اونس طلا2414.89
مظنه14,451,000
18 گرم3,336,000
ارزش سکه32,558,103
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)40,100,000
نیم23,300,000
ربع14,600,000

۵ داروی آرام سازی آلرژی های نیش حشرات

اگر مشکلات ناشی از آلرژی به نیش ، با این روش های درمانی طبیعی جبران نشود ، دیدن یک متخصص برای تشخیص حرفه ای مهم است.

به گزارش سایت طلا، داروهای طبیعی برای آرام کردن حساسیت به نیش حشرات گزینه مناسبی برای درمان این نوع شرایط هستند. به طور کلی ، نیش حشرات عواقب جدی ندارند ، اما این بستگی به نوع حشره و قدرت سیستم ایمنی بدن هر فرد دارد.

برخی از افراد ممکن است آلرژی لازم را برای درمان با طیف وسیعی از محصولات طبیعی ایجاد کنند که ما در این مقاله با آنها به اشتراک خواهیم گذاشت.

نیش حشرات چیست؟

نیش ها هنگامی که حشرات پوست ما را گاز می گیرند تشکیل می شوند. حشرات مختلف زیادی وجود دارد که شکل اصلی تغذیه آنها استخراج خون است.

آنها باعث یک واکنش فوری پوست می شوند که معمولاً باعث قرمز شدن پوست می شوند. این قرمزی تمایل به خارش دارد که در صورت خراشیدن شخص ، افزایش می یابد.

چگونه آلرژی به نیش اتفاق می افتد؟

اغلب ، فردی که توسط پشه یا حشره مشابه آن گاز گرفته می شود ، در صورت حساسیت به مراتب بیشتر مبتلا می شود. هنگامی که فرد آلرژیک گاز گرفته باشد ، اثرات آن روی پوست بسیار بیشتر دیده می شود و علائم زیر ممکن است رخ دهد:

تحریک / درد / قرمزی / کبودی

اگر شیوع آن در پوست بسیار زیاد باشد ، این واکنش می تواند مشکلات جدی تری ایجاد کند که در صورت عدم درمان ، ممکن است باعث آسیب های جبران ناپذیری به پوست مانند زخم ها و لکه ها شود.

نحوه جلوگیری از گزش

اگر نسبت به نیش های پشه ها یا حشرات مانند رتیل حساسیت دارید، انجام اقدامات پیشگیری خاص بسیار مهم است.

در مرحله اول ، شما باید لباس های گشاد بپوشید که کل بدن را پوشانده باشد ، تا پوست شما آنقدر در معرض دید قرار نگیرد.

استفاده از مواد دفع کننده شیمیایی یا مواد شیمیایی طبیعی نیز می تواند کمک کند ، چه در پوست شما اعمال شود و چه در هوا در خانه شما پاشیده شود.

به همین ترتیب ، نباید فراموش کنید که حفظ استانداردهای بهداشتی بالا در فضاهایی که در آن وقت می گذارید ، برای جلوگیری از نیش پشه یا سایر لانه های حشرات ضروری است. شما می توانید این کار را با تمیز کردن مرتب فضا ، مسئولیت رسیدگی به زباله های خود و نگه داشتن محل تهویه مناسب و غیره انجام دهید.

۵ راه حل برای آرام کردن آلرژی به نیش ها

۱. عسل رقیق شده در آب

عسل دارای خاصیت ضد عفونی کننده ای است که به پوست کمک می کند پس از نیش به حالت طبیعی خود برگردد. همچنین به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند. هنگامی که در آب حل شد ، بافتی به دست می آورد که به راحتی قابل استفاده بر روی پوست شما است.

عناصر:‌ 2قاشق غذاخوری عسل 50 گرم ، 3قاشق غذاخوری آب 45 میلی لیتر

ـ‌ چه باید کرد؟

هر دو ماده را در یک ظرف قرار داده و خوب مخلوط کنید. سپس ، یک تکه نخ نخ را برداشته و مخلوط را روی محلی که نیش قرار دارد ، حداقل دو بار در روز پخش کنید.

۲. شکر رقیق شده در سرکه

مانند عسل ، قند همچنین دارای خواصی است که به بهبود پوست کمک می کند تا بتواند به سرعت بر اثر نیش غلبه کند. در این حالت ، شما باید نوعی کرم درست کرده و چندین بار آن را در منطقه بمالید.

عناصر: 2قاشق غذاخوری شکر 30 گرم، 5 قاشق غذاخوری سرکه 75 میلی لیتر

- چه باید کرد؟

شکر را با سرکه مخلوط کرده و آنرا خرد کنید تا مخلوط یکنواخت شود. همانطور که در بالا گفته شد ، از پشم نخ استفاده کنید تا آن را روی پوست بمالید.

۳. ژل آلوئه ورا

این گیاه قدرتمند خواص بی شماری دارد. کاربردهای آن از حوزه پزشکی و زیبایی شناسی فراتر رفته و برای جنبه های مختلف بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این ، به درمان آلرژی نیش نیز کمک می کند.

عناصر: 1.2فنجان آلوئه ورا 100 گرم، 1قاشق غذاخوری آب 15 میلی لیتر

- چه باید کرد؟

می توانید یک برگ آلوئه ورا را در دست بگیرید ، آنرا دهیدراته کرده و ژل را استخراج کنید ، یا می توانید آنرا آماده تهیه کنید. توصیه می شود آن را در کمی آب رقیق کرده و در یخچال نگه دارید.برای جلوگیری از سوزش که می تواند روند بهبودی را کند کند ، باید در مقادیر اندک روی گزش ها استفاده شود.

۴. آب لیمو

لیموترش به لطف اسیدیته یکی از میوه های اساسی برای درمان نیش و سایر مشکلات پوستی است. آنها در داروهای خانگی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل کارآیی و سهولت در استفاده از آنها بسیار مشهور هستند.

عناصر : آب از 1/2 لیمو

-چه باید کرد؟

آب نصف لیمو یا مقداری که فکر می کنید لازم است عصاره کنید و قطره های آن را روی گزش های خود بمالید. همچنین می توانید لیمو را مستقیماً روی نیشها فشار دهید. با این حال ، توصیه .می شود که دیگه از آن استفاده نکنید.

۵. کیسه های چای

چای بابونه ، چای سبز ، چای هیبیسکوس یا هر نوع چای دیگری که در سوپر مارکت خریداری می کنید در صورت حساسیت به نیش ، گزینه های خوبی هستند.

عناصر : 1قاشق چایخوری ، 1فنجان آب 250 میلی لیتر

- چه باید کرد؟

کیسه چای را در یک قابلمه آب جوش دهید. چای را نگه دارید تا بار دیگر بنوشید. گلدان را روی نیشها بگذارید تا تسکین یابد. همه این گزینه های طبیعی قابل استفاده .هستند. اما اگر متوجه شدید ظاهر پوست شما پس از چند روز بهبود نمی یابد ، باید با پزشک مشورت کنید ، زیرا این می تواند هشدار از حساسیت جدی تر باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد