اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با توجه به افت قیمت طلا صعود قیمت طلا در راه است

در هفته گذشته بازار طلا دچار نوسانات بسیاری شد که شاهد آن بودیم. قیمت هر انس طلا به یکباره تا 1760 دلار رسید و پس از آن دچار سقوط ناگهانی شد به زیر 1700 دلار یعنی 1685 دلار کاهش یافت.

با توجه به افت قیمت طلا صعود قیمت طلا در راه است



در هفته گذشته بازار طلا دچار نوسانات بسیاری شد که شاهد آن بودیم. قیمت هر انس طلا به یکباره تا 1760 دلار رسید و پس از آن دچار سقوط ناگهانی شد به زیر 1700 دلار یعنی 1685 دلار کاهش یافت.
برخی از اقتصاد دانان از این اتفاق بسیار متعجب شدند و برخی دیگر نیز انتظار این کاهش قیمت را می کشیدند.
متخصصینی که مدافع پایین آمدن قیمت طلا بر این عقیده هستند که اقتصاد های بزرگ مانند ایالات متحده آمریکا و ژاپن سریع تر از پیش بینی های موجود اقتصادشان را بهبود می بخشند و گزارشی که وزارت کار آمریکا درباره ماه میلادی پیش منتشر کرد نیز بر روی نظراتشان صحه گذاشت.
اما با همه این ها یسیاری از اقتصاد دانان معتقدند که طی هفته های آینده حتی اگر آمریکا بنواند صنعت و اقتصاد خود را به راه بیاندازد باز هم به دلیل هجم زیاد نقدینگی که به بازار تزریق کرده است دچار تورم شدیدی خواهد شد که این موضوع اقتصاد این کشور را دچار چالش شدیدی خواهد کرد.
اگر در کشور آمریکا و دیگر کشور های جهان تورمی بیش از حد معمول ایجاد شود گران تر شدن قیمت طلا به هیچ عنوان دور از انتظار نیست چرا که در شرایطی که اقتصاد دچار تورم بشود تمایل افراد برای حفظ سرمایه خود بیشتر شده و به سمت طلا رو می آورند.


هنگامی که این اتفاق بیافتد طلا حداقل سه دلیل برای گران شدن و حتی شکستن مرز 2000 دلار را دارا می باشد. اول اینکه با ایجاد شدن تورم و خب در نتیجه گران شدن کالا های مختلف طلا هم مانند یک کالا عمل کرده و گران می شود. دوم ارزش پول کشور در شرایطی که یک اقتصاد دچار تورم است پایین می آید و این قائده برای دلار نیز صادق است و خب به طبع ارزش طلا بالا می رود و گران تر می شود. دلیل سوم نیز منطق عرضه و تقاضا در بازار است. همانطور که می دانید وقتی تقاضا برای یک کالا زیاد شود قیمت آن نیز بالا می رود. یکی از دلایل گرانی اخیر طلا نیز همین بود چرا که طلا مانند پناهگاهی امن برای سرمایه گذاران عمل کرد و تقاضا برای خرید آن به شکل قابل توجهی بالا رفت. حال در شرایطی که تورم اتفاق بیافتد طلا بیش از پیش نقش پناهگاه امن سرمایه را به خود گرفته و تقاضا برای آن به شکل چشمگیری بالا می رود و در نتیجه قیمت آن افزایش می یابد.
البته این را نیز باید در نظر گرفت که بسیاری از اقتصاد دانان معتقدند که اگر قیمت طلا از حدی (در بعضی از پیش بینی ها زیر 1665 دلار) پایین تر بیاید باعث سقوط بیشتر قیمت طلا خواهد شد.
با توجه به تحلیل های گفته شده می توان به این شکل پیش بینی کرد که قیمت طلا طی هفته های آتی رشد قابل توجهی را از خود نشان دهد و حتی ممکن است به بیشترین مقدار خود در چند ماه گذشته برسد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد