اونس طلا2394.45
مظنه16,216,000
18 گرم3,743,400
ارزش سکه36,534,648
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,800,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

کرونا جان ۱۱۹ نفر دیگر را در ایران گرفت/ثبت بالاترین شمار ابتلای روزانه به کرونا در جهان /علائم ویروس کرونا که باید جدی گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۱۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۷۴۲ نفر رسید.فرمانده عملیات مقابله با کرونا نیز در کلان شهر تهران: مناطق ۴، ۱۴، ۲ و ۵ بالاترین آمار شیوع کرونا را به خود اختصاص داده است. پیش بینی‌ها مبنی بر این اصل است که حدود ۲۰ درصد مردم تهران تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۳۱۹ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۹بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۹ هزار و ۷۴۲ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۶۶ هزار و ۴۲۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۸۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۴۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز و استانهای فارس و کرمان در آستانه وضعیت هشدار قرار دارند. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸ استان کشور هیچ موردی از فوت ناشی از کووید۱۹ نداشتند و در ۴ استان فقط یک مورد فوت بیمار کووید۱۹ ثبت شده است.

روند افزایشی کووید-۱۹ در تهران با شیبی ملایم

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: مناطق ۴، ۱۴، ۲ و ۵ بالاترین آمار شیوع کرونا را به خود اختصاص داده است. پیش بینی‌ها مبنی بر این اصل است که حدود ۲۰ درصد مردم تهران تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند. مسافرت رفتن به صورت قطعی آمار مبتلایان به کرونا را افزایش می‌دهد. بیشترین آمارهای سفرهای بین استانی مربوط به شهروندان تهرانی است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران ضمن بیان اینکه کرونا در تهران طی دو هفته اخیر با شیبی ملایم رو به افزایش بوده است، در زمینه تصمیم‌گیری‌ها درباره وضعیت کار ادارات در تهران، نحوه پذیرش کرونایی‌ها در بیمارستان، افزایش مراکز مراقبت سلامت ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته در سطح تهران و ... توضیح داد.

دکتر علیرضا زالی در حاشیه نشست ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به مباحث مطرح شده در این نشست گفت: امروز در جلسه‌ای که با حضور روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های ذیربط در استان تهران قرار شد شیوه‌نامه و پروتکلی در زمینه پذیرش بیماران کرونایی در تهران طراحی شود که این موضوع تا ۴۸ ساعت آینده از سوی معاونان درمان سه دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران تدوین و بعد از جلب نظر کارشناسی سایر همکاران به عنوان مصوبه ستاد ابلاغ می‌شود.

ثبت بالاترین شمار ابتلای روزانه به کرونا در جهان

سازمان جهانی بهداشت:
در شبانه‌روز گذشته بیش از ۱۸۳ هزار مورد ابتلای جدید به کرونا ثبت شد که بالاترین رقم بوده و به این معنی است که در هر ثانیه بیش از دو نفر مبتلا می‌شوند.
تعداد موارد ابتلا نه تنها در آمریکا بلکه در برزیل، آفریقای جنوبی و کشورهای دیگر به خصوص آمریکای لاتین به سرعت در حال افزایش است.

علائم ویروس کرونا که باید جدی گرفت

یکی از علائم ویروس کرونا یا بهتر بگوییم علائم جدید ویروس کرونا، چشم‌های متهلب است. در این حالت چشم‌ها قرمز می‌شوند. می‌سوزند و از آن‌ها اشک می‌آید.

ممکن است افرادی با چنین علائمی درگیر باشند. وضعیت چشمی آن‌ها بهبودی نیافته است و خودشان هم مطلع نیست که یکی از علائم جدید ویروس کرونا است.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پیشتر اعلام کرده بود که ترشحات اشکی افراد مبتلا به ویروس کرونا قطعا عامل انتقال جدید ویروس کرونا است.

بر این اساس باید از تماس نزدیک با مبتلایان به ویروس کرونا اجتناب کرد. علاوه بر استفاده از ماسک، ضروری است فاصله ایمنی رعایت شود. ویروس کرونا تنها از طریق سرفه و عطسه انتقال نمی‌یابد و باید نقش ترشحات اشکی هم به عنوان یکی از علائم جدید ویروس کرونا جدی گرفته شود.

به گفته استاد دانشگاه شهید بهشتی، ترشحات اشکی دقیقا همانند مخاط بینی می‌تواند عامل انتقال ویروس کووید ۱۹ باشد؛ بنابراین در محیط‌های عمومی هرگز به چشمان خود دست نزنید و شست و شوی مکرر دست‌ها را فراموش نکنید.

با توجه به شیوع مجدد کرونا، توجه به علائم ویروس کرونا که کمتر شناخته شده‌اند ضروری است. باید در نظر داشت که صحبت کردن با فاصله نزدیک، عطسه کردن و به طور کلی ترشحات افراد بیمار عامل ابتلا به ویروس کرونا است.

استفاده از شیلدهای محافظ چشم در محیط‌های بسته از راه‌های محافظت در برابر ویروس کروناست و می‌تواند به کنترل بیماری کمک کند.

قطراتی که از ترشحات صورت ناقلین ویروس کرونا آزاد می‌شوند، تا فاصله بیش از ۲ متری هم می‌توانند دیگران را درگیر کنند.

دکتر انتظاری درباره ناقلین بدون علامت کرونا گفته است: باید قبل از تمام کلیه اعمال جراحی، تست‌های تکمیلی انجام شود؛ چرا که تحقیقات جهانی نشانگر این است که افرادی که در دوره نهفته بیماری هستند و اعمال جراحی هم انجام می‌دهند، به مراتب بیشتر از سایرین در معرض مرگ و میر کرونا قرار دارند.

باید در نظر داشت که اکثر مبتلایان علایم متوسطی نشان می‌دهند و برخی نیز هیچ علایمی ندارند. محققان چینی دو گروه از بیماران را مورد بررسی قرار دادند. این دو گروه شامل ۳۷ بیمار با علایمی مانند تب، سرفه و مشکلات تنفسی و ۳۷ بیمار بدون هیچ علامت اولیه و ثانویه بودند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد