اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

چند خوراکی برای کاهش وزن ناگهانی /بزرگ‌ترین منبع ویروس کرونا شناسایی شد

با توجه به همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ و اعمال قرنطینه، رو آوردن به دورکاری و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها فعالیت فیزیکی روزانه افراد کاهش یافته که می‌تواند منجر به اضافه وزن و برخی دیگر از مشکلات سلامتی برای افراد شود.

به گزارش سایت طلا ، اگر چه شرایط قرنطینه و دورکاری ممکن است برای برخی افراد مشکلاتی مانند کاهش فعالیت و اضافه وزن را به همراه داشته باشد اما در عین حال می‌تواند به فرصتی مناسب برای انجام تمرین‌های ورزشی در خانه و هم‌چنین رو آوردن به یک رژیم غذایی سالم باشد.

در ادامه ۱۰ ماده غذایی که متخصصان تغذیه برای کاهش وزن در کنار تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین نیازهای بدن توصیه می‌کنند به نقل از "ژورنال سنتینل" آورده شده است:

۱) انواع لوبیا: لوبیاهای خشک از جمله لوبیا قرمز، لوبیا چیتی و لوبیا سفید بسیار مفید و مقوی بوده و مقدار کمی از آن‌ها به دلیل فیبر بالا شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می‌دارد.

۲) روغن‌های زیتون و آووکادو : این روغن‌ها طبیعی بوده و توصیه می‌شود به جای روغن‌های جامد از این روغن‌های گیاهی استفاده شود. روغن آووکادو می‌تواند علاوه بر حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل به کاهش فشار خون نیز کمک کند.

۳) ساندویچ تخم مرغ : ساندویچ‌های کم کربوهیدرات مانند ساندویج تخم مرغ یا سبزیجات نیز علاوه بر مقوی بودن کالری کمتری نسبت به بسیاری از انواع دیگر ساندویچ دارند.

۴) انواع سبزیجات تازه: سبزیجات تازه و رنگارنگ مانند بادمجان، اسفناج، نخود فرنگی، خیار و فلفل دلمه‌ای نیز گزینه‌های خوبی برای کاهش وزن همراه با تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شوند. به جای هله و هوله‌های مضر و چیپس می‌توانید از برش‌های نازک ورقه‌ای سبزیجات به عنوان میان وعده‌ای مفید استفاده کنید. کلم بروکسل نیز گزینه مناسبی برای کاهش وزن است.

۵) سوپ‌های کم کالری: سوپ‌های کم کالری مانند سوپ‌های سبزیجات حاوی لیمو و کلم بروکلی بسیار مقوی بوده و می‌توان آن‌ها را به صورت گرم یا سرد مصرف کرد.

۶) کدو سبز: کدو سبز را به صورت رشته‌ای رنده کرده و به جای اسپاگتی یا نودل مصرف کنید. می‌توانید کمی آویشن نیز به آن اضافه کنید.

۷) میوه‌های فصلی: در هر فصل میوه‌های همان فصل بهترین گزینه برای داشتن میان وعده‌هایی سالم هستند. در تابستان میوه‌هایی مانند توت فرنگی، زغال اخته و هلو گزینه‌های خوبی به حساب می‌آیند.

۸) جایگزین‌های گیاهی گوشت: می‌توان از سویا به عنوان پروتئین مفید گیاهی استفاده کرد. هم‌چنین سوسیس‌ها و کالباس‌های گیاهی در بسیاری از فروشگاه‌ها پیدا می‌شوند که جایگزین‌های بهتر و مفیدتری نسبت به انواع گوشتی خود هستند.

۹) آب‌میوه‌های کم کالری: آب‌میوه‌های طبیعی کم کالری گزینه‌های مناسبی برای میان وعده به شمار می‌روند. می‌توانید نوشیدنی‌های سبز سالمی با استفاده از آب کرفس، خیار، سیب و لیمو تهیه کنید. در مصرف دیگر آب‌میوه‌ها احتیاط کنید، چرا که این نوشیدنی‌ها حاوی مقادیر بالایی از قندها هستند.

۱۰) آب آشامیدنی: فراموش نکنید که آب همیشه بهترین گزینه برای حفظ سلامت، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش وزن به کمک کنترل اشتها است. در طول روز حتما مقادیر کافی آب (حدود هشت لیوان) بنوشید.

بزرگ‌ترین منبع ویروس کرونا شناسایی شد

دانشمندان چینی دریافتند که بیماران کووید 19 میلیون‌ها ذره ویروسی در ساعت را بازدم می‌کنند، حتی اگر علائمی خفیف داشته باشند یا علائم بیماری آنها هنوز بروز نکرده باشد.

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، نفس کشیدن یا صحبت کردن رایج‌ترین شیوه پخش ویروس کروناست و سطوح آلوده کمترین نقش را دارد.

محققان چینی باور دارند، نفس کشیدن و صحبت کردن منبع اصلی انتقال به همراه سرفه است و همین موضوع منجر به شیوع گسترده این ویروس شده است.

دانشمندان چینی دریافتند که بیماران کووید ۱۹ میلیون‌ها ذره ویروسی در ساعت را بازدم می‌کنند، حتی اگر علائمی خفیف داشته باشند یا علائم بیماری آنها هنوز بروز نکرده باشد.

آنها می‌گویند که این امر نیاز به ماسک‌های صورت را برجسته می‌کند؛ مردم باید در مکان‌های عمومی و فضاهای بسته از ماسک صورت استفاده کنند تا میزان انتقال ویروس کرونا را کاهش دهند.

کارشناسان چینی به MailOnline گفتند: شواهد اکنون حاکی از آن است اجبار به استفاده از ماسک صورت تا حد زیادی بیشترین تأثیر را در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارد.

پیش از این تصور می‌شد که منبع اصلی انتقال از طریق قطرات از سرفه و عطسه است، اما آخرین یافته نشان می‌دهد که ویروس کرونا می‌تواند به راحتی در هوا باقی بماند و این همان موضوعی است که منجر به پخش گسترده آن در سراسر جهان شده است.

این مطالعه که هنوز در یک ژورنال علمی منتشر نشده یا توسط دانشمندان دیگر بررسی نشده است، توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در پکن انجام شده است.

سی و پنج بیمار مبتلا به Covid-۱۹ در این بررسی تحت بررسی قرار داشتند و نزدیک به ۳۰۰ نمونه ویروسی از تنفس آنها، روی سطوح و هوای داخل بیمارستان‌ها جمع آوری شد.

در این مطالعه مشخص شد که به طور متوسط ​​سه برابر ویروس در نفس بیماران (۷/۱۶ درصد) در مقایسه با سطوح (۵.۴ درصد) وجود داشته است.

بار ویروسی نیز در نفس بیماران نیز چهار برابر بیشتر از نمونه‌های هوا (۳.۸ درصد) در اتاق‌ها و راهروها بود.

ایان جونز، ویروس شناس دانشگاه Reading، اظهار داشت: این مطالعه بسیار معتبر است؛ وی به MailOnline گفت: ذرات معلق در هوا بزرگ‌ترین منبع ویروس هستند و مسدود کردن آنها، با یک ماسک بیشترین تأثیر را خواهد داشت.

تصور می شد که سطوح آلوده یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های پخش Covid-19 است، پس از مطالعات فراوان مشخص شد ویروس می‌تواند روزها بر روی فلز و پلاستیک زنده بماند.

در این مقاله، محققان به سرپرستی پروفسور جیانکسین از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های پکن اظهار داشتند: این مشاهدات از این اعتقاد گسترده حمایت نمی‌کنند که انتقال مستقیم از طریق تماس با سطوح نقش عمده‌ای در گسترش کووید ۱۹ دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد