اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

شناسایی ویروس کرونا در کشتارگاه‌های آلمان و آمریکا؛ آیا خوردن گوشت خطرناک است؟

در پی انتشار اخباری مبنی بر ابتلای چندین تَن از کارکنان صنایع گوشتی و کشتارگاه‌ها در آلمان و آمریکا به ویروس کرونا این سوال برای عاشقان مصرف گوشت در آستانه فصل کباب کردن آن در فضای باز خارج از منزل، به وجود آمده که آیا احتمال دارد با خوردن گوشت به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شد؟

در پی انتشار اخباری مبنی بر ابتلای چندین تَن از کارکنان صنایع گوشتی و کشتارگاه‌ها در آلمان و آمریکا به ویروس کرونا این سوال برای عاشقان مصرف گوشت در آستانه فصل کباب کردن آن در فضای باز خارج از منزل، به وجود آمده که آیا احتمال دارد با خوردن گوشت به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شد؟

در این خصوص، فولکار هینگست، متخصص میکروبیولوژی و بیماری‌های مُسری به یورونیوز گفت که اگر به هنگام ذبح حیوان، سلاخی و بسته‌بندی گوشت موارد بهداشتی رایج در کشتارگاه‌ها رعایت شود، امکان انتقال ویروس کرونا از کارکنان مبتلا به گوشت وجود نخواهد داشت.

آقای هینگست افزود، گوشت در اصل یک ماده غذایی است که خطرات میکروبیولوژیکی خاصی می‌تواند از آنها ناشی شود و به همین دلیل تهیه و توزیع آن نیازمند رعایت اصول بهداشت خاصی است ولی با این حال نمی‌توان منکر وجود احتمال تخطی برخی کارکنان صنایع گوشتی شد.

با این وجود، این متخصص آلمانی تاکید دارد که نتایج بررسی‌های موجود خطر قابل توجهی را به دلیل آلوده بودن کشتارگاه به قطرات سرفه و ذرات موجود در تنفس کارگر مبتلا به ویروس کرونا برای گوشت تولیدی نشان نداده است.

در همین حال، موسسه ارزیابی ریسک در آلمان نیز اعلام کرده که تاکنون هیچ موردی از سرایت ویروس کرونا به انسان از طریق مصرف گوشت و غذای آلوده به آن گزارش نشده است. این موسسه توضیح داده که ویروس کرونا برای ادامه حیات نیاز به میزبانی یک حیوان یا انسان زنده دارد و به همین دلیل امکان تکثیر آن در مواد غذایی وجود ندارد. البته این موسسه به مردم توصیه کرده که برای رفع نگرانی مواد غذایی را پیش از مصرف حتما گرم کنند و انوع گوشت را نیز یا سرخ کرده و یا از طریق کبابی کردن برشته کرده و سپس مصرف کنند.

اما وزارت کار آلمان با صدور دستورالعملی تازه خواستار توجه بیشتر کشتارگاه‌ها به وضعیت سلامت کارکنان خود و حصول اطمینان از آلوده نبودن محیط آنها به ویروس کرونا شده تا از گسترش نگرانی عمومی از سلامت گوشت مصرفی بکاهد.

وزارت بهداشت آلمان اخیرا اعلام کرده که موارد ابتلا به ویروس کرونا در چندین کشتارگاه و کارخانه فرآوری گوشت این کشور مشاهده شده است. همچنین در آمریکا نیز ۱۰ هزار نفر از کارکنان صنایع گوشتی به این ویروس مبتلا شده‌اند که از میان آنها تاکنون ۳۰ تن جانباخته‌اند. اعلام این خبر موجب تعطیلی حداقل ۱۴ واحد تولید و فرآوری گوشت در آمریکا شده و به مشکل تامین گوشت مصرفی مردم دامن زده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد