اونس طلا2322.44
مظنه15,297,000
18 گرم3,531,300
ارزش سکه34,464,141
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

ژوئن 2020؛ ماهی کاملا متفاوت برای قیمت طلا

به گزارش سایت طلا و به نقل ازخبرگزاری کیتکو، به عقیده تحلیلگران ماه ژوئن ماهی بسیار طوفانی برای بازار طلا می باشد و تنش های میان آمریکا و چین از جمله عوامل جغرافیایی سیاسی هستند که قادرند بازارها را را وارد وضعیتی غیرقابل تصور نمایند.


12 خرداد 1399

ژوئن 2020؛ ماهی کاملا متفاوت برای قیمت طلا

به گزارش سایت طلا و به نقل ازخبرگزاری کیتکو، به عقیده تحلیلگران ماه ژوئن ماهی بسیار طوفانی برای بازار طلا می باشد و تنش های میان آمریکا و چین از جمله عوامل جغرافیایی سیاسی هستند که قادرند بازارها را را وارد وضعیتی غیرقابل تصور نمایند.

ژوئن 2020؛ ماهی کاملا متفاوت برای قیمت طلا

به نظر می رسد که قیمت های طلا طی هفته پیش رو با افزایش روبرو باشند چرا که بازارها نگران روابط تجاری میان آمریکا و چین هستند.
به عقیده افشین نبوی معاون ارشد فلزات ارزشمند در ام کی اس، بازار طلا در حال حاضر رشد بسیاری کرده و در وضعیت خاصی به سر می برد. این روند ادامه خواهد داشت چرا که تنش‌های میان چین و آمریکا و همچنین چین و هنگ کنگ همچنان ادامه یافته است و این عاملی است که قیمت طلا را افزایش خواهد داد.
در پایان این هفته قیمت طلا با افزایش زیادی همراه بود و تا یک و سه درصد افزایش داشته است. آخرین بار هر انس آن با قیمت ۱۷۵۱ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.
به عقیده اینورتر میلمن کارشناس فلزات ارزشمند گینزویل کوینز، چین در حال تبدیل شدن به یک معضل بزرگ است که این امر به صورت مستقیم بر تجارت طلا تاثیر می گذارد.
میلمن اشاره داشت که بیرون از بازارهای معاملات سر و صداهای زیادی به گوش می رسد و افزایش تنش های تجاری با چین یکی از عوامل محرک در زمینه جغرافیای سیاسی می باشد. تقریباً می‌توان گفت که شیوع ویروس کرونا تا حدی دیگر اخبار را پوشش داده بود اما تنش ها رو به افزایش است. این امر روزبه‌روز مشهود تر می شود و قیمت طلا نیز با روندی صعودی همراه است.
به گفته بیل دیوینی و آرژن ون دیکوزیان اقتصاددانان ارشد ای بی ان آمو، بالا گرفتن جنگ بر سر تعرفه ها میان آمریکا و چین می تواند تنش های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان را به سطح دیگری بکشاند.
آنچه می تواند وضعیت کنونی را تغییر دهد از سرگیری تنش های تجاری میان کشورهاست. اگر تعرفه های تنبیهی وضع شوند این امر می تواند بر تمامی زنجیره تامین اثر بگذارد. این چیزی نیست که ما در حال حاضر انتظارش را داشته باشیم اما به وضوح بالا گرفتن این تنش ها چنین اوضاعی را نیز به وجود می آورد. در فضای کنونی می بایست میان لحن تند که مسلماً تاثیر بسیار زیادی بر بازار دارد و همچنین سیاست های مستحکم که تنها در بخش اقتصاد خرد اثر می گذارند تفاوت قائل شد.
به گفته بارت مالک از تی دی سکوریتیز، در کوتاه مدت اگر تنش ها روبه بالا بگیرد طلا واکنش کمی نشان خواهد داد.
اگر امریکا درگیر یک جنگ اقتصادی بزرگ با چین شود سهام ها متضرر می شوند و شاهد سرازیر شدن پول نقد به دیگر دارایی ها خواهیم بود و این مسئله طلا را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد البته در دراز مدت رشد طلا مثبت خواهد بود.
ماه ژوئن ماهی سرشار از تلاطم
در حالیکه بازارها در حال وارد شدن به ماه جدیدی از معاملات می باشند تحلیلگران روند متغیریی را برای طلا پیش‌بینی کرده‌اند.
آنچه که در ماه جاری می بایست از نزدیک دنبال کرد در واقع جدا از تنش های میان آمریکا و چین میزان نرخ ابتلاء به ویروس کرونا می باشد، در حالیکه اقتصادها و کسب و کارها در سرتاسر دنیا در حال بازگشایی میباشد
در واقع طبق روند رایج هر فصل تابستان معمولاً برای طلا فصلی سرشار از آرامش است. ولی ما در شرایط همیشگی به سر نمی بریم در واقع ماه ژوئن قرار است بزرگترین آزمون برای مشاهده روند بازگشایی کسب و کارها باشد. ماه ژوئن ماهی پر تلاطم است و انتظار نمی رود که قیمت هر اونس طلا به زیر ۱۷۰۰ دلار برسد.
سوپرایزهای زیادی در ماه ژوئن بازار طلا را همراهی خواهند کرد که از جمله آنها می توان به میزان استخدام و یا ابتلای مجدد به ویروس کرونا اشاره کرد.
ویروس کرونا دنیا را تغییر داده است و این ماه ژوئن با تمامی ماههای ژوئن در طول تاریخ متفاوت است
طی ماههای ژوئن، ژوئیه و آگوست میزان تقاضا برای فلزات ارزشمندی نظیر طلا افزایش خواهد یافت و در نتیجه قیمت ها نیز بالا خواهد رفت.
آیا مسئله نرخ‌های بهره منفی در آمریکا منتفی است
در روز جمعه رئیس فدرال رزرو یعنی جرم پاول بار دیگر خاطرنشان کرد که نرخ های بهره منفی ابزار مناسبی برای استفاده در کشور آمریکا نیست.
به گفته پاول طی گفتگو مجازی در مرکز گریز ولد در خصوص مطالعات سیاست های اقتصادی، وی اشاره کرد که نرخ های بهره منفی ابزار مناسبی برای استفاده در آمریکا نیستند.
ولی علی رغم پیام شفاف فدرال رزرو برخی بازارها و اقتصاددانان همچنان باور دارند که وضعیت می تواند دستخوش تغییر شود چراکه اقتصادها در سرتاسر دنیا در حال بازگشایی هستند و همچنین در خصوص تاثیرات منفی ویروس کرونا در درازمدت مطالعاتی انجام شده است.
به گفته نبوی بسیاری از کشورها در حال تزریق سرمایه به اقتصادشان هستند و نرخ های بهره را کاهش می دهند. آمریکا نیز از این قاعده مستثنا نیست ولی مسئله این است که در حال حاضر نرخ های بهره در پایین ترین حد ممکن هستند و من متعجب نخواهم شد اگر که در هفته ها یا ماههای پیش رو شاهد ورود آمریکا به نرخ‌های بهره منفی باشیم. این امر فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد می کند و البته این به نفع فلزات ارزشمند است.
سطوحی که در هفته‌های آینده می بایست دنبال کرد.
با این که انتظار نمی رود که در هفته اول ماه ژوئن قیمت طلا دست خوش تغییر آنچنانی شود ولی با این حال افزایش بهای آن دور از ذهن نیست. طلا همچنان در محدوده حداقل قیمت ۱۶۸۹ دلار و همچنین حداکثر ۱۷۵۸ دلار باقی می ماند.
در واقع به عقیده کارشناسان ۱۷۰۰ دلار کمترین قیمت طلا خواهد بود و همچنین انتظار می رود که هر انس آن به ۱۷۵۰ دلار و سپس به قیمت‌های بالاتر برسد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد