اونس طلا2314.92
مظنه14,946,000
18 گرم3,450,200
ارزش سکه33,673,338
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,200,000
ربع15,400,000

۵ داروی طبیعی برای تسکین و درمان آفتاب‌ سوختگی

فرار کردن از نور آفتاب غیرممکن است بنابراین باید بر روش های جلوگیری از آسیب های ناشی ازنورآفتاب تمرکز کنیم . این اتفاق یعنی آفتاب سوختگی برای همه افراد ممکن است اتفاق بیفتد بخصوص وقتی که وارد فصل تابستان می شویم، اما شدت این افتاب سوختگی در افراد مختلف با پوست های مختلف متفاوت است، در برخی افراد نمود بیشتری و در برخی دیگر کمتر دیده می شود.

به گزارش سایت طلا، برای افرادی که پوست نرم و معمولی دارند سوختگی بیشتر بصورت خشکی و با لمس دست قابل مشاهده است، در افرادی که پوست تیره تری دارند ممکن است با علائم بیشتر و خارش ظاهر شود . اگر دچار سوختگی شدید پوست تان را اذیت نکنید فقط پوست تان را به یک روال محافظتی ثابت در برابر آفتاب عادت دهید . در اینجا ، ما به پنج مورد از بهترین داروهای طبیعی برای تسکین آفتاب سوختگی اشاره کرده ایم.

1-آلوئه ورا
مهمترین دلیلی که آلوئه ورا به یک مبارز قوی در براب آفتاب سوختگی تبدیل کرده خواص ضدالتهابی آن است که باعث ترمیم آسیب های ناشی از افتاب سوختگی روی پوست می شود. تحقیقات نشان داده است که آلوئه ورا به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان می تواند به بهبود سوختگی درجه یک و درجه دوم روی پوست کمک کن. همچنین آلوئه ورا یک مرطوب کننده فوق العاده است که برای تسکین دردهای ناشی از آفتاب سوختگی عالی است. فقط باید مطمئن شوید که آلوئه ورا 100 درصد طبیعی خریداری می کنید.

2-جو دوسر
یکی دیگر از مواد موثر در تسکین پوست جو دوسر است که دارای خواص ضد التهابی بسیار چشمگیر است. یک متخصص پوست و مو معتقد است:" عصاره جو دوسر باعث کاهش آسیب های التهابی در پوست می شود و همچنین باعث بهبود چشمگیر خشکی پوست ، پوسته پوسته شدن ، زبری و کاهش شدت خارش می شود"
این خاصیت ضدالتهابی جودوسر، آن را به یک ضدآفتاب و نرم کننده طبیعی پوست تبدیل کرده است. برخی افراد به دلیل داشتن رنگ پوست تیره تر علامتی مثل قرمزی پوست را ممکن است احساس نکنند ولی جودوسر به رفع تمامی این علائم حتی آنهایی که با چشم دیده نمی شوند هم کمک می کند.

3-کمپرس یخ
واضح است که یک کمپرس یخ می تواند تاثیرات جالب و مثبتی روی آفتاب سوختگی داشته باشد. یخ می تواند یک تسکین دهنده آنی برای افتاب سوختگی باشد زیرا یخ و باعث می شود رگ های خونی شما محدودتر شوند و در نتیجه به التهاب ناشی از آفتاب سوختگی کمک کند. می توانید یک پارچه ساده را برای مدتی درون یخچال قرار داده تا دمانی آن کمی بالاتر از حد معمول برود و سپس از آن بعنوان یک کمپرس یخ در زمان گرمای شدید یا افتاب سوختگی استفاده کنید و با آن گرمای صورت یا بدن تان را کاهش دهید . البته دقت کنید که دمان پارچه یا کمپرس خیلی بالا نباشد چون ممکن است باعث شوکه شدن پوست و آسیب به مویرگ های آن شود.

4-چای سبز
چای سبز جز یکی از بهترین بازکننده های عروق است و می تواند به کاهش قرمزی و تورم کمک کن، به همین دلیل متخصصین پوست از آن بعنوان یک از بهترین تسکین دهندگانپوستی استفاده می کنند.
برای استفاده از چای سبز می توانید چند کیسه از آن را در وان حمام داخل آبی که نه دمای خیلی بالا و نه دمای پایینی دارد بریزید، اینکار به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی و بازکنندگی چای سبز به آرامش و تسمین پوست کمک می کند.

5-عسل
عسل فواید زیادی برای پوست و مو دارد، از لایه برداری پوست تا ماسک مو، اما توانایی بالای عسل در ترمیم و تسکیت زخم و التهاب پوست زبانزد عام و خاص است. ، عسل می تواند "قرمزی و التهاب را کاهش دهد، همچنین می تواند ضایعات پوستی را بهبود بخشد و عسل می تواند در چند مرحله و از مسیرهای متفاوتی به کاهش التهاب پوستی کمک کند .

طبق گفته های پزشکان عسل دارای قدرتی طبیعی در برابر بیماری های التهابی است. عسل با بیرون کشیدن مایعات از بافت ها به کاهش تورم کمک کند، که همه اینها می تواند به آفتاب سوختگی و التهابات ناشی از آن کمک کند .


درست است که این نکات برای سلامتی و در امان ماندن از آسیب های ناشی از «ور آفتاب بسیار عالی است اما لازم به ذکر است که مهمترین و موثرترین اقدام برای مقابله با آفتاب سوختکی استفاده از ضدآفتاب مناسب است .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد