اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش‌بینی بازار سرمایه تا سال ۲۰۳۰ توسط تحلیلگر سرشناس بورس

بزرگ ترین پیش بینی کننده بازار سرمایه و بازدهی آن،‌ راجع به آنچه این بازار تا ده سال آینده احتمالا با آن مواجه می شود، سخن گفته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از مارکت واچ، درصدی از سهام خانوارهای آمریکایی بازده ۱۰ ساله بازار سرمایه را تعیین می کنند. پتانسیل بازدهی ۱۰ ساله بورس اوراق بهادار اکنون بهتر از آن چیزی است که در پایان سال ۲۰۱۹ وجود داشت، به دلایلی که هیچ ارتباطی با نحوه بهبود اقتصادی یا سرعت رشد واکسن COVID-19 ندارد. این تعجب آور است چرا که برخی از معیارهای بازار ـ مانند Nasdaq Composite COMP, +0.03% ـ امسال به طور قابل توجهی بالا رفته است.

این بهبود اوضاع باعث کاهش سهم دارایی های مالی خانوارهایی که در سهام سرمایه گذاری کرده اند، می شود. تخصیص سهام عدالت به خانوارها نیز یک شاخص متضاد است که با بازده بورس سهام طی 10 سال آتی رابطه معکوس دارد. اعتبار لازم برای اثبات این شاخص به نویسنده ای ناشناس برمی گردد که چند سال پیش آن را بزرگ ترین و تنها پیش بینی کننده بازار سرمایه نامیدند.

توجه داشته باشید که تخصیص حقوق سهام خانوارها یک روی سکه درآمد این خانواده ها به شمار می آید که گاهی به آن پول نقد جانبی نیز گفته می شود. بنابراین سطح بالای پول نقد بیشتر و بیشتر شده و بدون تردید، با کاهش تخصیص سهام، تخصیص پول نقدی خانوار نیز بطور قابل توجهی بالا می رود. اما پشت پرده نشان می دهد که تخصی سهام خانوارها بهترین پیش بینی کننده است. در حقیقت، طبق تحقیقات ند دیویس(Ned Davis)،‌ این می تواند ۷۷ درصد بازده بازار بورس را از در تمام دوره های ۱۰ ساله از ۱۹۵۱ تاکنون توضیح دهد. من شاخص دیگری که بتواند این کار را انجام دهد، نمی شناسم.

بر اساس سطح تخصیص در پایان سال ۲۰۱۹، پیش بینی این مدل یک بازده تورم منفی سالانه طی ۱۰ سال است. توجه داشته باشید که تخصیص دارایی خانگی یک ابزار زمان بندی کوتاه مدت در بازار نیست. این امر نیز دقیقاً همین گونه است، زیرا داده ها توسط فدرال رزرو فقط سه ماه یک‌بار به روز می شوند و با تاخیر زمانی قابل توجهی همراه هستند. برای مثال داده های سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به تازگی منتشر شده است.

اما این داده ها نشان می دهد که میزان تخصیص سهام در پایان ماه مارس ۴۹.۰ ٪ بوده که نسبت به سه ماه قبل از آن ۷.۳ درصد کاهش داشته است. این بزرگترین افت سه ماهه از زمان شروع جمع آوری داده ها در سال ۱۹۵۱ محسوب می شود. مطابق الگوی اقتصادسنجی من، این کاهش تخصیص یافته به یک بازدهی واقعی ۱۰ ساله پیش بینی شده و سالانه ۲.۳ ٪ از سطح ۳۱ مارس، تبدیل شده است.

تردیدی نیست که بازار بورس از آن زمان روند صعودی داشته و بههمین ترتیب پیش بینی بازدهی ۱۰ ساله خود را کاهش داده است. با این حال، ‌الگو همچنان یک بازدهی تورمی کلی را برای S&P500 برای بازه زمانی اکنون تا پایان سه ماهه نخست سال ۲۰۳۰ نشان می دهد. این وضعیت بسیار بهتر از پیش بینی بازدهی منفی ۱.۳ درصدی ۱۰ ساله است که انتهای سال گذشته (۲۰۱۹)مطرح شده بود.

برای پیش بینی اسمی بازار سهام به جای تعدیل نرخ تورم، باید پیش بینی کنیم که تورم چه خواهد بود. براساس مدلی که توسط فدرال رزرو کلیولند ساخته شده، تورم پیش بینی شده طی یک دهه آینده،‌ سالانه ۱.۲ ٪ خواهد بود. بازده پیش بینی شده ۵/۰ ٪ سالانه را به الگوی سهام خانوار اضافه کنید و به این ترتیب، به کل بازده سهام یعنی ۱.۷ ٪ سالانه در طی یک دهه آینده می رسید. از آنجا که این پیش بینی نزدیک به سود سهام فعلی بازار بورس است، بخش عمده ای از بازده کل سهام بورس طی یک دهه آینده از سود سهام حاصل می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد