اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نا آرامی‌های سیاسی قیمت طلا را صعودی می‌کند یا نزولی؟

تحلیلگران معتقدند تنش های سیاسی-جغرافیایی در میان کشورهای مختلف می تواند با تاثیر بر بهای طلا، روند افزایش آن را تسریع کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب سایت بال(Bull)، تنش و ناآرامی در کلان شهرهای آمریکا طی آخر هفته اندکی کاهش یافت. بازار همچنان با خوش بینی زیاد به مبارزه اقتصادی خود ادامه می دهد و یک ناهمخوانی روانی ایجاد می کند. در حالی که احتمالا هرج و مرج در خیابان های آمریکا یک پدیده کوتاه مدت است،‌ اما سرمایه گذاران تصور می کنند روند بازار در این کشور دیگر به آنچه سه ماه پیش بود، باز نمی گردد. حتی برخی وضعیتی بدتر از امروز را پیش بینی می کنند.

تنش های سیاسی و جغرافیایی همچنان یکی از فاکتورهای مهمی است که از روند افزایشی قیمت طلا حمایت می کند. آشوبی که این روزها در خیابان های آمریکا می بینیم می تواند روند بازگشت نسبی بهای طلا را کند و یا کاملا متوقف کند. اما سرمایه گذاران طلا شاهد این مساله هستند که ایالت هایی که پس از تعطیلی های ناشی از شیوع کرونا بازگشایی شده اند،‌ توانسته دوباره رشد قیمت داشته باشند.

کالیفرنیا در تاریخ ۳۰ مه ۳۲۷۳ مورد ابتلای جدید گزارش کرد که بالاترین میزان ابتلا در یک روز از ابتدای شیوع همه گیری تاکنون است. تعداد مبتلایان این روز در تگزاس ۱۷۱۴ نفر بوده و در مناطق حاشیه ای نیز نرخ ابتلاها تا ۴.۲ درصد افزایش یافته است؛ بالاترین میزان ابتلای هفتگی از ابتدا تاکنون.

وضعیت به گونه ای است که هرج و مرج در خیابانها نه تنها تهدیدی را برای بازگرداندن خوش بینی دوباره به وجود نمی آورد بلکه می تواند میزان تأیید و مقبولیت رئیس جمهور ترامپ را به شدت تضعیف کند. این امر باعث افزایش ریسک انتخابات آمریکا می شود و می تواند تقاضای بیشتری برای طلا را به دنبال داشته باشد.

بازار ارز
نرخ عدم رضایت شغلی از دولت ترامپ در ماه نوامبر روندی صعودی داشته و ریسک انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تشدید کرده است. این وضعیت به تدریج می تواند به عامل اصلی بروز احساسات منفی در بازار آمریکا و تضعیف هرچه بیشتر نرخ دلار این کشور منجر شود.

گرچه کرونا عامل بن‌بست اقتصادی در جهان بود اما اکنون هرج و مرج در شهرهای آمریکاست که چهره زشت خود را نشان داده و تهدید می کند که می تواند روند بهبود اوضاع بازار را تهدید کند.

یورو در آرامش
یورو همچنان از آرامشی بهره می برد که در پی تعطیلی های اقتصادی در اروپا ایجاد شده است. با نزدیک شدن منطقه اتحادیه اروپا به تقسیم بدهی ها، آن چیزی که بازار اساساً از زمان ایجاد ارز لازم دارد یورو است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد