اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

حق اشتراک تلفن ثابت در تهران 4 برابر شد

در راستای مصوبه مجمع عادی فوق العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات هزینه اشتراک تلفن ثابت از ماه آینده ۴برابر می شود. این حق اشتراک برای تهران ماهانه ۸هزارتومان است.

به گزارش سایت طلا ،چند روز گذشته مجمع عادی فوق العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات با حضور حداکثر اعضا از جمله نمایندگان دولت، بورس و خصوصی سازی برگزار شد. یکی از مصوبات این جلسه افزایش هزینه تلفن ثابت از ماه آینده بود.

« افزایش حق اشتراک مشترکان خطوط تلفن ثابت» مهمترین مصوبه این مجمع بود. حق اشتراک تلفن ثابت در شهرها ماهانه 2000تومان، در مراکز شهرستان ها ماهانه 2500تومان، در مراکز استان ها به استثناء کلان شهرها ماهانه 4000 تومان، در کلان شهرها ماهانه 5000 تومان و در شهر تهران ماهانه 8000 تومان، در این جلسه تعیین و مصوب شد.

محمدرضا بیدخام،سخنگوی شرکت مخابرات ایران درباره این افزایش می گوید:افزایش هزینه حق اشتراک خطوط تلفن ثابت، از ماه آینده در قبوض صورتحساب مشترکان اعمال می شود.این تغییر قیمت برپایه ماده 4 قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران اجرا می‌شود و از ماه آینده در قبوض صورتحساب مشترکان مخابرات محاسبه خواهد شد.

بیدخام درباره زمان اجرای این مصوبه می گوید:بر اساس این ماده، تعرفه خدمات مخابراتی، سپرده، ودیعه، حق اشتراک، اضافه مکالمات و هزینه تغییر مکان وسایل مخابراتی مشترکین از طرف شرکت مخابرات، تهیه و پس از تصویب مجمع عمومی، لازم الاجرا است.هزینه حق اشتراک تلفن ثابت مربوط به هزینه‌ای می‌شود که مخابرات به صورت ماهانه از هر خط تلفن، بابت نگهداری دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه مبلغ حاصل، صرف توسعه شبکه مخابراتی کشور می‌شود افزود:مطابق با تصمیم مجمع سهامداران مخابرات ایران، از این پس مشترکان تلفن ثابت در تهران باید ماهانه مبلغ 8 هزار تومان بابت حق اشتراک خط خود پرداخت کنند. این رقم تا پیش از این 2 هزار تومان بوده است.

محمدرضا بیدخام،سخنگوی شرکت مخابرات ایران در دفاع از گرانی هزینه تلفن می گوید: تعرفه خدمات مخابراتی به مدت 15سال افزایش نیافته است، برای توسعه زیرساخت های مخابراتی، افزایش مبلغ اشتراک خطوط تلفن ثابت لازم است.

وی تشریح کرد: تعرفه خدمات مخابراتی در تمام بخش ها اعم از صوت و دیتا از سال 84 تاکنون، به مدت 15 سال افزایش نیافته است. این در حالی است که در این مدت علاوه بر تورم روزافزون سالانه، میزان تعرفه تمام حامل های انرژی چندین برابر افزایش یافته است.

بیدخام افزود: هزینه خالص نگهداری هر خط به جز هزینه های جانبی، حدودا ماهانه 7 هزار و 500 تومان است که مبلغ حق اشتراک به صورت میانگین، بخش کوچکی از این هزینه در حدود 3 هزار و 600 تومان را پوشش می دهد. این در حالی است که از ابتدای سال 98، آبونمان، راندآپ و حداقل کارکرد قبوض صادره مشتریان، با تصمیم مراجع ذیربط به صورت کامل حذف شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: لزوم توسعه شبکه و جایگزینی تجهیزات جدید به جهت ضرورت تغییر تکنولوژی، افزایش قابل توجه هزینه های ناشی از اقلام رفاهی کارکنان و بازنشستگان ، از جمله مهم ترین اولویت های شرکت مخابرات ایران است.

وی یادآور شد: دریافت حداقل مبلغ ممکن برای حق اشتراک تلفن ثابت در روستاهای سراسر کشور به میزان ماهانه 100 تومان و عدم تغییر آن ، نسبت به حق اشتراک مصوب پیشین، مؤید حرکت شرکت مخابرات در جهت توسعه زیرساخت ها همراه با توجه به وضعیت اقتصادی کلی در کشور است.

به گفته بیدخام، حق اشتراک تلفن ثابت در شهرها ماهانه 2000تومان، در مراکز شهرستان ها ماهانه 2500تومان، در مراکز استان ها به استثناء کلان شهرها ماهانه 4000 تومان، در کلان شهرها ماهانه 5000 تومان و در شهر تهران ماهانه 8000 تومان، تعیین و مصوب شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد