اونس طلا2301.05
مظنه14,976,000
18 گرم3,457,200
ارزش سکه33,740,928
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

چگونه ناخن‌هایی محکم و زیبا داشته باشیم؟

ناخن‌های زیبا، جذابیت‌ شما را دوچندان می‌کنند. خیلی از ما واقعا دوست داریم ناخن‌های محکم و زیبایی داشته باشیم. اما اگر ناخن‌هایمان به‌اندازه‌ی کافی محکم نباشند و به‌خوبی رشد نکنند، باید چه‌کار کنیم؟


تقویت ناخن


تقویت ناخن؛ چگونه ناخن‌هایی محکم و زیبا داشته باشیم؟

ناخن‌های زیبا، جذابیت‌ شما را دوچندان می‌کنند. خیلی از ما واقعا دوست داریم ناخن‌های محکم و زیبایی داشته باشیم. اما اگر ناخن‌هایمان به‌اندازه‌ی کافی محکم نباشند و به‌خوبی رشد نکنند، باید چه‌کار کنیم؟ ضعیف بودن ناخن، به دلایلی از جمله استفاده‌ی طولانی‌مدت از لاک ناخن، افزایش سن، پُرکاری یا کم کاری تیروئید، پسوریازیس، بیماری‌های ریوی،اگزما،کم‌خونی، عفونت قارچی و … رخ می‌دهد. دلیل شکنندگی و ضعف ناخن هرچه باشد، همیشه باعث ناراحتی‌ است چون به‌راحتی ترک می‌خورد و می‌شکند. خوشبختانه شما می‌توانید سست و شکننده بودن ناخن‌هایتان را در خانه درمان کنید. در ادامه چند راهکار طبیعی برای تقویت ناخن به شما معرفی می‌کنیم.

1.روغن نارگیل
روغن نارگیل یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت ناخن های شکننده است چون حاوی چربی اشباع است، ناخن‌ها را مرطوب می‌کند و درنتیجه از عفونت آنها پیشگیری می‌کند. می‌توانید روغن نارگیل ولرم را مستقیما به ناخن‌هایتان بمالید و ۵ دقیقه به‌آرامی ماساژ بدهید. این کار باعث بهبود جریان خون در ناخن می‌شود. این کار را دو تا سه‌بار در روز انجام بدهید.

همچنین می‌توانید چند قطره آبلیمو را به یک چهارم فنجان روغن نارگیل ولرم اضافه کنید و ناخن‌هایتان را قبل از خواب به‌مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار بدهید. در طول شب دستکش بپوشید. این راهکار را به‌طور مرتب در پیش بگیرید تا ناخن‌هایتان سالم‌تر و قوی‌تر شوند.

2.روغن زیتون
مقداری روغن زیتون را گرم کنید و قبل از خواب، به ناخن ها و کوتیکول ها بزنید. 4 تا 5 دقیقه ماساژ داده و تمام شب، دستانتان را با دستکش پنبه ای بپوشانید. این درمان را یکبار در روز انجام دهید. روغن زیتون به ناخن ها و پوست شما عمیقا نفوذ می کند و باعث تغذیه ناخن ها می شود. گذشته از این، این روغن سرشار از ویتامین E است که برای بهبود گردش خون، مرمت ناخن های آسیب دیده و افزایش قدرت و رشد سریع تر ناخن مفید است.

3.زرده تخم مرغ
اگر ناخن‌هایتان به دلیل خشکی، شکننده شده‌اند، زرده‌ی تخم‌مرغ می‌تواند بهترین درمان باشد. زرده‌ی تخم‌مرغ را با شیر ترکیب کنید و چند دقیقه ناخن‌های خود را با آن ماساژ بدهید و سپس با آب بشویید. زرده‌ی تخم‌مرغ، رطوبت موردنیاز ناخن را تأمین می‌کند.

4.روغن ویتامین E
معمولا علت ضعیف شدن ناخن‌ها کمبود رطوبت یا خشکی است. برای اینکه ناخن‌هایتان مرطوب بمانند، می‌توانید از روغن ویتامین E کمک بگیرید. روغن ویتامین E، ناخن را تغذیه و تقویت می‌کند. برای این کار، روغن ویتامین E را از کپسول آن خارج کنید، به ناخن‌هایتان بزنید و به‌آرامی و با حوصله ماساژ بدهید تا جریان خون در آنها افزایش پیدا کند. این کار را به‌مدت دو تا سه هفته و هر روز انجام بدهید تا نتیجه‌ی مطلوب را ببینید. می‌توانید کپسول ویتامین E را به‌صورت خوراکی هم مصرف کنید.

5.آب لیمو ترش
آبلیمو به تقویت و درخشان کردن‌ ناخن کمک می‌کند. ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب و آن را گرم کنید، تا حدی که دست‌تان نسوزد. با استفاده از یک تکه پنبه، آن را به ناخن‌ها بمالید و در طول شب دستکش بپوشید.

می‌توانید آبلیموی تازه را با مقدار مساوی روغن آرگان ترکیب کنید و ناخن‌ها را به‌مدت ۲۰ دقیقه در آن قرار بدهید. هر دو راهکار پیشنهادشده را به‌مدت ۲ تا ۳ هفته و هر روز انجام بدهید.

6.روغن کرچک
روغن کرچک نه‌تنها برای محکم کردن ناخن مفید است، بلکه با عفونت‌های قارچی نیز مبارزه می‌کند. چند قطره روغن نعناع را با مقداری روغن کرچک مخلوط و نمک اپسوم به آن اضافه کنید. انگشت‌هایتان را به‌مدت ۱۰ دقیقه در این ترکیب غوطه‌ور کنید و سپس با آب بشویید.

7.آب پرتقال
آب پرتقال حاوی اسید فولیک است که برای رشد ناخن ضرورت دارد. آب پرتقال تازه تهیه کنید و ناخن‌ها را به‌مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار بدهید و سپس با آب گرم آبکشی کنید. بعد از خشک کردن، مرطوب‌کننده بزنید. این راهکار را هر روز انجام بدهید تا ناخن‌هایتان .تقویت شوند

8.نعناع و بابونه
این ترکیب گیاهی می‌تواند ناخن‌هایتان را تغذیه و آنها را معطر و خوشبو کند. یک قاشق چای‌خوری چای بابونه و یک قاشق چای‌خوری چای نعناع را به یک فنجان آب جوش اضافه و ۲ ساعت صبر کنید تا خیس بخورد و سپس از صافی رد کنید. حالا یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون و ۲ قاشق غذاخوری آرد گندم به این ترکیب اضافه کنید. تمام مواد را به‌خوبی مخلوط کنید و خمیر حاصل را روی ناخن‌ها بمالید. پس از یک ساعت آبکشی کنید. این شیوه را یک یا دوبار در هفته به‌کار ببرید.

اگر ناخن هایتان نرم و شکننده شده 1 هفته هر روز 5 دقیقه انگشتهایتان را داخل سس مایونز بگذارید ؛ این کار باعث محکم شدن ناخنها میشود. سس مایونز برای درمان افتاب سوختگی هم بسیار مفید است.

لکه سفید ناخن نشانه کمبود روی می باشد مصرف گرمیجات ارده و شیره انگور هفته ای 3 بار و روزی 7 عدد انجیر و 14 عدد بادام تاثیر زیادی در تامین روی بدنتان دارد.

چگونه ناخن‌هایی محکم و زیبا داشته باشیم؟

کارهایی که باید انجام بدهید:


*غذاهای سرشار از بیوتین مانند غلات سبوسدار، تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی، بادام، گل کلم، عدس، توت‌فرنگی، سویا، شیر و … مصرف کنید. یا اینکه می‌توانید بعد از مشورت با پرشک، از مکمل‌های بیوتین استفاده کنید.

*غذاهای سرشار از پروتئین بخورید، مانند ماهی، ماکیان، گوشت گوساله، دانه‌ها، مغزها، اسفناج و سایر سبزیجاتی که برگ‌های تیره دارند. همچنین می‌توانید شیک پروتئین بنوشید.

*ناخن‌هایتان را مرتبا با وازلین ماساژ بدهید تا مرطوب بمانند.

*به‌طور مرتب ورزش کنید تا جریان خون بهتری در بدن‌تان داشته باشید، درنتیجه ناخن‌هایتان سالم‌تر می‌مانند و سریع‌تر رشد می‌کنند.

*ناخن‌هایتان را کوتاه نگه دارید تا آب و مواد شیمیایی کمتری از محیط جذب کنند.

*از لاک‌‌های باکیفیت و برندهای معتبر استفاده کنید.

*آب فراوان بنوشید تا بدن‌تان دچار کم‌آبی نشود.

*به‌جای اینکه کوتیکول‌ها را ببُرید، آنها را عقب بزنید تا از عفونت پیشگیری کنید.

*از کرم مخصوص کوتیکول استفاده کنید تا مرطوب بمانند.

کارهایی که نباید انجام بدهید
*از تماس زیاد دست‌ها با آب و مواد شیمیایی اجتناب کنید.

*از لاک‌هایی که دارای مواد شیمیایی مضری چون استون و فرمالدهید هستند، استفاده نکنید.

*از ناخن‌های مصنوعی استفاده نکنید چون می‌توانند باعث عفونت‌های قارچی بشوند.

*از پاک‌کننده‌هایی که حاوی الکل هستند، استفاده نکنید چون ناخن‌هایتان را خشک می‌کنند.

*ناخن‌هایتان را نجوید یا کناره‌های آنها را نکنید.

*ناخن‌ها را نخراشید چون ضعیف‌تر می‌شوند.

*زیاد از لاک پاک‌کُن استفاده نکنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد