اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۵ دلیل برای اینکه باید بیشتر بخندید

خندیدن شما را اجتماعی تر می کند. این امکان را به شما می دهد تا جهان را از دیدگاه دیگری مشاهده کنید و این شجاعت را به شما می دهد که با هر آنچه در راه شماست روبرو شوید.

به گزارش سایت طلا، همه فردی که می خندد ، خوشحال و سرشار از نشاط است را دوست دارند. مسئله این است که خنده بهترین راه حل برای همه چیز است. برای اینکه سالم تر باشید باید بیشتر بخندید..

اثرات خنده به نفع کل بدن است. باور کنید یا نه مطالعات زیادی وجود دارد که تأیید می کند قشر مغز در زمان خندیدن ، ضربان های الکتریکی منفی را آزاد می کند. این واقعاً به بیمارانی که از بیماری هایی مانند سرطان رنج می برند کمک می کند.

مغز فرایند شیمیایی مهمی را در بدن انجام می دهد: انتشار اندورفین ها. این ماده مخدر (که در واقع یک هورمون است) مشابه مورفین است و با درد شدید می جنگد.

اندروفین ها به عنوان هورمون های شادی شناخته می شوند. این انتقال دهنده های عصبی مسئول لذت بخش ترین لحظات زندگی ما هستند: وقتی رابطه جنسی داریم ، وقتی ورزش می کنیم ، وقتی شکلات می خوریم و مخصوصاً وقتی می خندیم.

همه ما به برخی دلایل نیاز داریم تا کمی بیشتر بخندیم. اگر خودتان را فردی جدی می دانید که زیاد نمی خندید یا لبخند نمی زنید ، این مقاله برای شما مناسب است.

۵ دلیل برای خندیدن بیشتر

۱. خندیدن سیستم ایمنی را تقویت می کند

همانطور که می گویند ، خنده همه بیماری ها را درمان می کند. خنده باعث کاهش هورمونهای استرس ، بهبود گردش خون و همچنین مصرف اکسیژن می شود. با آزاد کردن این انرژی منفی ، سیستم ایمنی قوی تر می شود.

سطح ایمونوگلوبولین آ در حال افزایش است ، یک آنتی بادی مهم که باکتری ها و عفونت ها در دستگاه تنفسی مبارزه می کند. علاوه بر این ، سلول های ان کی و گلبول های سفید نیز هنگام خندیدن پاسخ مثبت می دهند. آنها مسئول حمله به ویروس ها با حمله مستقیم به ویروس ها و در نتیجه سیستم ایمنی بدن هستند.

۲. خندیدن بدن شما را زنده می کند

خنده جریان خون را بهبود می بخشد ، هورمون های استرس را کاهش می دهد و بدن را انرژی می بخشد. این باعث تقویت قلب ، مغز و ریه ها می شود و باعث می شود این ارگان ها بهتر عمل کنند.

این یکی از بهترین درمانها برای بیماری های قلبی است. از طرف دیگر ، این امر به فشار خون بهتر و گردش خون بهینه و تجربیات بدن و افزایش فعالیت هوازی مرتبط است.

۳. خندیدن حافظه شما را بهبود می بخشد

هنگامی که سطح کورتیزول (هورمون استرس) کاهش می یابد ، این باعث تقویت حافظه شما می شود. هنگامی که می خندید ، افزایش تولید اندروفین و دوپامین وجود دارد و به مغز شما احساس لذت و راحتی می بخشد.

فعالیت عصبی تغییر می کند ، بنابراین موج های مغزی را تغییر می دهد ، باعث تسریع و تقویت حافظه می شود. همچنین ، خنده ، ذخیره اطلاعات را تسهیل می کند.

خنده درست مثل مدیتیشن عمل می کند زیرا سطح امواج مغزی آلفا را افزایش می دهد. هنگامی که می خندید ، مغز آن را به یک محرک دلپذیر ترجمه می کند ، درست مانند مدیتیشن بدن شما را آرام می کند.

۴. خندیدن باعث آرامش و کشش عضلات است

خنده با آزادسازی تنش انباشته شده در عضلات بدن شما ارتباط مستقیمی دارد. به همین دلیل ، احساس آرامشی که احساس می کنید نه تنها عضلات صورت ، بلکه بقیه بدن را درگیر می کند..

خنده بهترین دارو برای مقابله با هر نوع استرس از جمله استرس ناشی از کار است.

به یاد داشته باشید که وقتی می خندید ، مغز شما هورمونی آزاد می کند که باعث ایجاد لذت در بدن می شود. بنابراین ، هر تنشی را از نظر عضلانی یا روانی از بین می برد.

۵. خندیدن شما را مثبت تر می کند

بسیاری از افراد هر روز با افسردگی ، غم و اندوه روبرو می شوند. عبور از این موارد بسیار دشوار است. بعلاوه ، همه ما به طور یکسان با این موارد سر و کار نداریم..

خنده بهترین راه حل برای این کار است. این باعث می شود شما از منظر دیگری چیزهایی را مشاهده کنید ، بدبینی شما را از بین می برد و عزت نفس شما را افزایش می دهد.

خنده باعث مثبت تر شدن شما می شود ، به شما کمک می کند قدرت خود را حفظ کنید ، حس شوخ طبعی خود را در زمان بهبود ببخشید ، و اگر شما یک برهه زمانی را پشت سر می گذارید ، به شما کمک می کند با احساسات منفی کنار بیایید.

به همین دلایل ، راه حل این است که به همه مشکلات خود را بخندید! این یکی از لذت بخش ترین چیزهایی است که وجود دارد و بهترین چیز این است که خندیدن رایگان است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد