اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد 381 دلاری انس جهانی در یکسال گذشته

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز به دلیل تداوم تنش های سیاسی در آمریکا و افت ارزش دلار، شاهد افزایش بود.طلا در شرایط ابهامات سیاسی و مالی به پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل شده و با افزایش تقاضای خرید روبرو می شود. بهای این فلز ارزشمند از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون حدود ۱۹ درصد رشد کرده است.

به گزارش سایت طلا ،امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا افزایش یافت و 1719 دلار معامله شد.

رویترز نوشت: شاخص دلار در هفته جاری یک درصد کاهش یافته است. قیمت اونس جهانی با دلار رابطه عکس دارد زمانی که شاخص دلار افت می‌کند قیمت جهانی طلا افزایش می‌یابد.

اما امروز خوش‌بینی دیگری بر بازارهای جهانی حاکم بود بسته‌های حمایتی دولتی برای جلوگیری از اثرات ویروس کرونا بر اقتصاد کشورها تا حدودی توانست بازارهای بورس را تقویت کند و بازارهای بورس آسیا رکورد 2 ماهه خود را جابه‌جا کردند.

ارزش سهام بورس‌های آسیا امروز پنج‌شنبه تحت‌تأثیر انتظار مثبت از محرک‌های اقتصادی دولت‌ها که توانست اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کند، به بیشترین رشد دو ماهه گذشته رسید. سرمایه‌گذاران به این اعتماد رسیدند که ارائه محرک‌های اقتصادی از سوی دولت‌ها می‌تواند به بهبود اقتصادی که از همه‌گیری ویروس کرونا در جهان آسیب‌دیده، کمک کند.

شاخص MSCI در اوایل صبح امروز با رشد 0.4 درصد بیشترین قیمت از ماه مارس تاکنون را ثبت کرد. سهام‌های استرالیا هم رشد 0.66 درصد را پس از آنکه نخست‌وزیر این کشور چهارمین بسته محرک اقتصادی خود را برای ترمیم اقتصاد به گِل نشسته این کشور اعلام کرد، رشد یافت. ارزش سهام بازارهای چین هم به واسطه نگرانی‌ها از تنش‌های دیپلماتیک بین دو کشور چین و آمریکا تغییر آنچنانی نسبت به روز گذشته نداشت، اما بازار بورس آمریکا افت 23 صدم درصدی را تجربه کرد.

به گزارش رویترز، شاخص‌های نزدک، اس.‌اند.پی 500 و داوجونز هم با افزایش بسته شدند.

سرمایه‌گذاران در شرایط بحران اقتصادی به سمت سرمایه‌گذاری روی فلز زرد می‌روند چرا که آن را حاشیه امنی برای سرمایه‌های خود می‌بینند.

در گروه سایر فلزات گرانبها هم قیمت نقره کاهش 3 سنت داشت و فلزات گرانبهای پلاتینوم و پلادیوم کاهش‌های به ترتیب 6 و 60دلار را تجربه کردند.

قیمت امروز طلا نسبت به یک ماه گذشته بدون تغییر بود اما در مقایسه با یک سال گذشته 381 دلار رشد داشته است.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز چهارشنبه با 0.4 درصد رشد به 1133 هزار و 37 تن رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد