اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سازمان مالیاتی به جای اخذ مالیات از سفته بازان، سراغ سازندگان رفت

سازمان امور مالیاتی اجرای ماده ۷۷ قانون مالیات های مستقیم و اخذ مالیات بر ساخت و ساز را به ادارات کل امور مالیاتی کشور برای اخذ مالیات از هر نوع ساختمانی از سال ۹۵ به بعد ابلاغ کرد.

به گزارش سایت طلا ،معاونت درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای به ادارات کل امور مالیاتی، خواهان پیگیری اخذ مالیات از ساخت و فروش هر نوع ساختمان بر اساس پروانه‌های ساختمانی و همچنین پایان کارهای صادره از سوی شهرداری‌ها بر اساس آئین نامه اجرایی ماده ۷۷ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۹۴ مجلس شد.

در این بخشنامه آمده که شهرداری‌ها موظفند اطلاعات مربوط به ساختمان‌ها از زمان صدور پروانه تا زمان صدور گواهی پایان کار از سال ۹۵ به بعد را به ادارات امور مالیاتی ارائه دهند.

ابلاغیه مالیات بر ساخت و ساز سازمان امور مالیاتی و تلاش این سازمان برای اجرای ماده ۷۷ قانون مالیات‌های مستقیم، ۵ سال پس از تصویب آن در حالی است که دولت به دنبال توسعه و افزایش ساخت و ساز از محل رفع برخی سیاست‌های انقباضی سال‌های گذشته و همچنین افزایش عرضه واحدهای ساخته شده به بازار با استفاده از ابزار مالیات بر خانه‌های خالی است.

متن ماده ۷۷ قانون مالیات‌های مستقیم:

ماده ۷۷- درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان حسب مورد مشمول مقررات مالیات بر درآمد موضوع فصول چهارم و پنجم باب سوم این قانون خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد