اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

راهکارهایی برای افزایش مسکن ارزان‌قیمت در ایام کرونا

مسکن باکیفیت و پایدار گرچه لازمه زندگی مطلوب هر انسانی است اما در روزهای شیوع کرونا و لزوم ماندن در خانه این مهم را بیش از پیش حائز اهمیت کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از بروکینگز، حتی پیش از همه گیری کووید ۱۹ ،‌ میلیون ها آمریکایی فاقد مسکن پایدار و و مقرون به صرفه بودند. این روزها هزینه بحران اقتصادی و اجتماعی این شکاف مهم را در شبکه ایمنی برجسته کرده است. افرادی که دارای مسکن بی کیفیت ، پر ازدحام و ناپایدار هستند و یا اصلاً خانه ندارند ، نمی توانند از دستورالعمل های بهداشت عمومی پیروی کرده تا با خیال راحت در "پناهگاهی امن" باشند.

در نتیجه، چنین افرادی بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس یا سایر بیماری های مزمن هستند. بسیاری از این افراد در معرض خطر بی ثباتی قرار دارند. هزینه های مسکن یکی از اصلی ترین مشکلات مالی برای خانواده های کم درآمد است که معمولا یک سوم درآمد خود را به آن اختصاص می دهند. این خانوارهای پرهزینه به ویژه در هنگام رکود اقتصادی در معرض خطر از دست دادن خانه های خود از طریق اخراج یا سلب مالکیت قرار دارند.

آنها حتی قادر به جمع کردن پس انداز نیستند تا به آنها در مواقع بروز خسارات موقتی مانند ایام شیوع کرونا کمک کند. مسکن پایدار، با کیفیت مناسب و مقرون به صرفه برای جوامع و کل اقتصاد حائز اهمیت است. بی ثباتی مسکن می تواند مانع از توانایی کارگران در تأمین امنیت و حفظ شغل آنها شود. بخش مسکن تأثیرات چند برابری در کل اقتصاد ایجاد می کند بنابراین انقباض در ساخت و ساز و فروش می تواند به کاهش اشتغال و هزینه های مصرف کننده تبدیل شود و رکود را عمیق تر نماید.

فشار مالی بر مستاجران کم درآمد به صاحب‌ خانه های کوچک نیز آسیب وارد می کند. در حالی که دولت های محلی و ارائه دهندگان خدمات غیردولتی تلاش می کنند اقداماتی موقت برای اسکان کسانی که فاقد مسکن پایدار هستند، انجام دهند- از جمله خرید متل برای اسکان خانواده های بی سرپرست، قرار دادن روشویی در اردوگاه بی خانمان ها و جمع آوری کمک از مردم برای پرداخت اجاره بها- این وضعیت هنوز نابسامان و هشدار دهنده است.

همه گیری های آینده و بلایای طبیعی فشارهای مشابهی را بر سیستم های مسکن وارد خواهد کرد. هنگامی که بحران فعلی بهداشت عمومی مهار شد، سیاستگذاران باید جدی تر تلاش کنند تا تعداد خانوارهایی که فاقد مسکن ارزان قیمت ، پایدار و با کیفیت مناسب هستند را کاهش دهند. آنها می توانند این کار را با تمرکز بر سه هدف اجرایی نمایند:

۱. میزان مسکن اجاره ای، مناسب و درازمدت را به ویژه در جوامعی که نیاز بیشتری به این امر دارند،‌ افزایش دهند.

۲. از مسکن های اجاره ای موجود در برابر تخریب فیزیکی و عدم امنیت مالی محافظت نمایند.

۳. حمایت از پروژه های مسکن ارزان قیمت که در جریان بوده و اکنون به واسطه شیوع کرونا متوقف شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد