اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

انواع سرطان را با مصرف این ویتامین درمان کنید

طبق نتایج تحقیق جدید، وضعیت نوعی ویتامین در پیشگیری از سرطان و تشخیص چندین نوع سرطان سودمند است.

به گزارش سایت طلا ، به گفته محققان دانشگاه فنلاند شرقی، تأثیرات ضدسرطانی ویتامین D در پیشگیری و درمان سرطان روده و سرطان‌های خون کاملاً مشهود است.

بعلاوه واکنش دهی بالا ویتامین D می‌تواند با خطر کمتر ابتلا به سرطان مرتبط باشد. اگرچه میزان واکنش دهی ویتامین D در بین افراد مختلف فرق می‌کند.

ویتامین D همواره به خاطر نقش اصلی اش در سلامت استخوان‌ها شناخته شده است اما محققان معتقدند این ویتامین سیستم ایمنی را تنظیم کرده و تأثیرات ضدسرطانی آن عمدتاً از طریق سلول‌های ایمنی نظیر مونوسیت ها و سلول‌های T ایجاد می‌شود.

ویتامین D تاثیراتش را از طریق گیرنده ویتامین D (VDR) بدست می‌آورد که فاکتور رونویسی دخیل در بیان و تنظیم اپی ژنتیکی ژن‌های بیشماری است.

میزان کم ویتامین D منجر به عملکرد نامطلوب VDR شده و در نتیجه ریسک تبدیل سلول‌ها به سلول‌های سرطانی غیرقابل کنترل افزایش می‌یابد.

در سایر انواع سرطان‌ها نظیر سرطان پروستات و سینه هم، میزان کم ویتامین D با احتمال بالاتر وقوع سرطان و تشخیص ضعیف‌تر مرتبط است.

با این حال یافته‌ها نشان می‌دهد که مکمل ویتامین D همواره موجب کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان نشده است و تاثیر آن، به میزان واکنش دهی فرد به ویتامین D بستگی دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد