اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

غذاهای سالم و خوشمزه‌ای که باعث کاهش اشتها و لاغری می‌شود

بدن شما دارای دکمه گرسنگی است، و ما در این مطلب نحوه کنترل این دکمه را به شما آموزش می دهیم. کنترل این دکمه بوسیله کنترل هورمون های گرسنگی اتفاق می افتد ، که به روند کاهش وزن تان نیز کمک می کند.

به گزارش سایت طلا، اولین هورمون گرلین نام دارد که وقتی شکم شما خالی است - یا فکر می کند که خالی است - گرلین را ترشح می کند. این هورمون با ارسال سیگنال هایی به مغز باعث گرسنگی می شود، لپتین هورمون دوم است، لپتین مهارکننده اشتها است که هنگام پر شدن به مغز شما سیگنال می دهد و به شما می گوید که از خوردن غذا خودداری کنید.
موادغذایی که در ادامه معرفی می کنیم باعث می شوند که در طولانی مدت اشتهای شما کاهش باید . برای اینکه شکم صافی داشته باشید بهتر است که یک غذای عالی که مدت ها شما را سیر نگه دارد مصرف کنید .

1-تخم مرغ
تخم مرغ تنها بعنوان صبحانه محسوب نمی شود بلکه می تواند بعنوان یک وعده غذایی سرشار از پروتئین سرعت چربی سوزی شما را برای کل روز تعیین کند. در مطالعه‌ای که روی 21 مرد منتشر شده در مجله Nutrition Research ، نیمی از این مردان در وعده صبحانه شیرینی جات و نیمی دیگر تخم مرغ مصرف کردند، گروهی که تخم مرغ مصرف کرده بودند دیر دچار گرسنگی شده، و در نتیجه کالری کمتری در طول روز مصرف کرده اند.

2-کنگر فرنگی
گرلین هنگامی که معده شما پر است سرکوب می شود ، بنابراین خوردن غذاهای پرفیبر هنگامی که می خواهید سطح گرلین را کاهش دهید، یک انتخاب عالی است. سبزیجات برگ سبز یک انتخاب عالی است اما کنگرفرنگی گزینه بهتری است چرا که تقریباً دو برابر کلم فیبر دارد، بنابراین مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می دارد.

3-جو دوسر
طبق تحقیقات منتشر شده در مجله دانشکده تغذیه آمریکا ، خوردن جو دوسر باعث ایجاد احساس سیری طولانی نسبت به غلات می شود. چرا؟ به دلیل داشتن فیبر نامحلول. در یک مطالعه کانادایی ، محققان دریافتند کسانی که رژیم های غذایی با فیبر نامحلول مصرف می کنند کمتر هورمون گرلین ترشح می کنند.

4-سیب زمینی آب پز
سیب زمینی های آب پز، یکی از پرمصرف ترین غذاهای موجود در جهان است ، وجود نشاسته های وجود در سیب زمینی های پخته شده باعث می شود تا دیرتر در معده شما هضم شوند بنابراین احساس گرسنگی را به تاخیر می اندازد.

5-سیب قرمز
سیب یکی از منابع عالی و سرشاز از فیبر است. فیبر موجود در این میوه که در نوع قرمز آن بیشتر از سایر مدل های سیب است می تواند کمک کند که به مدت بیشتری احساس سیری کنید و در نتیجه مغز هورمون گرلین کمتری ترشح می کند.

6-سرکه سیب
براساس مطالعه ای که در مجله BMC Gastroenterology منتشر شده است ، نشان داده که سرکه سیب بیشتر از اسید استیک تخلیه معده را به تأخیر می اندازد و باعث آزاد شدن قند در جریان خون می شود. یک مطالعه در بین بیماران دیابتی نشان داد که اضافه کردن 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب به یک وعده غذایی باعث افزایش 34 درصدی قند خون می شود.


7-آجیل و خشکبار
آجیل‌ها ترکیبی کامل از فیبر، پروتئین و چربی هستند احساس سیری طولانی مدت را می توانند برای شما داشته باشند و در نتیجه در طی روز کالری کمتری مصرف می کنید.

8-ماهی ها
ماهی ها بدلیل داشتن اسیدهای امگا3 باعث کاهش التهاب در بدن می شود و به لپتین امکان برقراری ارتباط موثر با مغز را می دهد. ارتباط موثر این هورمون با مغز سبب که اشتهای کاذب توسط این هورمون سرکوب شده و مدت زمان احساس سیری را در شما به درازا می انجامد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد