اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

غذاهایی که اسیداوریک شما را بالا می‌برد

اگر اسید اوریک شما بالاست، مراقبت از رژیم، وزن و برخی از عادت های زندگی‌تان بسیار مهم است. به لطف یک رژیم متعادل، شما می توانید اسید اوریک خود را تحت کنترل نگه دارید.

به گزارش سایت طلا، اسید اوریک بالا یا هایپریوریسمی به طور سنتی مربوط به افرادی است که عاشق زیاده خواهی هستند ، هم در خوردن و هم در نوشیدن. اگرچه می دانیم که به عوامل مختلفی بستگی دارد ، اما اگر اسید اوریک زیاد دارید ، تغییر رژیم غذایی مهم است.

هایپریوریسمی یا اسید اوریک بالا
اسید اوریک ترکیبی از کربن، نیتروژن، اکسیژن و هیدروژن است و با تجزیه پورین ها در بدن شما ایجاد می شود. پورین ها به طور طبیعی در بدن شکل می گیرند و در بعضی از مواد غذایی نیز یافت می شوند. اسید اوریک در سطح عادی، باعث ایجاد مشکلات سلامتی نمی شود زیرا توسط کلیه دفع می شود. اما، بعضی اوقات ، به دلایل مختلف ، سطح اسید اوریک می تواند فراتر از حد قابل قبول باشد.

وقتی اسید اوریک بالایی دارید ، یکی از ترسناک ترین علائم آن نقرس است. با این حال ، عواقب منفی هیپوروریسمی حتی می تواند جدی تر باشد. این عواقب شامل خطراتی مانند مشکلات کلیوی و قلبی عروقی و آسیب مزمن مفاصل است.

غذاهایی که اسید اوریک بالایی دارند
برای جلوگیری از مشکلات طولانی مدت در سلامتی و از بین رفتن کیفیت زندگی باید مقدار اضافی اسید اوریک را اصلاح کنید. تغییر چند عادت در رژیم غذایی می تواند بسیار مفید باشد. اگر از این مشکل بهداشتی رنج می برید ، باید از برخی غذاها خودداری کنید. اگرچه باید در نظر داشته باشید که ما در مورد غذاهای ممنوع صحبت نمی کنیم ، فقط غذاهایی که باید آنها را محدود کنید.


غذاهای غنی از پورین
گوشت قرمز ، که اسید اوریک بالایی دارد. گوشت قرمز از نظر پورین بسیار غنی است. پورین ها اجزایی هستند که به طور طبیعی در بدن شکل می گیرند. وقتی تجزیه می شوند به اسید اوریک تبدیل می شوند. بنابراین ، کنترل میزان مصرف غذاهای حاوی پورین می تواند به کاهش میزان اسید اوریک در خون شما کمک کند. به خصوص در هنگام ابتلا به نقرس.

موارد زیر غذاهای حاوی پورین هستند: گوشت قرمز گاو ، گوسفند و خوک. ماهی های چرب و غذاهای دریایی مانند ساردین، ماهی تن، میگو و خرچنگ. نباید همه آنها را ترک کنید زیرا در این صورت مزایای این مواد را از دست می دهید. شما باید بخش اندکی از این مواد را مصرف کنید. سوسیس ، پنیرهای بسیار تخمیر شده. بعضی از سبزیجات مانند مارچوبه ، نخود فرنگی ، اسفناج و گوجه فرنگی دارای پورین سرشار هستند. یک گزینه معقول این است که مصرف این نوع سبزیجات را یک یا دو بار در هفته تعدیل کنید.


غذاهای چرب
از بین بردن اسید اوریک ها با مصرف چربی زیاد، سخت تر است. به همین دلیل ، اگر اسید اوریک زیادی دارید ، باید چربی موجود در رژیم غذایی خود را کنترل کنید.

بهترین گزینه ، مانند همیشه استفاده از روغن زیتون فوق العاده بکر است. می توانید از آن برای تهیه لباس های خود و همچنین برای پخت و پز ، آن را خام استفاده کنید. بهتر است غذاهای فرآوری شده دارای چربی های ترانس یا هیدروژنه کاملاً از بین رفته و میزان چربی اشباع شده شما را کاهش دهند.


نوشیدنی های فروکتوز و قند
فروکتوز تنها کربوهیدرات است که نشان داده شده رابطه مستقیمی با متابولیک اسید اوریک دارد. در این حالت ، ما در مورد نوشابه ، آب میوه و سایر نوشیدنی های شیرین صحبت می کنیم. خطر ابتلا به نقرس در افرادی که روزانه دو یا چند نوشیدنی قند مصرف می کنند ، دو برابر است. با این حال ، ما دلیل دقیق این افزایش اسید اوریک را نمی دانیم. این می تواند به دلیل سایر مواد موجود در نوشیدنی ها علاوه بر فروکتوز یا به دلیل عادات غیر بهداشتی دیگر باشد.


الکل
در مورد نوشیدنی های الکلی ، شکی نیست. خطر ابتلا به نقرس در بین مردانی که روزانه 50 گرم یا بیشتر الکل می نوشند ، بیشتر از دو برابر است ، در مقایسه با افرادی که مشروبات الکلی نمی نوشند. هم در زنان و هم در زنان ، مصرف الكل به میزان بالاتر ادرار و نقرس مربوط است. در حقیقت ، این خطر در زنان بیشتر است.

این امر به این دلیل است که مصرف زیاد الکل در مدت زمان کمی باعث افزایش غلظت اسید لاکتیک می شود. این باعث می شود اسید اوریک کلیه را برای کلیه سخت کند. از طرف دیگر ، اگر به طور مزمن الکل بنوشید ، مشکل ناشی از میزان بالای پورین ها است. نوشیدنی های الکلی. نوشیدن زیاد می تواند باعث اسید اوریک بالا شود. الکل خطر ابتلا به اسید اوریک بالا را هم در آقایان و هم در خانمها افزایش می دهد.

تدابیر رژیم غذایی را به خاطر داشته باشید
وقتی در مورد هایپریوریسمی صحبت می کنیم ، ما فقط در مورد غذاهایی که نمی توانید بخورید صحبت می کنیم. مراحل رژیم غذایی و جنبه های مرتبط دیگری وجود دارد که می توانید برای بهبود وضعیت خود تغییر دهید:

* اگر اضافه وزن دارید ، باید اقدامات لازم را برای کاهش تدریجی وزن انجام دهید. شما نباید کالری های خود را سریع یا به شدت محدود کنید ، زیرا این امر همچنین می تواند سطح شما را افزایش دهد.

* هیدراته بمانید. شما باید روزانه حدود 2 لیتر (8 لیوان) آب بنوشید.

* همه این مراحل باید معالجه پزشکی خاص شما را که توسط یک متخصص پزشکی تعیین شده است همراه کنید.


خلاصه
اگر مبتلا به هایپریوریسمی هستید ، باید مصرف گوشت قرمز ، ماهی های چرب ، نوشیدنی های قندی و الکل را محدود کنید. خوردن در حد اعتدال ، نوشیدن آب زیاد و خوردن یک رژیم غذایی پر از میوه و سبزیجات تازه ، غلات کامل ، شیر بدون چربی و ماست ، کمک بزرگی به مقابله با این مشکل سلامتی خواهد کرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد