اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مهلت کرونایی پرداخت قبض آب و برق تمام شد

مهلت سه ماهه تعویق پرداخت قبض‌های آب و برق برای مشترکانی که در اثر بیماری کرونا دارای مشکل شدند اکنون به پایان رسیده و حالا مردم باید برای پرداخت این قبض ها اقدام کنند تا خدمات پایدار آب و برق مانند گذشته تداوم داشته باشد.

شیوع گسترده بیماری کرونا در کشورمان از ابتدای اسفندماه پارسال بسیاری از کسب و کارها را با مشکلات جدی مواجه کرد و بر همین اساس به توصیه رییس جمهوری و پیشنهاد وزارت نیرو مقرر شد مهلت سه ماهه ای برای پرداخت قبض های آب و برق برای مردم در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، ۲۵ اسفند پارسال در جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی درباره پرداخت قبوض حامل‌های انرژی بیان کرد: تصمیم گرفته شد مردم در زمینه آب، برق، گاز و عوارض شهرداری بدهکاری‌هایی که در این سه ماه خواهند داشت را به تعویق بیندازند و این مهلت هم داده شد.

«رضا اردکانیان» وزیر نیرو هم ۱۴ اسفندماه پارسال گفت: با توجه به شرایط کشور به مشترکانی که در پرداخت قبوض خود مشکلات موقتی دارند تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ مهلت لازم داده می‌شود.

پس از این مهلت مشترکان نسبت به پرداخت قبض های خود با تاخیر اقدام کردند که این امر مشکلاتی را برای صنعت آب و برق به دنبال داشت.

اکنون و با پایان یافتن زمان داده شده وزیر نیرو گفت: کشور در حال نزدیک شدن به فصل گرم سال است و در برخی از استان ها فصل گرم سال آغاز شده است.

وی اظهارداشت: بدون شک در فصل گرم افزایش مصرف آب و انرژی را خواهیم داشت و شکی در این قضیه نیست.
اردکانیان از همه هموطنان خواست همانند دو سال گذشته همراهی داشته باشند تا بتوان تابستان را بدون مشکل سپری کرد.

وی گفت: هرچه قدر در مصرف آب و برق صرفه جویی و همینطور روش های صحیحی در مصرف این منابع بکارگرفته شود با اطمینان بیشتری فصل گرم سال پشت سر گذاشته خواهد شد.

وزیر نیرو افزود: عمده منابع درآمدی بخش آب و برق کشور داخلی است.

وی اظهارداشت: این بخش چندان از بودجه دولت بهره مند نیست بلکه بیشتر متکی است به قیمت یارانه ای آب و برق که از مشترکان دریافت می کند.

اردکانیان از همه مشترکان خواست با توجه به پایان مهلت تعویق پرداخت قبوض آب و برق همراهی لازم را داشته باشند تا مجموعه وزارت نیرو بتواند بدون مشکل هم طرح ها را اجرا کند هم تعمیر و نگهداری را انجام دهد و هم بتواند حقوق و مزایای قانونی پرسنل را به موقع پرداخت کند.

وی گفت: آب و برق دو صنعت زیر ساختی کشورهستند و نقش مهمی در توسعه بخش های مختلف کشور از قبیل صنعت، معدن، کشاورزی، بهداشت، درمان، خدماتی و زندگی روزمره دارند.

سخنگوی صنعت برق هم در این باره گفت: مشترکان صنعت برق به‌منظور استمرار خدمات مطلوب، نسبت به پرداخت قبض برق خود اقدام کنند.

«مصطفی رجبی مشهدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: صنعت برق بر اساس درآمد، مدیریت می‌شود و به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و حسب دستور وزیر نیرو، به مشترکانی که در پرداخت قبض خود مشکل دارند تا پایان اردیبهشت‌ماه ۹۹ مهلت لازم داده شده است.

وی در ادامه افزود : بیش از ۷۰ درصد از سهم هزینه ای صنعت برق مربوط به تولید کنندگان برق خصوصی و یا پیمانکاران تعمیر و نگهداری و تامین کنندگان تجهیزات شبکه برق است که با پرداخت به موقع قبوض برق توسط مشترکان کمک شایانی به استمرار خدمات رسانی مطلوب و پرداخت مطالبات بخش خصوصی خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد