اونس طلا2210.3
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سونامی جدیدی که اقتصاد را با خود می‌برد

تزریق بی‌قائده پول به بازارهای اقتصادی علاوه بر تشدید تورم می تواند موجب افزایش قیمت کالاهای مصرفی و حتی کالاهای سرمایه ای نظیر طلا شود. این روند فشار مالی بر جامعه را دوچندان می کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، همه گیری کووید ۱۹ ریسک های نزولی را در سطح جهان افزایش داده اما به گفته یک اقتصاددان،‌ این تهدیدات طولانی مدت تورم است که سرمایه گذاران برای حمایت از اقتصاد ویران شده جهانی باید به آن توجه کنند،‌ مادامی که دولت ها و بانک های مرکزی در سرتاسر جهان برای ترمیم این اقتصاد ویران شده به سراغ نقدینگی می روند.

سورستین پولیت،‌ اقتصاددان برجسته در بزرگ ترین شرکت بازرگانی فلزات گرانبهای اروپا در این باره به کیتکونیوز گفت:‌ تورم چیزی بیش از آن چیزی است که مصرف کنندگان در رسیدهای مواد غذایی خود مشاهده می کنند. تورم قیمت دارایی ها، بسیار خطرناک است زیرا پایه و اساس ارز یک کشور می شود و قدرت خرید مصرف کننده را کاهش می دهد.

وی افزود: من فکر می کنم سرمایه زیادی در این فرآیند نابود می شود و سالها طول می کشد تا دوباره بازسازی شود. ۳ هزار سال است که طلا منبعی از ثروت محسوب می شود. انتظا ر می رود که نقش این فلز در بازارهای مالی که اکنون شاهد رشد رکود در آن هستیم، در افقی نه چندان دور تقویت گردد. طلا توسط بانک های مرکزی و اقدام آنها به چاپ هرچه بیشتر اسکناس،‌ تخریب نمی شود. طلا به طور پیش فرض فاقد ریسک است.

این تحلیلگر اقتصادی ادامه داد: من نگه داشتن طلا را توصیه می کنم چرا که این اقدام موجب کاهش خطر و افزایش بازده هر سرمایه گذار و پس اندازی می شود. تورم نه تنها قدرت خرید توسط یک ارز را کاهش می دهد بلکه نهایتا برنده و بازنده در یک اقتصاد را نیز مشخص می کند. در این جریان، ‌بزرگ ترین بازندگان مصرف کنندگان کوچک هستند؛ افرادی که رشد اقتصادی را پیش می برند.

در سیاست های فعلی برای نجات اقتصاد، بانک های بزرگ و مشاغل بزرگ پول بزرگی را که تازه چاپ شده دریافت می کنند، در حالی که افراد عادی هیچ پول اضافی‌ای دریافت نکرده یا صرفاً مبلغ کمی دریافت می کنند. این وضعیت به شما نشان می دهد که توزیع مجدد و عظیم درآمد و ثروت در جریان است و معلوم خواهد شد که برخی از مردم با هزینه جمعیت بزرگ دیگری که فقیرتر می شوند، در حال ثروتمند شدن هستند.

فلز زرد یک سرمایه گذاری جذاب در سطح فعلی است. با این همه اسکناس جدیدی که چاپ می شود، طولی نمی کشد که قیمت ها به ۲هزار دلار در هر اونس برسد. نقره نیز در درازمدت شاهد رشد قیمت خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد