اونس طلا2302.52
مظنه14,551,000
18 گرم3,359,100
ارزش سکه32,783,403
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)40,900,000
نیم23,600,000
ربع14,700,000

چگونه بهترین و مناسب‌ترین کرم مرطوب‌کننده را برای پوست‌ خود انتخاب کنیم؟

هنگامی که گزینه های مختلف زیادی برای خرید مرطوب کننده وجود دارد ، انتخاب مناسب سخت می شود. اگر برای انتخاب بهترین مرطوب کننده که بیشترین سازگاری را پوست‌تان دارد گیر کردید، بهترین روش برای تصمیم گیری خواندن مواد اولیه نوشته شده روی قوطی کرم است. در اینجا کمک تان می کنیم تا بتوانید انتخاب بهتر و راحتتری داشته باشید.

به گزارش سایت طلا، چرا به مرطوب کننده احتیاج داریم؟ همه افراد با هر نوع پوستی، خشک یا چرب می توانند از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند. برای افرادی که پوست خشک دارند، مرطوب کننده خوب باعث خلاصی از ترک پوست و پوسته پوسته شدن میشود، در حالی که افرادی که پوست روغنی دارند بیشتر به منظور حفظ رطوبت پوست شان به یک مرطوب کننده خوب نیاز دارند.

ملیسا دافت ، دکتر جراح پلاستیک و متخصص پوست می گوید: "در طول روز ، و به دلایل گوناگون پوست ما رطوبت خود را از دست می دهد" مرطوب کننده همانطور که از نام آن پیداست به جبران رطوبت از دست رفته و مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند.

دافت می گوید: "علاوه بر این ، با افزایش سن ، غدد تولید کننده روغن در پوست از بین می روند" این می تواند باعث خشک شدن پوست شود و بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرد، مرطوب کننده ها می توانند با حبس کردن آب در پوست شما این روند را معکوس می کنند.


نحوه انتخاب مرطوب کننده مناسب
بیشتر مرطوب کننده ها شامل سه نوع مواد تشکیل دهنده هستند که هر یک عملکرد متفاوت دارند. مرطوب کننده ها آب را از لایه سطحی پوست شما که اپیدرم نامیده می شود از طریق هوا و لایه های عمیق تر پوست شما می کشاند. رطوبت سازهای متداول شامل گلیسیرین ، اسید هیالورونیک و پروپیلن گلیکول هستند.

نرم کننده ها ، مانند کره کاکائو و اکتیلدودکانول ، به پر کردن هرگونه ترک در لایه اپیدرم و رطوبت در آن کمک می کنند. بسیاری از مرطوب کننده ها به استثنای برخی از مرطوب کننده های خاص صورت ، حاوی هر سه نوع مواد هستند. بسیاری از مرطوب کننده های صورت ممکن است در مقایسه با لوسیون هایی که برای پوست ضخیم روی آرنج یا پاها وجود دارد ، قدرت کمتری داشته باشند.

در اینجا برخی از بهترین مواد مرطوب کننده برای جستجو به شرح زیر است:
ـ‌ گلیسرین
گلیسیرین سومین ماده رایج در مرطوب کننده ها است که تقریباً در مسئول رطوبت و رایحه مرطوب کننده است. گلیسیرین رقیق کننده است به این معنی که با کشیدن آب از هوا و لایه های پایین پوست ، پوست شما را مرطوب نگه می دارد. این به خشک شدن لایه بالایی پوست کمک می کند ، زیرا خشکی می تواند باعث سد شدن پوست شما در مقابل باکتری ها و مواد تحریک کننده شود.

طبق بررسی 2016 در مورد مواد مرطوب کننده ، گلیسیرین به عنوان مؤثرترین رقیق کننده در نظر گرفته می شود. با این حال ، در محیط های خشک ، رقیق کننده هایی مانند گلیسیرین قادر به جذب رطوبت از هوا نیستند و ممکن است رطوبت زیادی از لایه های زیرین پوست شما گرفته و در نتیجه خشکی بیشتری به همراه داشته باشد. به همین دلیل ، ترکیب گلیسیرین با یک ماده نرم کننده مانند کره شیوا بسیار مهم است تا مطمئن شوید پوست شما خشک نمی شود.

ـ‌ اسید هیالورونیک
اسید هیالورونیک یکی دیگر از ماده های مرطوب کننده است که در بسیاری از مرطوب کننده ها یافت می شود ، اما به طور طبیعی توسط پوست شما نیز برای کمک به حفظ آب پوست تولید می شود. با این حال ، با افزایش سن ، شما شروع به از دست دادن اسید هیالورونیک در پوست خود می کنید و باعث خشک شدن بیشتر پوست می شود. این بدان معنی است که افراد مسن ممکن است بخواهند به دنبال ماده مرطوب کننده با اسید هیالورونیک بیشتر باشند.

هیالورونیک همچنین وقتی پوست شما در طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش در معرض نور خورشید قرار می گیرد ، کاهش می یابد. بنابراین اگر زمان زیادی را در خارج از منزل می گذرانید ، استفاده از مرطوب کننده ها با اسید هیالورونیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این ماده یک ماده مهم در هر مرطوب کننده است ، زیرا می تواند به شما در برگرداندن توانایی طبیعی پوست شما در نگه داشتن رطوبت و نرم به نظر برسد ، حتی با افزایش سن.

ـ کره شی
کره Shea یکی دیگر از ترکیبات طبیعی است که از بذر درختان به دست می آید. با پر کردن ترک هایی در پوست شما ، نرم کننده هایی مانند کره shea می توانند به سد پوستی آسیب دیده پوست کمک کرده و عیوب را پنهان کنند تا پوست شما جوان تر به نظر برسد.

کره Shea همچنین با کند کردن تولید سلولهای التهابی ، باعث تسکین علائم التهابی مانند قرمزی یا تورم می شود. با این حال ، اگر با آکنه دست و پنجه نرم می کنید ، ممکن است بخواهید از استفاده از کره شیا روی صورت خودداری کنید ، زیرا می تواند منافذ را مسدود کند.

ـ وازلین
وازلین یک ماده انسدادی است که با ایجاد یک پوشش محافظ روی پوست شما کار می کند و از تبخیر آب جلوگیری می کند.
استفاده از یک مرطوب کننده با هر دو ماده مرطوب کننده مانند گلیسیرین و وازلین می تواند به جذب آب کمک کرده و سپس آن را به لایه های فوقانی و تحتانی پوست برساند. از طرف دیگر می توانید بلافاصله پس از دوش گرفتن یک پماد خالص وازلین تا در رطوبت اضافی را در پوست تان حبس کنید. وازلین همچنین در بسیاری از لوسیون های مرطوب کننده با مقادیر کمتری یافت می شود که می تواند جایگزین خوبی برای پمادهای با محتویات سنگین باشد.

خط آخر
دافت به چند زن مرطوب کننده بدون نسخه توصیه می کند که حاوی برخی از مؤثرترین مواد هستند. دافت می گوید: "از داروخانه ، من Cerave را دوست دارم" و می افزاید: این ترکیب هم گلیسیرین و اسید هیالورونیک و هم وازلین را دارا می باشد. دافت همچنین می گوید: "من همچنین Neutrogena hydroboost را دوست دارم که مملو از اسید هیالورونیک است."

انتخاب بهترین مرطوب کننده برای پوست شما ممکن است نیاز به آزمایش و خطا داشته باشد ، اما وقت گذاشتن برای انتخاب بهترین مرطوب کننده می تواند پوست شما را تا سالیان سال سالم و جوان نگه دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد