اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

پادتن موجود در بدن بهبودیافتگان از کرونا به سرعت افت می‌کند/جدیدترین علائم ویروس کرونا شناسایی شد

نتایج بررسی ها جدید حاکی از‌ آن است که یک عارضه جدید نیز ممکن است به ابتلای فرد به ویروس کرونا ارتباط داشته باشد.

به گزارش سایت طلا ،نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد سطح پادتن موجود در بدن افرادی که به بیماری «کووید-۱۹» مبتلا شده و از آن بهبود می‌یابند ظرف ۲ تا سه ماه بعد از عفونت اولیه به سرعت کاهش پیدا می‌کند.

خبرگزاری رویترز نوشته نتایج این پژوهش که در چین انجام شده به تردیدها درباره مدت زمان ایمنی یافتن در برابر این بیماری پس از ابتلا دامن می‌زند.

محققان در این مقاله که در نشریه Nature Medicine به چاپ رسیده تأکید کرده‌اند یافته‌های آنها ضرورت ادامه سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی را مورد تأکید قرار می‌دهد.

در این تحقیق که بر روی ۳۷ بیمار بدون علامت و ۳۷ بیمار علامت‌دار انجام شد مشخص شد میزان پادتنِ IgG در ۹۰ درصد از آزمودنی‌هایی که در بدن آنها این پادتن وجود داشته ظرف ۲ تا ۳ ماه به سرعت رو به کاهش گذاشته است. IgG یکی از اصلی‌ترین انواع پادتن‌هایی است که بعد از ابتلا به عفونت کرونا در بدن بیماران ایجاد می‌شود.

شاخص میانه برای کاهش پادتن هم در بدن بیماران علامت‌دار و هم در بدن بیماران فاقد علامت، در این پژوهش ۷۰ درصد گزارش شده است.

این پژوهش توسط محققان دانشگاه «چانگ‌کینگ» انجام شده که زیر نظر «مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های چین» فعالیت می‌کند.

«جین دانگ یان»، استاد ویروس‌شناسی دانشگاه هنگ‌کنگ گفته این تحقیق احتمال اینکه سایر بخش‌های سیستم ایمنی برای ایجاد ایمنی در بدن فرد بیمار دست به کار شوند را نفی نمی‌کند.

او گفت بعضی از سلول‌ها بعد از درگیر شدن برای اولین بار با یک ویروس، روش مقابله با آن و ایمنی یافتن در برابر آن را هنگام عفونت دوباره به یاد می‌آورند.

او با خاطرنشان کردن اینکه نمونه‌های مورد استفاده در این مقاله کم‌تعداد بوده‌اند گفت: «یافته‌های این مقاله به معنای این نیست که آسمان به زمین آمده است.»

جدیدترین علائم ویروس کرونا شناسایی شد

نتایج یک بررسی جدید حاکی از‌ آن است عارضه چشم صورتی ممکن است از علائم اصلی کووید ۱۹ باشد.

کارشناسان تأکید می‌کنند، برخی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ دارای علائم چشمی هستند و ممکن است کروناویروس جدید در ترشحات ملتحمه بیماران مبتلا به COVID-۱۹ وجود داشته باشد.

در حالی که سرفه، تب و دشواری در تنفس از علائم شایع ابتلا به بیماری مذکور است، یک مطالعه جدید نشان داده که چشم صورتی نیز دلیلی است که فرد باید برای بیماری کرونا آزمایش شود.

این مطالعه که در ژورنال چشم پزشکی کانادا منتشر شده، مشخص کرد که ملتحمه و کراتوکنژنکتیویت نیز می‌تواند از علائم اصلی COVID-19 باشد.

محققان خاطرنشان کردند که در ماه مارس، یک زن ۲۹ ساله با یک مورد شدید از بیماری ملتحمه و علائم مشکل در تنفس به موسسه چشم بیمارستان آلبرتا رویال الکساندرا مراجعه کرد و پس از چند روز مشخص شد که وی مبتلا به ویروس کرونا شده است.

دانشمندان این پژوهش از کانادا یادآور شدند فرد بیمار هیچ علائمی نظیر تب و سرفه نداشته است.

محققان خاطرنشان کردند: در حالی که این یافته اطلاعات مهم بهداشتی جدید را برای مردم فراهم می‌کند، اما معاینات چشم را برای چشم پزشکان و کارکنان نیز پیچیده‌تر می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد