اونس طلا2394.45
مظنه16,106,000
18 گرم3,718,000
ارزش سکه36,286,818
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,400,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

روند شاخص بورس نزولی شد

معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص برخلاف روز گذشته روند نزولی در پیش گرفت.شاخص کل در بازار بورس سه هزار و ۸۳ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۹۷۰ هزار و ۴۱۱ واحد رسید.

به گزارش سایت طلا ، بورس اوراق بهادار تهران که این روزها در کانون توجه بسیاری از خانواده‌های ایرانی قرار گرفته به دلیل شرایط مختلف از جمله آزادسازی سهام عدالت و امکان فروش 30 درصد ترکیب دارایی سهام عدالت توسط برخی از دارندگان آن باعث ریزش بازار شده است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه) 3083 واحد کاهش یافته و به رقم 973 هزار و 411 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن که مورد توجه معامله گران قرار می‌گیرد 610 واحد عقب نشینی داشته و به رقم 318 هزار و 286 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از 3 هزار و 637 تریلیون تومان رسید.

امروز معامله گران در بورس اوراق بهادار تهران بیش از 12.6 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.3 میلیون نوبت معامله و به ارزش 9 هزار و 526 میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که امروز به 4 هزار و 694 میلیارد تومان رسید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به آن اضافه کنیم، امروز معامله گران در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران بیش از 14 هزار و 220 میلیارد تومان داد و ستد کرده‌اند که البته همه این مبلغ پول جدید نیست و حدود هزار میلیارد تومان به عنوان پول جدید در بازار به شمار می‌رود.

فشار تقاضا برای خرید سهام و فشار نقدینگی سرگردان در جامعه به بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید به فال نیک گرفت که اگر این پول‌های سرگردان وارد بازار کالایی و یا بازار مسکن و املاک شود، باعث مشکلات اقتصادی و تورم در جامعه می‌شود و کارشناسان امیدوارند این پول‌های سرگردان از طریق ساز و کار بورس جذب تولید و تأمین نقدینگی در گردش برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی شود.

امروز نمادهای مپنا، سرمایه گذاری غدیر و پالایش نفت اصفهان و گسترش نفت و گاز پارسیان در تقویت شاخص بورس اثر گذار بوده‌اند و برعکس نمادهای مخابرات ایران و مپنا و پتروشیمی پارس در کاهش شاخص بورس مؤثر بوده‌اند.

امروز شاخص قیمت در بورس تهران با معیار وزنی ـ ارزشی 818 واحد کاهش یافته و به رقم 257 هزار و 709 واحد رسید.

همچنین شاخص قیمت با معیار هموزن 403 واحد افت کرده و به رقم 210 هزار و 650 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس هزار و 746 واحد عقب نشینی داشته و به رقم 714 هزار و 104 واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با کاهش 8 هزار و 350 واحد به رقم یک میلیون و 945 هزار واحد رسید.

نمادهای پربیننده امروز مربوط به بانک ملت، فولاد مبارکه، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، ملی مس ایران و بانک صادرات و سرمایه گذاری خوارزمی و پتروشیمی نوری بودند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۱ واحد افت داشت و بر روی کانال ۱۱ هزار و ۲۱۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۶۱۰ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۴۶ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بانک دی (دی)، فرابورس ایران (فرابورس)، ‌داروسازی تولید دارو (دتولید)، ‌ کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (غشهداب)، ‌ پخش البرز (پخش)، نفت پاسارگاد (شپاس) ‌ تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، )، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، بیمه کوثر (کوثر)، ‌ گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد