اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ترامپ: چین مقصر کشتار جمعی در دنیا است

رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی بار دیگر به چین حمله کرد و مدعی شد «بی‌کفایتی» این کشور باعث کشتار جمعی در سطح جهان شده است.

به گزازش سایت طلا ، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که در تلاش است با مقصر شمردن کشورها و نهادهای بین‌المللی از دولتش بابت قرار گرفتن آمریکا در صدر جدول بیشترین مبتلایان به «کووید-۱۹» سلب مسئولیت کند، بار دیگر در توییتر به چین حمله کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی نوشت: «چند دیوانه در چین بیانیه‌ای منتشر کردند که همه را به غیر از چین بابت شیوع کرونا که تا حالا موجب کشته شدن صدها هزار نفر شده مقصر قلمداد می‌کند. لطفا برای این احمق‌ها توضیح بدهید "بی‌کفایتی چین" بوده که موجب این کشتار جمعی در سراسر جهان شده و نه چیز دیگری.»

ترامپ روز دوشنبه در نامه‌ای به سازمان جهانی بهداشت، خواستار بهسازی اساسی و مهم در این سازمان ظرف ۳۰ روز شده بود. وی بار دیگر سازمان جهانی بهداشت را متهم کرد که تحت فشار «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین در خصوص اعلام وضعیت اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا ادعاهای تماما نادرست و گمراه کننده مطرح کرده است.

درخواست وی برای اقدامات تنبیهی علیه سازمان جهانی بهداشت دیروز سه‌شنبه از سوی سایر اعضای این سازمان رد شد و آنها با انجام تحقیق «مستقل و بی‌طرفانه» درباره پاسخ این سازمان به همه‌گیری کرونا موافقت کردند.

تهدید جدید ترامپ، تشدید تلاش‌های مکرر وی در مقصر شناختن سازمان جهانی بهداشت و چین در انتشار ویروس کرونا و منحرف کردن توجهات از مسئولیت خود در قبال مهار این ویروس در آمریکا بود که تاکنون بیش از ۹۰ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

کارشناسان بهداشت عمومی متذکر شدند که ترامپ این تهدیدها درباره خروج از سازمان جهانی بهداشت و متوقف کردن کمک مالی به آن را بدون در نظر گرفتن این مسئله که انجام چنین اقدامی نیاز به موافقت کنگره دارد، مطرح کرده است. موافقتی که بسیاری از تحلیل‌گران آن را بعید دانسته‌اند.

این کارشناسان در عین حال گفتند که حمله‌های مکرر ترامپ به این نهاد، مانع این سازمان در زمان بحرانی کنونی است و به طور جدی تلاش‌های جهانی را برای مقابله با ویروس به خصوص در کشورهای فقیرتر که به شدت به این سازمان وابسته هستند، مختل می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد