اونس طلا2389.02
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

چرا افراد بسیار ثروتمند طلا جمع می‌کنند؟

آیا زمان آن فرا رسیده که منبع سرمایه گذاری خود را تغییر داده و به سوی جمع آوری طلا برویم؟

به گزارش سایت طلا به نقل از وب‌سایت فول، با توجه به شاخص (S&P / ASX 200 Index (ASX: XJOدر حالت اصلاح کامل، فکر می کنید سرمایه گذاران در همه جا در حال بهره بردن از مزایایی هستند که هم سهام ASX و هم بازارهای سهام در سراسر جهان طی ۳ ماه گذشته به آنها داده اند. از این گذشته، ASX 200 پس از کاهش خود در تاریخ ۲۳ مارس، بیش از ۳۰٪ افزایش یافته است.

اما طبق گزارشات منتشره در بررسی مالی استرالیا (AFR)، ثروتمندترین سرمایه گذاران جهان به مهمانی بازار سهام نمی آیند. آنها به جای اینکه به سهام خود بازگردند به سراغ ثروتمندترین سرمایه گذاری ها یعنی خرید طلا رفته اند. طبق گزارش AFR ، مشاوران برجسته ثروتمندترین افراد جهان به اندازه ۱۰ ٪ تخصیص طلا را در سبد دارایی توصیه می كنند. این رقم بسیار بالاتر از مقداری است كه پیش از همه‌گیری COVID-19 توصیه می شد.

این در حالی است که قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون، ۱۴ درصد افزایش داشته است. بنابراین چرا افراد بسیار ثروتمند سهام را در مقابل طلا، نادیده می گیرند؟ به اعتقاد من، این کار ناشی از ترس است؛ ترس از شیوع موج دوم ویروس کرونا، ترس از تضعیف سیاست های پولی، ترس از حباب سرمایه و ترس از تورم.

بازار سهام در روزهایی که حفظ سرمایه یک اولویت محسوب می شود،‌ مکانی کاملا امن برای ذخیره ثروت شما نیست. همانطور که در ماه مارس شاهدبودیم. اکنون نشانه های متعددی وجود دارد مبنی بر این که مداخلات بی سابقه دولت در بازارها (به ویژه در ایالات متحده) موجب افزایش قیمت سهام شده است.

چه اتفاقی می افتد اگر دولت ایالات متحده شروع به کاهش نرخ کمی و خرید اوراق قرضه کند؟ یا اگر هرگز چنین نشود، چه اتفاقی می افتد؟ فکر می کنم این سؤالاتی است که افراد ثروتمند در حال حاضر از خودشان می پرسند. و نتیجه گیری منطقی برای بدترین سناریو، استفاده از طلا است.

آیا همه ما باید از این افراد کپی‌برداری کرده و طلا بخریم؟

من فکر می کنم تقلید و گرفتن درس از سرمایه گذاران ثروتمند می تواند سودمند باشد. اما همچنین معتقدم اولویت های سرمایه گذاران فوق العاده ثروتمند و روند روزمره آنها، با ما متفاوت است. افراد بسیار ثروتمند معمولاً بیشتر نگران حفظ ثروت هستند تا ایجاد ثروت. در این شرایط، استفاده از طلا معنی دارد. اما فکر نمی کنم این برای ما غیرمنطقی باشد که سعی می کنیم با حضور در بازار سهام، یک ثروت پایدار و بلندمدت برای خود ایجاد کنیم.

بنابراین بهتر است بجای فروش تمام سهام خود و خرید شمش طلا، یک سبد سهام با کیفیت و بلندمدت را تشکیل داده و آن را حفظ کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد