اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چهار پله تا داشتن پوستی سالم و جوان

پوست علاوه بر زیبایی که به شما می بخشد یکی از مهم ترین اندام های بدن شما نیز می باشد. پوست اولین خط دفاعی شما در برابر میکروب های مختلف می باشد. مراقبت از پوست باید یک بخش مهم را در رژیم غذایی تان دارا باشد.

چهار پله تا داشتن پوستی سالم و جوان



پوست علاوه بر زیبایی که به شما می بخشد یکی از مهم ترین اندام های بدن شما نیز می باشد. پوست اولین خط دفاعی شما در برابر میکروب های مختلف می باشد. مراقبت از پوست باید یک بخش مهم را در رژیم غذایی تان دارا باشد.
طبق نظر متخصصان بهداشت شما برای محافظت از پوست خود باید از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید بپرهیزید چرا که اشعه ی مضر ماوراء بنفش می تواند سلامت پوست شما را به خطر بیاندازد.
اما قرار گرفتن در مقابل خورشید مزایایی نیز دارد. با قرار گرفتن روزانه 10 تا 15 دقیقه در معرض نور خورشید در سراسر پوست شما ویتامین دی تولید خواهد شد. ویتامین دی به همراه ویتامین سی، ئی و کی چهار پله شما تا رسیدن به پوستی سالم، زیبا و جوان هستند. در صورت دریافت میزان کافی از این ویتامین ها پوستی جوان و سالم خواهید داشت.
به واسطه این چهار ویتامین بسیار مهم برای پوست می توانید چین و چروک، سرخی، خشکی بیش از حد و نقاط سیاه روی پوست خود را از بین ببرید و پوست نرم و لطیف داشته باشید.


این ویتامین ها که ویتامین های ضروری پوست هستند را می توانید با مصرف مواد غذایی حاوی آن ها در رژیم غذایی خود بگنجانید و یا با مشورت پزشکتان از طریق مکمل مصرف کنید. آن ها در محصولات مراقبت از پوست نیز به طور معمول وجود دارند.
1. ویتامین دی: ویتامین دی در حفظ سلول های سالم بدن از جمله پوست نقش مهمی دارد. همچنین در رنگ پوست نیز نقش دارد. ویتامین دی می تواند التهاب پوستی را تسکین بخشیده و به ترمیم آن ها کمک کند. مواد غذایی مانند ماهی تن و ماهی قزل آلا سرشار از ویتامین دی می باشند.
2. ویتامین ئی: این ویتامین در واقع یک نوع آنتی اکسیدان است و کارکرد اصلی آن مراقبت از پوست در برابر خورشید می باشد. همچنین می تواند به جلوگیری و از بین رفتن لکه و چین و چروک کمک کند. این ویتامین در بادام، فندق و تخمه آفتاب گردان به فراوانی یافت می شود.
3. ویتامین سی: ویتامین سی در هر دولایه درونی و بیرونی پوست به مقدار زیادی یافت می شود و با نقشی که در تولید کلاژن دارد به سلامت پوست شما کمک می کند. در بسیاری از محصولات ضد پیری ای که خریداری می کنید عنصر اصلی ویتامین سی است که پوست شما را جوان نگه می دارد. ویتامین سی خواص ضد سرطانی نیز دارد و همچنین مانند ویتامین ئی از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می کند. این ویتامین در میوه هایی مانند پرتقال، توت فرنگی و سبزیجاتی مثل اسفناج به فراوانی یافت می شود.
4. ویتامین کی برای لخته شدن خون در بدن یک ماده ضروری محسوب می شود که باعث ترمیم زخم و بند آدن خون ریزی می شود. همچنین تصور می شود که ویتامین کی به برخی از شرایط پوستی ماند نقاط تاریک و گودی زیر چشم نیز کمک می کند. کاهو، کلم و لوبیا سبز سرشار از این ویتامین می باشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد