اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

چرا قیمت طلا کاهشی شد؟

با توجه به شرایطی که بخاطر بیماری ناشی از ویروس کرونا در بازار به وجود آمده است و عدم قطعیت هایی که حاصل آن است این سوال پیش می آید که چرا قیمت طلا کاهشی شد ؟

چرا قیمت طلا کاهشی شد؟


با توجه به شرایطی که بخاطر بیماری ناشی از ویروس کرونا در بازار به وجود آمده است و عدم قطعیت هایی که حاصل آن است این سول پیش می آید که چرا قیمت طلا و بیت کوین گران تر نمی شوند؟

پروفسور کارول الکساندر استاد دانشگاه ساسکس در این باره می گوید که متاسفانه شاهد دخالت ها دستکاری های زیادی در بازار هستیم که تا به امروز واقعا به ندرت اتفاق افتاده اند. چند تا از بازیگران قدرتمند بازار با دخالت ها و عدم صداقتشان در بازار در حال فروپاشی اقتصاد جهانی هستند که این باعث می شود اقتصاد ضربه خورده فعلی مسیری بسیار سخت را برای ترمیم در پیش رو داشته باشد.

تیمی از دانشکده بازرگانی دانشگاه ساسکس با تجزیه و تحلیل داده های منتشر شده از بازار متوجه شدند که گزارش های منتشر شده از بازار در مقیاس بزرگی دستکاری شده اند که متاسفانه از چشم تنظیم کننده های بازار دور مانده است.

این تیم با داده هایی که منتشر کرد مشخص کرد که عده ای با سفارشات بزرگ طلا، مس و ارز های دیجیتالی تقاضای آن ها را بالا برده و قیمت آن را به شکلی ناگهانی افزایش داده اند و این موضوع سود بسیاری عایدشان شده است. با وجود اینکه این کار طبق قوانین ایلات متحده جرم محسوب می شود به دلیل آشفتگی ها موجود در بازار از چشم ناظران بازار به دور مانده است و آن ها توانسته دستکاری های عظیمی را در بازار انجام دهند.

توضیح اینکه این عده ای با سرمایه ای بسیار زیاد با افزایش تقاضای این کالا ها در ابعاد بسیار بزرگ میتوانند قیمت کالا را بالا برده و پس از گران شدن آن، کالا را بفرشوند و باعث ثابت شدن و یا حتی کاهش قیمت شوند.

به نظر شما چرا قیمت طلا کاهشی شد؟ نظرات خود را با ما در میان بذارید

آیا کاهش قیمت طلا جهانی می تواند بازار ایران هم دست خوش تغییر کند؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد