اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه از کمر درد در امان بمانیم؟

کمر درد یکی آزاردهنده ترین در هایی است که اکثر افراد به آن دچار هستند. تعیین علت کمردرد در بسیاری از اوقات می تواند پیچیذه باشد اما اقدامات مختلفی وجود دارد که با آن ها می توان از کمر درد رهایی پیدا کرد.

چگونه از کمر درد در امان بمانیم؟



کمر درد یکی آزاردهنده ترین در هایی است که اکثر افراد به آن دچار هستند. تعیین علت کمردرد در بسیاری از اوقات می تواند پیچیذه باشد اما اقدامات مختلفی وجود دارد که با آن ها می توان از کمر درد رهایی پیدا کرد.
درباره پیشگیری از کمردرد همه چیز به سه چیز باز میگردد یعنی کاهش فشار، محافظت از ستون فقرات و تقویت عضلات. شما می توانید تنها با تغییر چند عادت روزانه می توانید از این مشکل ناخوشایند برای مدت های طولانی پیشگیری کنید.
1. هنگام خواب زیر زانئ هایتان یک بالش قرار دهید تا از فشار بر روی ستون فقراتتان جلوگیری شود.
2. حداقل دو بار در هفته تمرینات تقویتی پشت و شکم انجام دهید. این کار می تواند باعث کاهش خطر اسپاسم عضلات و فشار به ستون فقرات شود.
3. روزانه میزان بیشتری از کلسیم و ویتامین دی مصرف کنید. این دو ماده معدنی در کنار هم باعث تقویت استخوان های شما می شود و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. لبنیات دارای کلسیوم بالایی هستند و موادی مانند زرده تخم مرغ و جگر گاو نیز سرشار از ویتامین دی می باشند.
4. در انتخاب کفش خود دقت کنید. کفش های راحت با مقدار اندکی پاشنه می تواند به جلوگیری از کمردرد کمک کنند.
5. سعی کنید هنگام ایستادن صاف بایستید و گردن و شانه های خود را شل نگیرید. (بعد از مدتی عادت خواهید کرد)
6. اگر ساعت های زیادی را بر روی یک صندلی اداری می نشینید سعی کنید تکنیک های خوب نشستن را رعایت کنید. توجه داشته باشید که یک صندلی با پشتی محکم می تواند به کمک شما بیاید. سعی کنید که در هنگام نشستن زانو ها بالاتر از باسن قرار بگیرند.
7. از ایستادن و نشستن در یک مکان ناخوشایند به طور طولانی خودداری کنید. سعی کنید قدم بزنید تا به ستون فقراتتان آسیب نرسد.
8. سیگار نکشید، نیکوتین می تواند باعث محدود شدن جریان خون به ستون فقرات بشود که خشک شدن و ترک خوردن دیسک های ستون فقرات از نتایج آن است.
9. بلند کردن بار های خیلی سنگین و یا نادرست بلند کردن آن ها یکی از اصلی ترین دلایل کمر درد می باشد. اگر لازم است چند دفعه مسیر را طی کنید اما به هیچ عنوان یک بار سنگین را با خود حمل نکتید.
10. از ایستادن، نشستن و حتی دراز کشیدن به شکل طولانی پرهیز کنید. سعی کنید در طول روز حتی اگر چند دقیقه هم شده چند حرکت کششی انجام دهید. این کار به بهبود گردش خون در پشت شما کمک می کند و می تواند دردی که به دلیل عدم تحرک ایجاد شده را تسکین دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد