اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا برخی کشورها پیش از کرونا هم طلای زیادی خریداری می‌کردند؟

طی چند ماه گذشته بسیاری از دولت ها طلا را سرمایه ای امن برای خود داسنته و اقدام به خریداری آن کرده اند اما برخی کشورها حتی پیش از شیوع کرونا نیز برای تهیه این فلز زرد عجله داشتند.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب سایت شبکه خبری آسیا(channelnewsasia)، کشورها به قدری در حال خرید طلا و رساندن آن از بازارها به داخل انبارهای ذخیره ای خود هستند که در تاریخ مدرن جهان بی سابقه است. از مدتها قبل از شیوع همه گیری، اقتصاد جهانی در حال چشمک زدن به علائم خطر بوده است. به همین دلیل بسیاری از کشورها مدتهاست تلاش می کنند تا هر چه بیشتر طلا خریداری کنند.

طی یک دهه گذشته، این کشورها اقدام به خرید ذخایر جدید طلا کرده و آن را از خارج از کشور تا حدی که هرگز در دوران مدرن دیده نشده ، به خانه آورده اند. پس نتیجه می گیریم که پیش از شیوع کرونا نیز یک وقفه در اقتصاد جهان وجود داشته. معنی این وضعیت چیست؟

بانک های مرکزی در سال ۲۰۱۹، ۶۵۰ تن طلا به ذخایر خود اضافه کرده اند که دومین تغییر بزرگ در ۵۰ سال گذشته تاکنون به شمار می آید. این بانک ها همچنین ۶۵۶ تن در سال ۲۰۱۸ طلا خریداری کرده اند. قبل از بحران مالی ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ ، بانک های مرکزی برای ده ها سال فروشندگان خالص طلا در سراسر جهان بودند. چین، روسیه، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان پیشرو در این خریدهای اخیر بودند.

ما همچنین شاهد تلاش های بسیاری از سوی بانک های مرکزی برای بازگرداندن طلای خود از سایر کشورها بودهایم؛ طلایی که بیشتر در نیویورک و لندن ذخیره سازی شده اند. ونزوئلا در سال ۲۰۱۱ روند بازگرداندن طلای خود را از سایر کشورها آغاز کرده و ۱۶۰ تن را از نیویورک بازگرداند. یک سوم دارایی طلای ونزوئلا در لندن است که دولت انگلستان آن را بازنمی گرداند.

لندن اعلام کرده دولت کاراکاس را به رسمیت نمی شناسد و به همین دلیل طلا را پس نمی دهد. ونزوئلا اکنون این موضوع را به عنوان یک ادعای حقوقی مطرح کرده است. بین سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ ، آلمان بخش اعظم ذخیره عظیم خود را از پاریس و نیویورک به فرانکفورت مجدداً بازگرداند. هلند و اتریش نیز در سال ۲۰۱۴ همین کار را انجام دادند.

این روند طلا مربوط به مسائل ژئوپلتیک و اقتصاد است. طلا به نشانه ای برای ملی گرایی تبدیل شده است. کشورهای مانند روسیه، چین و حتی کشورهای اروپای غربی می خواهند سلطه ایالات متحده بر سیستم مالی جهان را زیر پا بگذارند زیرا دیدند که این امر به عنوان اهرمی در تحریم های اقتصادی گرفته تا تهدیدات تجاری ، مورد استفاده قرار می گیرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد