اونس طلا2155.19
مظنه14,201,000
18 گرم3,278,300
ارزش سکه31,994,853
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

ریسک دیابت و فشارخون را با مصرف این وعده غذایی دور کنید/قهوه بنوشید و لاغر شوید!

دانستن آخرین یافته های محققان و پیروی از تمام دستورالعمل های پزشکی برای حفظ سلامتی بدن ضروری و مفید است.

به گزارش سایت طلا ، محققان دریافتند مصرف حداقل دو وعده لبنیات در روز با کاهش ریسک ابتلا به دیابت و فشارخون بالا مرتبط است.

شرکت کنندگان این مطالعه در رده سنی ۳۵ تا ۷۰ سال از ۲۱ کشور جهان بودند: آرژانتین، بنگلادش، برزیل، کانادا، شیلی، چین، کلمبیا، هند، ایران، مالزی، فلسطین، پاکستان، فیلیپین، لهستان، آفریقای جنوبی، عربستان، سوئد، تانزانیا، ترکیه، امارات و زیمباوه.

مصرف معمول لبنیات در طول ۱۲ ماه قبل از طریق پرسشنامه‌ای از شرکت کنندگان ارزیابی شد. محصولات لبنی شامل شیر، ماست، دوغ، پنیر و غذاهای تهیه شده از محصولات لبنی بود و در قالب پرچرب تا کم چرب (۱ تا ۲ درصد) طبقه بندی شدند.

کره و خامه به طورجداگانه ارزیابی شدند چراکه در برخی کشورها این مواد خوراکی به طور متداول مصرف نمی‌شوند.

اطلاعات مربوط به سابقه مصرف دارویی شخص، مصرف داروهای تجویزی، میزان تحصیلات، سیگار کشیدن، اندازه دورکمر، میزان وزن و قد، فشارخون و میزان گلوکز خون در حالا ناشتا هم جمع آوری شد.

محققان مشاهده کردند مصرف لبنیات پرچرب، و نه لبنیات کم چرب، یا شیوع کمتر اکثر مؤلفه‌های سندروم متابولیک مرتبط بود.

به گفته محققان، حداقل دو وعده مصرف لبنیات در روز با کاهش ۲۴ درصدی ریسک سندروم متابولیک مرتبط بود. این ارتباط در مورد مصرف لبنیات پرچرب به مراتب بیشتر از لبنیات کم چرب بود.

قهوه بنوشید تا لاغر شوید

نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد زنانی که روزانه دو یا سه فنجان قهوه می‌نوشند در مقایسه با افرادی که کمتر قهوه می‌نوشند، چربی تحتانی و شکمی کمتری دارند.

محققان دانشگاه آنجلیا راسکین انگلستان در مطالعه خود دریافتند زنان ۲۰ تا ۴۴ سال که روزانه ۲ تا ۳ فنجان قهوه می‌نوشیدند دارای کمترین میزان چربی دورشکمی بودند که ۳.۴ درصد کمتر از افرادی بود که قهوه نمی‌نوشیدند. در بین زنان ۴۵ تا ۶۹ سال، آنهایی که ۴ فنجان یا بیشتر در روز قهوه می‌نوشیدند ۴.۱ درصد دارای چربی کمتری بودند.

در مجموع میانگین درصد کل چربی بدن در زنان تمام گروه‌های سنی که ۲ یا ۳ فنجان قهوه می‌نوشیدند ۲.۸ درصد کمتر بود.

در مردان، این رابطه خیلی مشهود نبود. بطوریکه مردان ۲۰ تا ۴۴ سال که روزانه دو یا سه فنجان قهوه می‌نوشیدند کل چربی بدن شأن ۱.۳ درصد کمتر بود.

دکتر «لی اسمیت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «تحقیق ما نشان می‌دهد که وجود یک ترکیب بیواکتیو در قهوه، بجز کافئین، موجب تنظیم وزن شده و احتمالاً می‌تواند به عنوان ترکیب ضدچاقی استفاده شود.»

سالانه حدود ۷ میلیون تن قهوه در جهان مصرف می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد