اونس طلا2347.89
مظنه15,297,000
18 گرم3,531,300
ارزش سکه34,464,141
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

ترامپ در توئیتی که صبح دوشنبه به اشتراک گذاشت سازمان جهانی بهداشت را به قطع دائمی بودجه اش تهدید کرد.

ترامپ تهدید کرد: بودجه سازمان جهانی بهداشت را قطع میکنم

ترامپ در توئیتی که صبح دوشنبه به اشتراک گذاشت سازمان جهانی بهداشت را به قطع دائمی بودجه اش تهدید کرد.

ترامپ گفت که اگر سازمان جهانی بهداشت به پیشرفت های چشم گیری در سی روز آینده دست نیابد، من بودجه مختص به سازمان رو به صورت دائم قطع کرده و در عضویت آمریکا در این سازمان تجدید نظر میکنم.

ماه پیش ترامپ به شکل موقت بودجه این سازمان را قطع کرده بود در حالیکه who اصرار داشت که جهان در شرایط حاد همه گیری این ویروس قرار گرفته است و الان زمان مناسبی برای این کار نیست.

چندان واضح نیست که ترامپ چگونه جلوی بودجه مختص یه این سازمان راخواهد گرفت چرا که اختصاص بسیاری از این بودجه ها توسط کنگره انجام میشود.

این تهدید در حالی انجام شده که نحوه مواجه آمریکا با این ویروس به شدت مورد انتقاد واقع شده است. امریکا یکی از کشورهاییست که بیشترین ضربه را از این بیماره خورده و بیش از یک و نیم ملیون بیمار مبتلا به کرونا در این کشور گزارش شده است.

ترامپ ادعا میکند که سازمان جهانی بهداشت در خدمت چین است و حاضر نیست پول این کشور برای سازمانی خرج بشود که در خدمت آمریکا نیست وی گفت سازمان جهانی بهداشت در بررسی منشا این بیماری و ارتباط آن با چین به شکل دقیقی کار نکرده است. او قبل تر گفته بود که این سازمان در خدمت چین کار میکند.

ترامپ میگوید تنها راه پیش رو برای این سازمان این است که بتواند استقلال خود را از چین نشان دهد.

رئیس جمهور آمریکا خود پیش تر اضهرات ضد و نقیضی درباره این ویروس داشته است برای مثال او در ابتدا گفت که به اطلاعتی که چین درباره این ویروس میدهد اعتماد دارد یا چند ماه پیش گفته بود که دموکرات ها میخواهند با این بیماری به وی آسیب بزنند!

در هر صورت این اولین بار نیست که حرف های عجیبی از ترامپ میشنویم و آخرین بار هم نخواهد بود اما این اقدام وی و قطع کردن بودجه این سازمان میتواند حامل خطراتی باشد که در آینده نزدیک و دور همه جهان را درگیر خود سازد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد