اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تیغ طلا بر گردن بازار مسکن

درحالی که قیمت طلا شاهد یک افزایش چشمگیر بوده، بازار مسکن در آمریکا در ماه آوریل با افتی ۳۰ درصدی و ساخت تنها یک میلیون خانه همراه بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب‌سایت گلد پرایس، طبق گزارشی که روز پنجشنبه وزارت خزانه داری آمریکا در خصوص وضعیت مسکن در این کشور منتشر کرده، ساخت خانه به پایین ترین نرخ خود طی ۵ سال گذشته تنزل یافته است. این بازار در ماه آوریل با کاهش ۳۰.۲ درصدی خود به نرخ سالانه ۸۹۱۰۰۰ مورد رسید که از سال ۲۰۱۵ به بعد بی سابقه بوده است.

این اوضاع نامناسب بازار مسکن در تمامی بخش های کشور دیده می شود. پیش بینی شده که نرخ کاهشی این بازار از ۳۰.۲ به ۲۶ درصد رسیده و وضعیت را از آنچه انتظار می رفت، بدتر کند. این رکود فراگیر در بازار مسکن تاثیر مخرب شیوع کووید ۱۹ بر اقتصاد ایالات متحده بیش از پیش نمایان ساخته است.

در حالی که ماه گذشته ساخت ۹۲۷ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده بود، تنها ۸۹۱ مورد ساخت ثبت گردید؛ رقمی که از ۱.۲ میلیون واحد در ماه مارس و ۱.۵ میلیون واحد در ماه فوریه کاهش یافته است. شروع این روند نزولی در ماه مارس و با افزایش ناگهانی همه گیری کرونا در شهرهای آمریکا بود. ۱۳ سال طول کشید ـ از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ـ که بازار مسکن ایالات متحده با نرخ سالانه ۱.۵ میلیون روند صعودی خود را آغاز کرد.

در حالی که ساخت و سازهای مسکن در برخی از موارد ضروری به نظر می رسد، اختلال در زنجیره تامین مصالح ساختمانی و همچنین مشکلات اقتصادی و عدم اطمینان از سود و ضرر در کار موجب کاهش ناگهانی مسکن شده است. همچنین دهها میلیون آمریکایی به واسطه شیوع کرونا از کار بیکار شده اند. گفته می شود اکثر آنها پس از لغو تعطیلی مشاغل، به کار خود باز می گردند.

در نظرسنجی اخیری که درباره بازار مسکن انجام شده، مشتریان در ماه مه نسبت به آوریل، اعتماد بیشتری به بهبود وضع آن دارند. نرخ پایین بهره وام نیز احتمالا می تواند در بهبود هرچه بیشتر این بازار کمک کند. تا پیش از همه گیری کرونا نیز بازار مسکن وضعیت چندان درخشانی نداشت اما اکنون احتمالا به واسطه همین نرخ پایین بهره، امیدواری برای رشد مسکن ایجاد شود.

این فراز و نشیب ها در بازار مسکن در حالی است که بازار فلز زرد از همیشه پررونق‌تر و جذاب تر شده است. بسیاری از سرمایه داران که پیش از این تمایلی به حضور در بازار طلا نداشتند، اکنون شاهد صعودهای پله ای و محسوس آن شده و به سوی این بازار آمده اند. انتظار می رود با تداوم روند جلب مشتریان بیشتر به سوی بازار طلا، بهای این فلز همچنان بیشتر و بیشتر شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد