اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با چند خوراکی خوشمزه به جنگ یبوست بروید

تقریبا همه برای یک بار هم که شده به یبوست مبتلا شده اند، و از مشکلات و سختی این بیماری اطلاع دارن، ورزش منظم و خوردن غذاها و نوشیدنی های مناسب می تواند راه حل های خوبی برای درمان یبوست باشد اما ممکن است مدت ها طول بکشد تا درمان حاصل شود، و چندین ساعت یا چند روز حرکت مدفوع در روده ها طول بکشد که در اینصورت همراه با تغییر در رژیم غذایی به یک ملین یا دارو نیاز است.

به گزارش سایت طلا، خوردنی ها و نوشیدنی هایی وجود دارند که می توانند زمانی که به یبوست مبتلا هستید و حتی برای پیشگیری از این عارضه کمک زیادی به شما بکنند . در ادامه به معرفی این مواد غذایی و نوشیدنی می پردازیم . با ما همراه باشید.

1-میوه خشک شده
میوه خشک به رفع یبوست کمک می کند زیرا حاوی فیبر زیادی به خصوص در پوست میوه است، این فیبرها با افزایش آب درون مدفوع در نتیجه حرکات روده نرمتر و آسان تر شود دفع راحتتر تفاق بیفتد. بهترین میوه های خشک شده برای رفع یبوست شامل زردآلو ، آلو و انجیر است. آلوها به دلیل داشتن یک ماده طبیعی ملین کمک کنندگان خوبی محسوب می شوند.


2-غلات و حبوبات
خوردن مواد غذایی پر فیبر به حجیم شدن مدفوع کمک می کند و به همین دلیل برای معالجه یبوست توصیه می شوند. هنگامی که با مقدار زیادی آب و مایعات دیگری که فیبر جذب می کند ، ترکیب می شود ، بخش عمده ای از آن به حرکت سریعتر و نرمتر مدفوع در روده کمک می کند و باعث می شود مدفوع دفع شود. مهم است که برای جلوگیری از نفخ و گرفتگی ، مصرف فیبر را به آرامی افزایش دهید. جو ، گندم ، ذرت و سبوس برنج از نظر فیبر سرشار هستند. جو و جو دوسر نیز گزینه های خوبی هستند.

3-میوه و سبزیجات تازه
بسیاری از میوه ها و سبزیجات حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند که می توانند به رفع یبوست کمک کنند. میوه های پر فیبر شامل انواع توت ها ، سیب ها ، گلابی ها هستند. سبزیجات سرشار از فیبر نیز می توان به کلم بروکلی ، گل کلم ، نخود سبز ، کنگر فرنگی و جوانه های بروکسل اشاره کرد. خوردن میوه و سبزیجات با پوست آنها بسیار حائز اهمیت است ، زیرا پوست میوه ها دارای فیبر بیشتری هستند، بنابراین سعی کنید میوه ها را با پوست مصرف کنید.

4-آب و مایعات دیگر
مایعاتی که می توانند به رفع یبوست کمک کنند شامل آب گلابی و آلو هستند، اما نباید بصورت یکدفعه مصرف شوند بهتر است با مقادیر کم و در دفعات بیشتر مصرف شوند. نوشین آب می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای رفع یبوست باشد حتی برای کسانی که دچار کم آبی نیستند و حتی برای کسانی که به یبوست مبتلا نیستند، نوشیدن آب از ابتلا به یبوست جلوگیری می کند.


بهترین میزان مصرف همان 8 لیوان آب در روز است مگر اینکه پزشک شما توصیه دیگری داشته باشد.

هشدارها و اقدامات احتیاطی
درست است که ابتلا به یبوست اذیت کننده است اما به طور کلی نباید خیلی جدی باشد. در صورتی که یبوست ناگهانی باشد یا به مدت زمان طولانی طول بکشد، ممکن است که خطرناک شود و در اینصورت نباید بصورت خودسرانه به معالجه بپردازید و حتما باید به پزشک مراجعه کنید.
در مواجهه با موارد زیر حتما به پزشک مراجعه کنید:
- به دفعات دچار یبوست می شوید
- یبوست تان همراه با درد شدید در شکم است
- همراه یبوست شکم تان دچار نفخ تان می شود
- یبوست تان همراه با استفراغ است
- مدفوع تان همراه خون یا رنگش سیاه و تار است
- همراه یبوست تب می کنید

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد