اونس طلا2192.78
مظنه14,171,000
18 گرم3,271,300
ارزش سکه31,927,263
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

طلا؛ انتخاب سرمایه‌گذاران بزرگ در زمان بحران‌ها

در زمان هایی که نرخ تورم شدیدا صعودی شده و بحران گریبان‌گیر اقتصادها می شود، سرمایه گذاران بزرگ برای حفظ ثروت خود به سراغ دارایی های امن می روند.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب سایت نکست‌وب، بسته های محرک ضعیف و احتمال چاپ بی پایان اسکناس سرمایه گذاران بزرگ را وادار کرده از خسارات تورم بالقه به دارایی های امن پناه ببرند؛ اما انتخاب اکثر آنها طلاست نه بیت کوین. به گفته یکی از این مدیران و سرمایه داران سرشناس، طلا تنها راه فرار از بحران های اقتصادی دنیاست چرا که در جریان تورم، می تواند در مدت زمان کوتاهی پول سازی کند.

طلا یا بیت‌کوین
طلا اکنون در بالاترین قیمت تمام دوره وجودی خود قرار دارد. اختصاص مبالغ سنگین وام به بانک های جهانی ، شیوع کرونا و همچنین نرخ بهره اندک موجب شده بهای طلا به معنای واقعی به قیمت چند برابر بهای پیشین‌ آن پرتاب شود. اما چرا بیت کوین اینگونه نیست؟

طرفداران بیت کوین آن را به عنوان جایگزینی برای طلا می دانند. ویژگی های ضدتورمی این فلز نیز بر ارزش آن بی تاثیر نیست. بیت کوین برخلاف پول های فیات یا بدون پشتوانه نی تواند بیش از حد مجاز ۲۱ میلیونی خود برود. همچنین نرخ توزیع آن از قبل مشخص شده و بدون تغییر می باشد. همچنین باید توجه داشت که بیت کوین تازه نیمی از مسیر پیشرفت خود را سپری کرده و راه همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر، میزان طلای در گردش افزایش یافته و همین امر می تواند بر قیمت و توزیع بیت کوین اثرگذار باشد. همه اینها به معنای این نیست که بیت کوین در سال ۲۰۲۰ عملکرد خوبی نداشته است. حتی امسال پس از سقوط از بیش از ۹ هزار دلاری و افت قیمت به زیر ۵ هزار دلار به دلیل شیوع همه گیری ویروس کرونا، این ارز دیجیتال در سال جاری رشد تقریبی 35 درصدی داشته است.

با این حال، سرمایه گذاران در ۵ ماه نخست سال جاری و با هراس از احتمال بروز بحران مالی بدتر از بحران سال ۲۰۰۸، رکورد ۱۴.۵ میلیارد دلار را در صندوق های قابل معامله طلا به ثبت رساندند. به گفته کارشناسان، گرچه سرمایه گذاران سوددهی بیت کوین را رد نمی کنند اما معتقدند طلای فیزیکی بیش از یک ارز دیجیتال می تواند در برابر تورم فزاینده، محافظ دارایی آنها باشد.

صرف نظر از اینکه دارایی هر سرمایه داری به طلا تبدیل شود یا بیت کوین، مساله این است که هیچ کس دقیقا نمی داند تورم در واقع چه زمانی روی می دهد. با استفاده از تجربه بحران سال ۲۰۰۸، بسیاری از سرمایه گذاران برای جبران آنچه تصور می کردند موج سریع شیوع کووید ۱۹ ایجاد کرده و ارزش دلار را فرو بریزد، وارد بازار طلا شدند. آنها اکنون از این تصمیم خود ضرر نکرده اند!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد