اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

وقتی مبتلا به دیابت هستید چه بخورید؟

رعایت سبک زندگی سالم ، دانستن این که چه غذایی مصرف شود و پیروی از تمام دستورالعمل های پزشک برای حفظ کنترل دیابت ضروری است.

به گزارش سایت طلا، یکی از سخت ترین قسمت های دیابت ، دانستن نوع مصرف مواد غذایی است. با این وجود ، کنترل کربوهیدرات هایی که مصرف می کنید برای حفظ قند خون در حد مطلوب ضروری است.

برای این کار ، شما باید در مورد گروه های مختلف غذایی بیشتر بدانید و بتوانید بسته به قند خون خود در هر لحظه مناسب ترین موارد را انتخاب کنید. . به خاطر داشته باشید که همه کربوهیدرات ها سطح گلوکز شما را به همان روش افزایش نمی دهند. همه اینها به شاخص خاص گلیسمی شما بستگی دارد.

علم به آنچه باید بخورید بسیار مهم است

برای برنامه ریزی صحیح رژیم غذایی خود و انتخاب مناسب ترین مواد لازم ، لازم است از نوع و میزان کربوهیدرات های هر گروه غذایی مطلع باشید.دو گروه از سبزیجات که لازم است مصرف شوند شامل: آنهایی که حاوی نشاسته هستند و در آنهایی که نشاسته وجود ندارد.

سیب زمینی ، ذرت و نخود فرنگی در گروه اول قرار دارند و شما باید آنها را با اعتدال میل کنید. در مقابل ، سبزیجات غیر نشاسته ای مانند خردل ، گل کلم ، گوجه فرنگی و هویج حاوی کربوهیدرات های بسیار کمی هستند و شاخص گلیسمی آنها کم است. بنابراین، آنها همچنین منبع بزرگی از ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبرها هستند ، بنابراین گزینه های خوبی در رژیم های مبتلایان به دیابت هستند.

بیشتر میوه ها حاوی کربوهیدرات هستند. با این حال ، اکثر آنها دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند. متخصصان پزشکی به دلیل داشتن بسیاری از مواد مغذی موجود در آنها توصیه می كنند كه آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. به عنوان مثال تمشک ، توت فرنگی و توت سفید از نظر کربوهیدرات کم و منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند.

اگرچه میزان نشاسته . میوه خشک شده بیشتر است ، بنابراین دانستن نوع مصرف این بخش از میوه های خشک شده برای خوردن در این گروه مهم است.به عنوان نمونه ، فقط دو قاشق غذاخوری کشمش حاوی حدود 15 گرم کربوهیدرات است. غلات مانند برنج ، جو دوسر و فرآورده های جانبی آنها مانند آرد منابع اصلی کربوهیدرات ها هستند.

بنابراین ، محدود کردن مقادیر مصرفی بسیار مهم است. شما همچنین باید به درجه پالایش آنها توجه کنید. به عنوان یک قانون کلی ، غلات و آردهای غلات را انتخاب کنید. این مواد مغذی تر بوده و از شاخص گلیسمی پایینی برخوردار هستند. به همین ترتیب ، اگر هدف شما این است که سطح قند خون خود را در معرض گلوکز قرار دهید ، از محصولات فرآوری شده و آردهای تصفیه شده خودداری کنید. این غالبا حاوی مقادیر زیادی قند اضافه شده است.

نکاتی در مورد کنترل دیابت

برنامه ریزی یک منوی هفتگی قبل از زمان مهم است. یک لیست خرید "مواد قابل قبول" تهیه کنید و آنها را از قبل خریداری کنید تا هنگام شروع پخت ، آنها را در دست داشته باشید. اگر بعد از اتمام وعده غذایی گرسنه بمانید ، ممکن است نوعی سالاد سبزیجات غیر نشاسته ای با سس های کم کربوهیدرات و قند کم بخورید.

احساس رضایت بیشتری خواهید کرد و کربوهیدرات خود را کم نگه می دارید. محصولات غلات سبوس. دار را به جای محصولات تصفیه شده انتخاب کنید. برچسب ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید ماده اصلی یک دانه کامل است. هدف در اینجا این است که بدانید با جایگزین کردن مواد تشکیل دهنده با شاخص کلسیمی بالاتر چه غذایی بخورید. بسیاری از جایگزین های خوب در آنجا وجود دارد.

قبل از هر وعده غذایی میزان گلوکز خود را بررسی کنید تا بدانید که در هر زمان مشخص چه غذایی بخورید. شما می توانید از گلوکومترهای سنتی استفاده کنید ، اگرچه فن آوری های جدیدی وجود دارد که ممکن است این کار را تسهیل کند. اکنون کنتورهای مداوم گلوکز وجود دارند که داده های قند شما را از طریق سنسور کاشته شده در بازوی خود اندازه گیری می کنند که اطلاعات را مستقیماً به تلفن همراه شما ارسال می کند.

چیزهایی که باید در نظر بگیرید

در آخر ، همیشه قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذایی خودتان ، با پزشک خود مشورت کنید. آنها باید به شما بگویند که چرا بسته به نیازهای خاص شما ممکن است برخی از گزینه های شما راحت تر از سایرین باشد.

با این حال ، هرچه بیشتر به آنچه می خورید توجه کنید ، انجام اصلاحات و تنظیمات آسان تر خواهد بود.شما می توانید بدون گرسنگی زندگی سالم داشته باشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد