اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سرمایه‌گذاران هوشمند همچنان در حال خرید طلا

طلا به عنوان یک دارایی عموما رابطه ای منفی با سایر دارایی ها(سهام یا املاک) دارد و در زمان بحران ها یا خطرات، عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.

به گزارش سایت طلا به نقل از فایننشال اکسپرس، این کار سرمایه سرمایه‌گذاران را در برابر خطرات ناشی از رویدادهایی که بر ثروت‌ ها تاثیر منفی دارد،‌ محافظت می کند. طلا منبعی ذاتی از ارزش است که می توان استفاده خوبی از آن در زمان عدم قطعیت در اقتصاد داشت. با گذشت سالها، این ویژگی همچنان در جریان است و فلز زرد پرسودترین سرمایه برای سرمایه‌گذاران محسوب می شود.

اکنون که هیچ نقطه پایانی برای کووید۱۹ یافت نشده، طلا همچنان کانون توجه به شمار می آید. این کالا معمولا عملکرد بهتری نسبت به سایر دارایی ها در مواقع پرریسک دارد و می تواند از دارایی سرمایه گذار محافظت کند.

تضعیف رشد جهانی

شورای جهانی طلا (WGC) انتظار دارد که عدم قطعیت مالی، پایین آمدن نرخ بهره و تضعیف رشد اقتصادی جهانی، بر قیمت طلا در سال جاری تأثیر بگذارد. این شورا همچنین اظهار داشته که عدم اطمینان حاصل از بیماری کرونا و تأثیر احتمالی آن بر ایمنی عمومی و رشد اقتصادی می تواند به این لیست اضافه شود. می توان به طور قطع گفت که کووید ۱۹ عامل اصلی بن بست بازار طلا در هند محسوب می شود.

در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ (از ژانویه تا مارس) طلا حدود ۵ درصد رشد داشت. اما داده های آتی طلا نشان می دهد که این فلز در حال از بدست آوردن موقعیت های بهتری است که پیش‌تر از دست داده بود. و این نشان می دهد که سرمایه گذاران به درستی طلا را بعنوان پناهگاه امن خود انتخاب کرده اند.

در بسیاری از نقاط جهان، ETF های طلا(صندوق های مبادله ای) شاهد مشارکت مثبت بودند زیرا بانک های مرکزی همچنان به کاهش نرخ بهره و اتخاذ موضع سیاست پولی تسهیلات برای حمایت از رشد می پردازند.

سرمایه‌گذاران هوشمند همچنان طلا می‌خرند

سرمایه گذاران هوشمند به درستی تصمیم خود برای خرید طلا را همچنان ادامه می دهند و این کالا را حصار یا منبع ذاتی ارزش در زمان عدم قطعیت می دانند. گرچه تقاضا برای خرید جواهرات و طلای فیزیکی نیز صعود داشته اما تمرکز اصلی بر روی فرم های سرمایه گذاری طلاست.

حتی بانک های مرکزی جهان نیز با تشخیص تهدیدات کووید ۱۹، در حال افزایش ذخایر طلای فیزیکی خود هستند. همانطور که می دانید طلا نقش مهمی در مدیریت ذخیره بانکهای مرکزی ایفا می کند. با توجه به تلاطم شدید و مداوم در سهام، طلا این پتانسیل را دارد که بازده قابل اطمینانی را فراهم کند.

مسیر پیش روی طلا

مادامی که بیماری کووید ۱۹ کنترل نشود و جو عدم قطعیت در بازار حاکم باشد،‌ طلا همچنان مرکز توجه سرمایه داران خواهد بود. منطقی است که خرید استراتژیک طلا ادامه داشته باشد. اهمیت برخورداری از سرمایه طلا در افق سرمایه گذاری های بلندمدت قابل مشاهده است.

در شرایط فعلی، 10-15٪ کل سبد سرمایه گذاری خود را به طلا اختصاص دهید و آن را با افق سرمایه گذاری بلند مدت نگه دارید. از طریق صندوقهای معامله شده طلا (ETFs) یا صندوق پس انداز طلا نیز می توانید این فلز را به روش هوشمند سرمایه گذاری کنید. طلا در زمان عدم موفقیت اقتصاد، نقش خود را به عنوان یک متغیر کارآمد و منبع ارزش حفظ خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد