اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا در آینده بیت‌کوین جایگزین طلا می‌شود؟

برخی تحلیلگران معتقدند در آینده ممکن است بیت کوین بتواند با کاهش ارزش طلا، جایگزین مناسبی برای فلز زرد باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب سایت وین‌تک زوم،‌ مایک آلفرد، مدیر عامل و بنیان گذار دیجیتال همراه با دانش، پیش بینی می کند که بیت کوین ممکن است خرده فروشی ارزش طلا را با مشکل مواجه کند. وی می گوید: من شاهد هستم که بیت کوین، در حال تغییر دادن طلا به عنوان سخت ترین پول برای پس انداز با افق زمانی طولانی است.

وی افزود: افراد جوان تر از هر زمانی که سیستم اقتصادی به صورت آنلاین و دیجیتالی اداره شود، غالبا علاقمند به بیت کوین در سطحجهانی هستند. مشاهدات اخیر در افزایش استفاده از خدمات دیجیتال این پیش بینی را تقویت می کند. ارزهای دیجیتالی و رمزنگاری شده رمزهایی مفید، ایمن و مستقیم هستند و برای بازرگانان و خریداران از جذابیت بیشتری برخوردار هستند.

بیت کوین اکنون موقعیت بسیاری مهمی بدست آورده است. این ارز بیش از یک دهه است که ایجاد شده و احتمالا می تواند به سودآورترین ارز رمزپایه بدل شود در حالی که در نخستین سالهای ایجاد، قیمت چندانی نداشت. در حال حاضر قیمت بیت کوین به میزان قابل توجهی بالا رفته است، تا حدود ۲۰،۰۰۰ دلار. اساساً وخیم ترین شرایط استفاده در بازارهای رو به رشد وجود دارد زیرا ناپایداری مالی و تورم باعث می شود كه هدر رفتن پول های داخلی بطور خارق العاده و خطرناك افزایش یابد.

به عنوان مثال ، ونزوئلا سالهاست که با تورم گسترده روبرو می شود. در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ ، تورم کشور ۱۰،۰۰۰،۰۰۰٪ بود.با این وجود ، حتی در میان چنین آشفتگی های پولی، بیت کوین به شدت مورد استفاده بود. با تبدیل شدن بیت کوین به موارد ارزی پذیرفته شده از سوی مردم و دولت ها، احتمالاً در معاملات پولی مورد استفاده قرار می گیرد و توسط انواع مختلفی از مراجع مالیاتی نیز پذیرفته می شود. نهاتیا اینکه بیت کوین می تواند به طور کلی با سیستم اقتصاد جهانی همسو و ادغام شود.

علیرغم تمامی این مزایا، بیت کوین معایبی را نیز دارد تا مخالفان با استفاده از آن طلا را ترجیح دهند. شیف یکی از طرفداران طلا با بیان انتقاداتی از ترویج بیت کوین معتقد است که افراد باید بودجه های اضافی خود را صرف خرید و پس انداز طلا کنند. آنها استخراج بیت کوین از طلا را دستمایه این حمایت خود قرار می دهند. طرفداران طلا می گویند این فلز روز به روز با افزایش قیمت همراه است در حالی که بیت کوین در حال از دست دادن ارزش خود است.

اگرچه ممکن است جدال و تنش میان طرفداران طلا و بیت کوین تا سال های سال ادامه داشته باشد اما تنها زمان است که مشخص می کند پیروز این تنش کیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد