اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اونس جهانی بر سر دو راهی

خوش‌بینی‌ها به آزمایش واکسن جدید کرونا موجب شد، در معاملات امروز بازارهای جهانی قیمت طلا کاهش یابد اما تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین تا کنون رشد 2 درصدی قیمت طلا را به‌دنبال داشته است

به گزارش سایت طلا ، روز گذشته پس از اینکه شرکت داروسازی مدرنا اعلام کرد واکسن آزمایشی کووید 19، نتایج مثبتی در مراحل اولیه از خود نشان داده است، ارزش بازارهای بورس آمریکا و قیمت نفت افزایش یافت و قیمت طلا از بالاترین رقم 7 و نیم سال گذشته پایین آمد.

قیمت طلا در معاملات امروز به علت ادامه نگرانی ها در مورد رکود جهانی افزایش یافت اما تقویت تمایل به ریسک کردن در بازار به علت نتایج اولیه مثبت یک واکسن برای ویروس کرونا، رشد قیمتی این فلز گران بها را محدود کرد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 3.37 دلار افزایش 1735.92 دلار فروخته شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در معاملات روز سه‌شنبه در سطح ۹۹٫۶۸ قرار گرفت.

آمریکا و چین از سال ۲۰۱۸ با یکدیگر وارد یک جنگ تجاری گسترده شدند و سرانجام اواخر سال گذشته دو طرف سر اجرای یک جدول زمانی برای متوازن شدن تجارت دوجانبه توافق کردند. اکنون تهدیدات ترامپ باعث افزایش هراس معامله گران از ایجاد یک جنگ تجاری جدید شده است؛ آن هم در زمانی که رشد اقتصادی بسیاری از کشورها تحت تاثیر شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها به پایین ترین سطوح تاریخ معاصر رسیده است.

از سوی دیگر، تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، افزایش ۰٫۲ درصدی قیمت جهانی طلا را به‌دنبال داشته است. با این حال نتایج آزمایش واکسن جدید کرونا مانع از رشدِ بیشتر قیمت شد

جونیچی ایشیکاوا، کارشناس ارشد مسایل ارزی در بانک "آی جی" گفت: رسیدن اخبار مربوط به پیشرفت در ساخت واکسن کرونا خیلی به بهبود فضای روانی معاملات کمک کرده است و وقتی ریسک کمتری وجود داشته باشد معامله گران برای خرید دارایی هایی غیر امن برای کسب سود بیشتر ترغیب می شوند.

شیوع این ویروس، رشد اقتصادی جهانی را کاهش داده، کشورها را بر آن داشته تا محرک های زیادی برای محدود کردن خسارات اقتصادی ایجاد شده با ویروس کرونا ارائه دهند.

روز دوشنبه قیمت طلا ابتدا به بالاترین رقم از اکتبر 2012 رسید اما بعدا و به دلیل تقویت شاخص های بورس و قیمت نفت عقب نشینی کرد و شاهد کاهش بود. از طرفی شرکت داروسازی مودرنا اعلام کرد که واکسن کرونای آزمایشی ساخت این شرکت نتایج امیدوارکننده ای را در مراحل آزمایشی اولیه نشان داده است.

در حالی که امیدواری ها نسبت به بازگشایی سریع اقتصاد جهانی افزایش یافته است ارزش سهام در بازارهای مالی آسیا امروز شاهد رشد بود.

در کانون های اصلی شیوع کرونا از جمله نیویورک، ایتالیا و اسپانیا محدودیت هایی که موجب خانه نشین شدن میلیون شهروند شده بود به تدریج در حال برداشته شدن است.

اینز افزود: «سرمایه گذاران بازار طلا همچنان امیدوار هستند زیرا جنگ تجاری خود به تنهایی یک عامل ریسک بسیار بزرگ برای اقتصاد جهان به شمار می رود و این یکی از عوامل اصلی بالا ماند قیمت طلاست.»

قیمت فلز زرد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون و به دنبال اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان شاهد رشد حدودا 14 درصدی بوده است.

طلا معمولا از ارائه گسترده محرک های اقتصادی از سوی بانک های مرکزی سود می برد زیرا این فلز گران بها تا حد زیادی به عنوان پشتوانه ای در برابر تورم و بازپرداخت ارز دیده می شود.

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک گفت: «در حال حاضر، بازار بر عواقب بعدی رشد بزرگ دیروز بازار بورس در روز گذشته متمرکز شده است که اندکی مانع از افزایش قیمت طلا شد اما تقاضای تقویت کننده قیمت هنوز از بین نرفته است.»

«ما چشم انداز اقتصادی ضعیف تر، مقادیر عظیم اقدامات بانک های مرکزی در بازار را دنبال می کنیم و همچنین تنش های ژئوپلتیکی را داریم که قیمت طلا را بالا نگه می دارد.»

جرم پاول، رئیس فدرال رزرو نیز گفت بهبود اقتصادی آمریکا تا سال آینده طول می کشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد