اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رقابت تنگاتنگ سهام طلا با خود طلا

در حالی که بازارها صعود پلکانی و بی سابقه قیمت طلا را گزارش می دهند، شرکت هایی که در این حوزه فعال بوده و سهام شان در بورس عرضه می شود نیز تلاش می کنند از این قافله جا نمانند.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب سایت سیف هیون(safehaven)، مدتی است که سهام معدنچیان طلا در حال اصلاح بوده و همین امر نگرانی تعداد زیادی از سهامداران این شرکت ها را برانگیخته بود. قیمت های بالا و سرسام آور طلا زمینه ای قوی برای معدنچیان ایجاد کرده تا آنها نیز سودآوری خود را تقویت کنند. هرچند برخی نگرانی ها، وضعیت آنها را تضعیف می کند.

رشد سهام معادن طلا در برخی کشورها به قدری بوده که توانسته رقم خود را به رقم تولید ناخالص داخلی برخی از کشورهای دیگر برساند. به طور معمول، معدنچیان طلا می توانند در ازای رشد 2 درصدی طلای فیزیکی رشدی 3 درصدی را عاید خود و سهامدارانشان کنند.

دستاوردهای اضافی و هر چه بیشتر سهام طلا در طول افزایش قیمت طلا برای جبران خطرات بزرگی که معامله گران و معدنچیان در برابر نوسانات قیمت طلا متحمل می شوند، ضروری است.این خطرات شامل خطرات عملیاتی در معادن انفرادی، خطرات ژئوپلیتیکی در کشورهایی که معادن طلا را میزبانی می کنند، خطرات مالی ناشی از وجود موانع و نوسانات ارزی و همچنین بسیاری از خطرات دیگر.

در روزهای پرنوسان اقتصادی و در حالی که بسیاری از مراکز تجاری و فعال اقتصادی به واسطه شیوع کووید 19 تعطیل شده بودند، سهام طلا شاهد سقوطی شدید بود که نگرانی سهام داران آن را نیز به همراه داشت. در کمتر از چند هفته وضعیت بهبود پیدا کرد. طی دو روز گذشته فروش شتابزده و ناشی از هراس سهام داران این شرکت ها به شدت کم شده و سهام طلا در این بازار تنها در دو روز کاری و پس از چندین هفته نامطلوب، شاهد رشدی 4.7 برابری بوده است.

در اواسط ماه مارس اوج سقوط ارزش سهام طلا بود و در نتیجه آن، بسیاری از دارندگان آن اقدام به فروش آن کردند. اما اکنون و پس از گذر از آن روزهای پرنوسان، بار دیگر مشتریان وارد بازار شده و خرید سهام طلا همانند خود این فلز رونق گرفته است. حتی نمودارها نیز نشان می دهد که روند رشد سهام طلا کمتر از این فلز نوسان دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد