اونس طلا2298.84
مظنه14,926,000
18 گرم3,445,600
ارزش سکه33,628,278
قدیم (بهار)38,600,000
جدید (امامی)41,900,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000

نکته طلایی تحلیلگری با تجربه ۵۰ساله در بورس

یک کارشناس و تحلیلگر قدیمی و سرشناس بازار سهام در اظهاراتی یک مساله را تنها موردی دانست که هر سرمایه گذار برای ورود و سودآوری در بورس، باید بداند.

به گزارش سایت طلا به نقل از مارکت واچ، بر اساس پیش بینی بانک جهانی، اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ بدترین رکود خود را تجربه خواهد کرد؛ رکودی که از جنگ جهانی دوم به بعد سابقه نداشته است. شاید نگاهی به این روزهای بازارها نیز دلیلی بر همین پیش بینی باشد، زمانی که بازارها و اقتصادها متوقف شده اند. این اظهارات احتمالا جفری ساوت، استراتژیست کهنه کار بازار سرمایه را نمی ترساند.

وی ۵۰ سال تجربه حضور و فعالیت در این عرصه را دارد و سالهاست که فراخوان صعود در آن را سر می دهد. ساوت در گفتگوی رسانه ای اخیر خود،‌ وضعیت بازار سرمایه و شاخص S&P را تا پایان سال پیش بینی کرده و آن را صعودی و رو به رشد می داند. او می گوید کنترل سهام در اختیار یک بازار صعودی است که از سال ۲۰۰۹ به بعد آغاز شده است.

این تحلیلگر کهنه کار معتقد است روند صعودی بازار سرمایه طولانی مدت بوده و می تواند تا ۲۵ سال نیز طول بکشد. این در حالی است که در روند صعودی کلی در بازار، روندهای کوتاه مدت و نزولی نیز وجود خواهد داشت که تاثیر محسوسی در جریان کلی نمی گذارند. جفری ساوت معتقد است: جریان صعودی کنونی در بازار سرمایه از چهار تا نه است که ادامه دارد. شرکت هایی که تاکنون سهام خود را در این بازار عرضه کرده اند،‌ توانسته اند یک حاشیه امن برای سهامداران خویش فراهم کنند.

اکنون مساله این است که کمتر کسی روند کلی بازار صعودی را در درازمدت تجربه کرده است. بیشتر افراد درک درستی از آنچه بر بازار گذشته،‌ ندارند. من می توان حدس بزنم که وضعیت بازار تا اواسط دسامبر (انتهای پاییز) به احتمال زیاد اوج های جدیدی را تجربه خواهد کرد.

ساوت در انتها نقش منفی بروز موج جدیدی از بیماری کووید ۱۹ در‌ آمریکا را بر این روند صعودی رد نکرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد