اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رژیم غذایی خام چیست؟

رژیم غذایی خام یکی از رژیم های غذایی بسیار قدیمی است که از سال 1800 مورد استفاده قرار می گرفته است. این رژیم غذایی در سال های اخیر محبوبیت بسیاری یافته است.

رژیم غذایی خام چیست؟



رژیم غذایی خام یکی از رژیم های غذایی بسیار قدیمی است که از سال 1800 مورد استفاده قرار می گرفته است. این رژیم غذایی در سال های اخیر محبوبیت بسیاری یافته است.
طرفداران این رژیم غذایی بر این باورند که مصرف غذاهای عمدتا خام برای سلامت انسان ایده آل است و فواید بسیاری از جمله کاهش وزن را دارا می باشد.
با این حال متخصصان تغذیه هشدار می دهند که زیاده روی در انجام این رژیم غذایی ممکن است عواقب منفی ای را در بر داشته باشد و به سلامت بدن انسان آسیب برساند.
در این رژیم غذایی فرد از غذا های عمدتا و یا مطلقا خام و البته گیاهی استفاده می کند که به گیاهخواری خام نیز معروف است. در این رژیم غذایی از غذا های فراوری شده، پاستوریزه و... به هیچ عنوان استفاده نمی شود. در این رژیم بیشتر از میوه ها، سبزیجات، آجیل و دانه ها استفاده می شود.


بر خلاف ادعای طرفداران این رژیم غذایی بدن انسان با خوردن هردو غذا های پخته و خام مواد مغذی را در بهترین حالت ممکن دریافت می کند. بعضی از مواد غذایی مثل گوجه و ذرت هنگام مواجه شدن با گرما آنتی اکسیدان های بیشتری را تولید می کنند که برای بدن بسیار مفید است. و البته مواد مغذی مانند ویتامین سی و بی که از طریق حرارت از بین می روند را می شود با خوردن میوه ها و سبزیجات مختلف به دست آورد.
یکی دیگر از ضعف های این رژیم غذایی حذف انواع گوشت از وعده های غذایی است. گوشت و تخم مرغ یکی از مهم ترین منابع پروتئین می باشند و سرشار از انواع مواد مغذی دیگر هستند.
طبق نظر متخصصان تغذیه رژیم غذایی خام در کوتاه مدت احتمالا مشکلات عمده ای را برای سلامتی شما ایجاد نخواهد کرد اما به دلیل این که دریافت کالری، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی به میزان کافی را دچار مشکل می کند ممکن است در بلند مدت به سلامت شما آسیب وارد کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد