اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ناامیدی مالی؛ اشتباهی خطرناک در ایام کرونا

درست است که شیوع کرونا بسیاری از افراد شاغل را خانه نشین و بیکار کرده، اما ناامیدی از بهبود وضع اشتغال و اقتصاد می تواند آسیبی جدی به شما وارد کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب‌سایت کنوشا نیوز، کووید ۱۹ تنها یک بحران بهداشت عمومی نیست بلکه برای بسیاری از مردم تبدیل به یک کابوس مالی شده است. تنها در سه ماه گذشته، میلیون ها آمریکایی شغل خود را از دست داده ، تعداد بی شماری از مشاغل کوچک کاملا تعطیل و بازنشستگان نیز ناچار به استفاده از پس اندازهایی شدند که مدتها برای آن تلاش کرده اند.

خوشبختانه کمک هایی در این زمینه ارائه شده است. براساس قانون CARES که در اواخر ماه مارس به تصویب رسید، آمریکایی هایی که درآمد آنها پایین تر از یک آستانه مشخص است واجد شرایط یک بار دریافت ۱۲۰۰ دلار بسته حمایتی بوده اند. در حالی که گرفتن پول از پس انداز بازنشستگی ممکن است یک راه حل معقول برای مشکلات مالی ناشی از همه گیری کرونا باشد ، اقدامی است که شما واقعاً بعد از گذشت از این ایام، از انجامش پشیمان خواهید شد.

خطری بنام برداشت از پس‌انداز بازنشستگی

به طور معمول، برداشت پول از برنامه پس‌انداز بازنشستگی تا پیش از سن ۵۹ سالگی، شما را مشمول جریمه ۱۰ درصدی برداشت زودهنگام می کند. اما قانون CARES از مجازات کسانی که بواسطه COVID-19 تحت تأثیر مالی قرار گرفته اند، چشم پوشی می کند. این در تئوری خوب است. همه افراد اعتبار لازم برای دریافت وام را ندارند و افرادی که پشتوانه ای مانند یک خانه ندارند،‌ نمی توانند اقدام به دریافت وامی مقرون به صرفه کنند.

بنابراین به آمریکایی ها اجازه داده شده که در زمان بحران، به آسانی به پس اندازشان دسترسی داشته باشند. در عین حال، این گزینه همچنان انتخابی است که واقعا باید از آن دوری کرد. هر چه امروز پول بیشتری را از صندوق بازنشستگی خود برداشت کنید،‌در کهنسالی که نیاز بیشتری به این پول دارید، دستتان خالی تر است.

اگر واقعا هیچ گزینه دیگری برای جبران کسری درآمدتان جز برداشت از پس انداز بازنشستگی خود ندارید، بدانید که این انتخاب، گزینه آخر شما باشد. تلاش کنید که مهلت یا تخفیف بگیرید. مثلا از صاحب‌خانه خود بخواهید که دریافت اجاره‌بها راتا زمانی که دوباره روی پای خود بایستید، به تعویق بیاندازد و یا از تامین کننده ابزارهای کاری خود بخواهید که برای پرداخت فیش هزینه هایتان مهلت بیشتری به شما بدهد.

برداشت از صندوق بازنشستگی خود آنهم به دلیل ناامیدی مالی، اقدامی است که در بلندمدت به شما صدمه می زند بنابراین قبل از این کار، مطمئن شوید که واقعا چنین کاری ضرورت دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد