اونس طلا2197.89
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

چین می‌گوید نیروهای مسلح خود را در بحبوحه تنش با آمریکا تقویت کرده است

رئیس‌‌جمهور چین روز سه‌شنبه گفته این کشور ارتش خودش را در بحبوحه تنش‌ها با آمریکا تقویت کرده است.

به گزارش سایت طلا ، «شی جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین گفته این کشور نیروهای مسلح خود و آمادگی رزمی خودش را تقویت کرده است.

او این در شرایطی این اظهارات را مطرح کرده که تنش‌های میان واشنگتن و پکن در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در جهان تشدید شده است.

رئیس‌جمهور چین گفت نیروهای مسلح این شکور بار دیگر اثبات کرده که نیروهای قهرمان دارد که می‌تواند مورد اعتماد حزب کمونیست و مردم واقع شود.

پیش از این رسانه‌ها گزارش داده بودند یک نهاد دولتی چین در گزارشی هشدار داده که موج فزاینده‌ لفاظی‌های خصمانه علیه پکن به دلیل شیوع کرونا ممکن است رابطه این کشور با ایالات متحده را به سمت درگیری نظامی سوق دهد.

افراد مطلع در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز مدعی شده‌اند این گزارش را وزارت امنیت کشور چین تدوین کرده و آن را اوایل ماه گذشته میلادی به رهبران این کشور از جمله «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین ارائه کرده‌اند.

در گزارش وزارت امنیت چین آمده احساسات چین‌ستیزانه در دنیا در بالاترین سطح بعد از حادثه میدان تیان‌آمن در سال ۱۹۸۹ قرار گرفته است.

افراد آشنا به محتوای این گزارش که خبرگزاری رویترز اشاره‌ای به نام آنها نکرده گفته‌اند چین بعد از شیوع کرونا با موج احساسات چین‌ستیزانه‌ای روبرو است که ایالات متحده هدایت آن را بر عهده گرفته است. در این گزارش رسمی تصریح شده چین در بدترین سناریو باید برای درگیری مسلحانه میان این دو قدرت جهانی آماده باشد.

یک اندیشکده وابسته به وزارت امنیت کشور چین («موسسه روابط معاصر بین‌المللی») هم این گزارش را منتشر کرده است. یک سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرگزاری رویترز گفت: «اطلاعی در این مورد ندارم.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و برخی از مقام‌های دولت او از جمله «مایک پامپئو» بعد از شیوع ویروس کرونا تلاش‌هایی را برای مقصر جلوه نشان دادن چین آغاز کرده‌اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد