اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ابهامات حذف برگه فیزیکی بیمه شخص ثالث + پاسخ بیمه مرکزی/محاسبه قیمت و قوانین جدید

اگر شما مالک خودرویی باشید یا به تازگی ماشینی خریداری کرده باشید حتماً می‌دانید که یکی از الزامات داشتن خودرو داشتن بیمه شخص ثالث است.بعد از حذف برگه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث و اعتراض‌هایی که در این زمینه مطرح است، بیمه مرکزی اعلام کرده که قرار نیست واحدهای صدور بیمه حذف یا متوقف شوند. همچنین هر زمان که بیمه‌گذار بخواهد بیمه‌نامه چاپی در اختیار وی قرار خواهد گرفت.

به گزارش سایت طلا ، از چندی پیش بیمه مرکزی دستور حذف نسخه فیزیکی بیمه نامه‌ها از اول خردادماه را صادر کرد که دلیل آن نیز تسهیل دسترسی بیمه‌گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمه‌نامه‌های خودو خدمات بیمه‌ای به آنها بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بیمه نامه اعلام شد.

از این رو شرکت‌های بیمه موظف شدند زیر ساخت‌های لازم را برای دسترسی و اخذ الکترونیکی کلیه اطلاعات بیمه نامه شخص ثالث صادره با حذف امنیت شخصی اشخاص برای بیمه گذاران فراهم کند.

در عین حال شرکت‌های بیمه‌ای باید کلیه فرآیندهای صدور و پرداخت خسارات بیمه نامه شخص ثالث از جمله فروش و تمدید بیمه نامه، اعمال تخفیف عدم خسارات و رسیدگی و پرداخت خسارات را بدون نیاز به ارائه بیمه نامه فیزیکی را انجام می‌دادند.

اما بعد از این تصمیم بیمه مرکزی و لازم الاجرا شدن آن از اول خرداد ابهاماتی زیادی در این رابطه مطرح شد و البته انجمن‌های صنفی بیمه اعتراض کرده و متعقد بودند چنین طرحی موجب حذف نمایندگی‌های بیمه خواهد شد.

یک سری مسائل دیگری نیز مطرح بود از جمله این که خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه در این حالت چگونه شناسایی می‌شود یا در هنگام خسارت چطور می‌توان مطمئن بود که خودروی مقصر دارای بیمه نامه معتبر است.

بعد از ابهامات مطرح شده و در حالی حدود یک هفته از اجرای دستور این بیمه مرکزی گذشته که به تازگی توضیحاتی در این رابطه ارائه کرد و از این حکایت دارد که در صورت درخواست بیمه گذار برگه فیزیکی به آن تحویل می‌شود.

براین اساس اعلام شده که تصمیم ارائه خدمات بیمه‌ای به بیمه گذاران بدون نیاز به نسخه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث به مفهوم حذف شبکه فروش از فرآیند عرضه بیمه نامه نیست و شبکه فروش مانند گذشته کارکرد خود را حفظ می‌کند.

طبق اعلام بیمه مرکزی واحدهای صدور اعم از شعبه و نمایندگان در شرکت‌های بیمه موظفند با رعایت دقیق مقررات مربوطه نسبت به تبلیغ و تشریح اهداف و منابع این طرح برای بیمه گذاران اقدام کنند. این در حالی است که با دریافت شماره تلفن همراه از بیمه گذاران و ثبت آن در سیستم صدور امکان هر گونه اطلاع رسانی پیامکی وجود دارد و شرکت‌های بیمه علاوه بر اطلاع رسانی الکترونیکی در صورت درخواست بیمه گذار موظفند نسخه چاپی بیمه نامه را در اختیار آنها قرار دهند.

اگر شما مالک خودرویی باشید یا به تازگی ماشینی خریداری کرده باشید حتماً می‌دانید که یکی از الزامات داشتن خودرو داشتن بیمه شخص ثالث است. این بیمه متفاوت از بیمه بدنه است که بسیاری از افراد این دو بیمه را با هم یکی می‌دانند. اما این دو بیمه متفاوت از یکدیگر هستند و بیمه بدنه اجباری نیست. بیمه بدنه تنها خسارات وارد شده به خودرو را جبران می‌کند. اما بیمه شخص ثالث خسارات وارد شده به شخص ثالث به علت بروز یک تصادف را جبران می‌کند.

اما شخص ثالث کیست؟ در بیمه شخص ثالث به مالک خودرو بیمه‌گزار، شرکتی که بیمه شما از آن صادر می‌شود، بیمه‌گر و شخص ثالث شخص زیان‌دیده در جریان حادثه – به‌غیراز راننده – است.

سقف پوشش بیمه‌گر در بیمه شخص ثالث برای تعهدات جانی میزان تعیین‌شده مبلغ دیه در ماه حرام در آن سال است. حداقل تعهدات مالی ۱۱ میلیون تومان است اما می‌تواند بنابه درخواست بیمه‌گزار افزایش یابد. به همین علت در هر سال مقدار آن افزایش می‌یابد. طبق جدیدترین قوانین بیمه مرکزی بیمه شخص ثالث در سال ۹۹ به شرح زیر است:

حق بیمه برای وسایل نقلیه سواری با کاربری مسافرکشی درون‌شهری، 10% و برون‌شهری ۲۰٪ بیشتر از سایر وسایل نقلیه مشابه است.

به ازای هرسالی که دچار خسارت نشوید و درواقع از شرکت بیمه خسارت مطالبه نکنید، ۵٪ تخفیف در حق بیمه به شما تعلق می‌گیرد.

طبق جدول زیر می‌توانید تعداد سال و میزان تخفیف خود را محاسبه کنید.

قوانین جدید بیمه شخص ثالث

طبق قانون تصویب‌شده در سال ۹۸، دیه زن و مرد برابر شده و این قانون علاوه بر فوتی در سایر صدمات وارد شده نیز صدق می‌کند. همچنین دیه مسلمان و غیرمسلمان نیز برابر است. دیه در سال ۹۹ مبلغ ۳۳۰ میلیون تومان و در ماه‌های حرام ۴۴۰ میلیون تومان است.

جبران خسارت بیمه خودرو نامتعارف: خودرویی که قیمت آن بیشتر از نصف دیه ماه حرام باشد، خودرو نامتعارف نامیده می‌شود. طبق قانون جدید پرداخت خسارت برای خودرو متعارف به‌طور کامل جبران می‌شود. اما در رابطه با خودروهای نامتعارف، خسارت خودرو، هزینه‌های آن متناظر به خسارت وارده به گران‌ترین خودرو متعارف محاسبه می‌گردد.

قوانین و مدارک لازم برای دریافت خسارت از شرکت بیمه

کروکی افسر کاردان
برگ‌های بازجویی طرفین حادثه در خصوص کروکی غیر سازشی
سایر گزارش‌های تکمیلی از قبیل: گزارش نیروی انتظامی، گزارش کارشناس یا کارشناسان رسمی دادگستری، رأی محاکم در مورد کروکی غیر سازشی
اصل بیمه‌نامه مقصر
گواهی‌نامه مقصر و زیان‌دیده
یک کوپن بیمه‌نامه مقصر
کارت خودرو مقصر و زیان‌دیده

چنانچه شرکت بیمه تشخیص دهد که بیمه‌گزار برای گرفتن خسارت، اقدام متقلبانه انجام داده، می‌تواند از وی به مراجع قضایی شکایت کند. این شکایت ممکن است به حبس تعزیری و جریمه نقدی (معادل 2 برابر مبلغ دریافتی از بیمه) منجر شود.
خسارت‌های مالی کمتر از حداقل پوشش بیمه شخص ثالث، نیازی به اخذ کروکی پلیس برای دریافت خسارت بیمه ندارند.
در صورت تأخیر شرکت بیمه در پرداخت خسارت، شرکت علاوه بر پرداخت خسارت، موظف به پرداخت جریمه تأخیر نیز خواهد بود؛ این جریمه به‌صورت روزانه محاسبه‌شده و معادل 0.005 مبلغ کل خسارت به‌صورت روزانه است.

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث

خرید بیمه از شرکتی معتبر و باقیمتی مناسب یکی از دغدغه‌های همیشگی دارندگان خودرو بوده است. چراکه علاوه بر وقت‌گیر بودن پروسه نیازمند مراجعاتی غیرضروری است. بیمه‌بازار به‌عنوان اولین پلتفرم مقایسه، انتخاب و خرید آنلاین بیمه، امکان مقایسه قیمت بیمه از تمام شرکت‌های بیمه را فراهم نموده است. شما می‌توانید پس از ورود به سایت بیمه بازار به آدرس https://bimebazar.com/ و وارد کردن اطلاعات اولیه خودرو یا موتورسیکلت خود، لیست کاملی از شرکت‌های بیمه، قیمت‌ها و ویژگی‌های هرکدام از بیمه‌های ماشین یا بیمه موتور سیکلت را مشاهده نموده و شرکت موردنظر خود را انتخاب نمایید. پس از ثبت سفارش و تکمیل اطلاعات بیمه شما در کمتر از یک ساعت صادر شده و می‌توانید آن را درب منزل تحویل بگیرید.

بیمه‌بازار با هدف ساماندهی انتخاب بهترین شرکت بیمه و بهبود تجربه خرید بیمه در تمامی رشته‌های بیمه خدمات خود را ارائه می‌کند.

همچنین کاربران می‌توانند با معرفی بیمه‌بازار به دوستان خود از شارژ رایگان حساب کاربری بهره‌مند شوند. کافی‌ست در سایت بیمه بازار ثبت نام نموده و با لینک اختصاصی خود دوستان خود را به ثبت نام در سایت دعوت نموده و با اولین خرید انجام شده از طرف آن‌ها مبلغی را به‌عنوان جایزه دریافت نموده و آن را نقداً دریافت کنید.

بیمه بازار با طراحی جدید، دسترسی‌پذیری، مقایسه و خرید را آسان‌تر از همیشه کرده و با رفع پیچیدگی‌های محصولی مثل بیمه خریدی آسان و همراه با رضایت خاطر را برای همگان فراهم آورده است. همچنین با تصویب قانون جدید مبنی بر عدم صدور و ارسال فیزیکی بیمه‌نامه خرید از بیمه بازار بسیار آسان‌تر بوده و نیاز به مراجعه حضوری به نمایندگی یا شعبه را به حداقل می‌رساند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد