اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

خبر خوب برای سرمایه‌گذاران طلا

کارشناسان پیش بینی می کنند که طلا طی این دهه به قیمت ۵ هزار دلار در هر اونس برسد، این می تواند موجب خوشحالی فراوان سرمایه گذاران این فلز باارزش باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، طلا حدود یک دهه است که در مسیر صعودی قرار دارد و در این جریان، مهم نیست که آیا همه این قیمت ها یک‌باره رشد کرده اند یا خیر بلکه روند کلی رشد آن دارای اهمیت است. رونالد پیتر، مدیر یک شرکت سرمایه گذاری در این باره می گوید: سیاست های پولی جدید با نرخ بهره پایین و تورم بالا باعث می شود قیمت طلا طی ده سال آینده نزدیک ۵ هزار دلار در هر اونس شود.

این تحلیلگر بازار در ادامه تاکید کرد: من مطمئن هستم که اکنون در ابتدای مرحله دوم این روند یعنی مشارکت عمومی هستیم. این طولانی ترین مرحله از مراحل آن است و درواقع سرگرم کننده ترین بخش بازار صعودی طلا محسوب می شود. در دو ماه گذشته، بانک های مرکزی و دولت ها مقادیر زیاد و بی سابقه ای از نقدینگی را وارد بازار کرده تا بتوانند جریان رونق را به آنجا بازگردانند؛ رونقی که با ورود ویروس کرونا از بین رفت.

طبق گزارش سالانه این شرکت، ۲۱ هزار میلیارد دلار اضافی به بازارهای مالی جهان تزریق شده است. میزان محرک مورد استفاده برای مقابله با آخرین بحران اقتصادی حدود ۲۳٪ از تولید ناخالص داخلی را در سراسر جهان نشان می دهد. با این رقم می توان تمام تولید سالانه طلا را ۱۲۰ بار خریداری کرد! واین تازه ابتدای راه است.

گرچه بیماری کرونا وخیم ترین بحران اقتصادی جهان از سال ۱۹۳۰ به بعد را ایجاد کرده،‌ اقتصاددان ها به دنبال راهکارهای شکوفایی اقتصاد جهانی در این وضعیت هستند. این در حالی است که هنوز هم نشانه های زیادی وجود دارد که حاکی از ضعیف شدن اقتصاد است.

در این شرایط، طلا به عنوان یک حصار در برابر تورم ناشی از سیاس های پولی و مالی بانک های جهان بسیار حائز اهمیت بوده است. اما طلا تنها یک فلز فیزیکی نیست که سرمایه گذاران باید به آن توجه کنند. سبد سهام باید دارای بخشی از فلزات گرانبها باشد و سرمایه گذاران نباید به بخش معدن به عنوان یک فرصت کم ارزش نگاه کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد