اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۵ ترفند خودمراقبتی که به کاهش وزن شما کمک کند

فکر می کنید مراقبت از خود و کاهش وزن سالم دو چیز جدا و غیرمرتبط هستند؟ دوباره فکر کنید به نظر می رسد که خودمراقبتی با تمرکز بر نیازهای شخصی و ذهنی (و جسمی) شما - با کاهش وزن موفقیت آمیز همراه است.

به گزارش سایت طلا، گری فاستز، استاد روانشناسی در دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه می گوید: اینکه شما چقدر میخورید و چه میزات تحرک دارید از عوامل لازم برای موفقیت در کاهش وزن است اما کافی نیست .
فاستر می گوید: "برخلاف طرز فکر شما درباره کاهش وزن، رفتارهای سالم باید در درازمدت به یک عادت سالم تبدیل می شوند. "

بنابراین ، اگر طرز فکر شما توسط افکار منفی و مخرب خسته شده باشد ، کاهش وزن‌تان سخت خواهد شد .

فاستر می گوید: "لاغری و سلامتی زمانی دست نیافتنی است که افکار غیرواقعی ، غیرمنطقی و غالباً منفی منجر به ناامیدی و در نهایت ترک اهداف شما شوند." "برای اینکه یک برنامه کاهش وزن موفقیت آمیز باشد ، روش‌مان باید مثبت باشد ، نه مجازاتی." به عبارت دیگر ، به جای گوش دادن به صدای مغزتان که راه را سخت و دست نیافتنی می‌داند به صدای دل‌تان گوش کنید و برای خودتان دلسوزی کنید .

برای انجام این کار ، فاستر می گوید شما باید سلامتی خود دارای نقص بدانید و از طرفی آ« را ارزشمند و مراقبت از آن را ضروری بدانید و با مهربانی با آن رفتار کنید.
فاستر می گوید: "این مسئله برمیگردد به اینکه شما یک عیب دارید، اما به جای عیب‌یابی و پرسیدن این پرسش که چرا این اتفاق برای من افتاده و ایجاد افکار ناامیدانه به این فکرکنید که برای بهبودی و رفع این عیب چه چیزی می‌توانید بیاموزید و چه راه حلی وجود دارد.
مثبت اندیشی و نگاه امیدوارانه، کلید اصلی ایجاد تغییرات طولانی مدت است. در ادامه ، چند ترفند خودمراقبتی را معرفی میکنیم که می تواند به شما برای کاهش وزن و دور نگه داشتن افکار منفی درباره کاهش وزن کمک کند.
تکنیک‌های خودمراقبتی برای کمک به کاهش وزن:

1-به اندازه کافی بخوابید
وقتی صحبت از مراقبت از خود و حفظ سلامت روان است ، هیچ چیز مهمتر خواب کافی و باآرامش نیست.
در حالی که از نداشتن الگوی خواب مناسب موجب ایجاد افکار منفی و آسیب پذیری عاطفی میود ، چرت زدن روزانه تحریک ذهنی و عاطفی می شود. دانشمندان معتقدند اختلال در خواب انتقال دهنده های عصبی و هورمونهای استرس بر بدن شما تأثیر می گذارد همچنین بر مغز و تفکرت شما نیز موثر است. در نتیجه ، این می تواند به کیفیت زندگی شما آسیب برساند.

2-اولویت بندی فعالیت های بدنی
در نگاه اول ، به نظر می رسد برای کاهش وزن باید سخت و زیاد ورزش مرد اما فاستر می گوید:
"فعالیت بدنی بهترین راه کاهش وزن برای افرادی است که به دنبال کاهش وزن هستند، تحرک همراه با رژیم غذایی سالم می تواند تا20٪ نسبت به حالتی که تنها رژیم غذایی را رعایت میکنیم کمک کند .


3-تحرک و حرکات ورزشی کوتاه و ساده
حتی اگر وقت کافی برای شرکت در کلاس ورزش یا انجام حرکات ورزشی طولانی مدت ندارید، می توانید انجام حرکات ورزشی ساده در خانه یا در محل کار می‌توانید به روند لاغری خود سرعت ببخشید.

4- تمرین مدیتیشن کنید
روش دیگر برای کسب طرز فکر مثبت تر برای کاهش وزن ، تمرین ذهن آگاهی و تمرکز روی تنفس است.
فاستر می گوید ، مدیتیشن ابزاری برای آگاهی ذهن و ایجاد تفکر مثبت نسبت به کاهش وزن است . به یاد داشته باشید ، برای دستیابی به اهداف سلامتی و کاهش وزن در طولانی مدت ، باید فضایی غیر منتقدی و دلسوز ایجاد کنید. و یک تمرین ذهن آگاهی می تواند به این امر را کمک کند.

5- با دیگران ارتباط برقرار کنید
در مسیر ایجاد تفکر مثبت اجتماعی بودن نقش مهمی دارد. فاستر می گوید: "زمان برقراری ارتباط و دسترسی به افرادی که به آنها نزدیکتر هستید مهم است، حتی اگر این کار از طریق تلفن یا گپ تصویری باشد".

ما به عنوان انسان ، موجودات اجتماعی هستیم که خواهان به اشتراک گذاشتن خنده‌ها و اشک‌هایمان هستیم، که این اشتراک گذاری تاثیرات مثبتی بر سلامتی ما دارد. همچنین فاستر می گوید: "تحقیقات نشان می دهد که ارتباط با دیگران می تواند به شما در تغییر نحوه فکر کردن و برخورد با وقایع استرس‌زا کمک کند." نحوه برخورد با استرس تأثیر عمده ای بر سلامت روان و درنتیجه کاهش وزن ما دارد ، یافتن روش های مناسب برای مدیریت استرس می‌تواند به سلامتی و کاهش وزن‌مان کمک بزرگی کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد