اونس طلا2390.11
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

صعود فلز زرد ادامه دارد / قیمت طلا در انتظار دو رویداد مهم

قیمت طلا روز دوشنبه با شورش مردم در شهرهای بزرگ آمریکا که به نگرانی‌ها پیرامون روابط تجاری آمریکا و چین افزود و تقاضا برای خرید دارایی‌های امن را تقویت کرد، افزایش یافت.از طرفی دلار برای پنجمین روز متوالی در برابر ارزهای مهم کاهشی شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز،با کاهش ارزش دلار در اثر شورش ها در شهرهای آمریکا و همچنین تشدید تنش ها میان واشنگتن و پکن تقاضا برای طلا افزایش یافت

معترضان در شهرهای مختلف آمریکا در اعتراض به کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه پوست این کشور به دست پلیس به خیابان ها آمده اند. معترضان علاوه بر درگیری خشونت بار با پلیس، مقررات فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند و این مسئله نگرانی ها از شدت گرفتن مجدد شیوع کرونا را در آمریکا افزایش داده است. تاکنون بیش از 101 هزار نفر در آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند. اعتراضات روزهای گذشته در ایالت های آمریکا نیز دست کم 5 کشته بر جای گذاشته است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 4.64 دلار افزایش 1734 دلار فروخته شد.

پیامدهای ویروس کرونا بر روی اقتصاد آمریکا و روی عملکرد اسکناس سبز در روزهای اخیر کاملا تاثیر گذاشته است؛ علاوه بر آن که شمار متقاضیان دریافت مزایای بیکاری در این کشور با دو میلیون نفر افزایش به ۴۱ میلیون نفر رسیده است

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در معاملات روز دوشنبه در سطح ۹۸٫۰۱ قرار گرفت.گزارش‌ها نشان می‌دهد، شاخص دلار در ماه گذشته میلادی (ماه می) بدترین عملکرد ماهانه خود را در سال ۲۰۲۰ به‌ثبت رساند.

افشین نوابی، تحلیلگر بازار طلا گفت: «افزایش تنش ها میان چین و امریکا سبب افزایش خرید طلا می‌شود. تنش‌ها در آمریکا دلیل افزایش خرید نبود تا ارزش دلار کاهش یافت.»

به گفته مایکل کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس، در حال حاضر به نظر می‌رسد نگرانی‌ها نسبت به ناآرامی در آمریکا روی جو بازار تاثیر منفی گذاشته است و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی میان آمریکا و چین هم از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

طلا در زمان بحران‌های سیاسی و اقتصادی به عنوان منبع امن سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان، 0.3 درصد افزایش یافت و به 1123.14 تن در روز جمعه رسید که بالاترین رقم در 7 سال گذشته به شمار می رود.

نشست بانک‌های مرکزی بزرگ یعنی استرالیا، کانادا و اروپا و همچنین انتشار آمار شاغلان امریکا رویدادهایی است که این هفته، بازار جهانی را تحت تاثیر قرار میدهد.

از سوی دیگر کماکان خبرها و شایعات تنش کلامی بین امریکا و چین نیز می‌توانند به صورت موقت بازار را تحت تاثیر قرار دهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد