اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا ویتامین ها برای رژیم غذایی ضروری هستند؟

ویتامین ها عناصر حیاتی هستند که می توانید از آن ها به عنوان یک رژیم غذایی سالم و یا در قالب مکمل ها استفاده کنید.

به گزارش سایت طلا، ویتامین ها اجزای اساسی رژیم غذایی شما هستند. آنها از رشد و نمو بدن شما پشتیبانی می کنند و برخی از آنها توسط بدن شما تولید نمی شود. با این وجود ، سالم سازی بسیاری از اندام ها و عملکرد صحیح آنها ضروری است. به همین دلیل ویتامین ها عناصر حیاتی هستند که می توانید با داشتن یک رژیم غذایی سالم و برخی مکمل ها از آنها استفاده کنید.

انواع مختلفی از ویتامین ها وجود دارد که ب سیزدهم برای سلامتی بسیار مهم است. همه آنها برای تقویت فرایندهای متابولیک و افزودن دوز بالای انرژی به همراه آنزیم ها و سلول های بدن شما کار می کنند. در این مقاله ما تجزیه و تحلیل خواهیم کرد که چگونه این ریز مغذی ها روی رژیم غذایی شما تأثیر می گذارند ، و چرا آنها یک بخش اساسی آن هستند.

ویتامین ها بخشی از زنجیره غذایی هستند

بسیاری از غذاهایی که می خورید حاوی ویتامین هستند. به عنوان مثال ، همه سبزیجات و میوه ها حاوی ویتامین های ضروری یا ریز مغذی ها هستند که هنگام خوردن وارد بدن شما می شوند.

در مورد بسیاری از حیواناتی که می خوریم همین اتفاق می افتد. این حیوانات همچنین از میوه و سبزیجات تغذیه می شوند ، بنابراین ریز مغذی ها را در بدن خود جذب می کنند. هنگامی که آنها را می خورید ، برخی از آن ویتامین ها را نیز مصرف می کنید.

ویتامین ها بدن شما را تقویت می کنند

بسیاری از ویتامین ها ، به عنوان مثال ویتامین سی بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارند. آنها در مبارزه با انواع عفونت ها و بیماری ها از بدن پشتیبانی می کنند. تحقیقات اخیر استفاده از میوه هایی که دارای مقدار زیادی ویتامین سی هستند را برجسته می کند تا از بیماری هایی مانند چاقی و جلوگیری از افزایش وزن جلوگیری کند.

برخی دیگر مانند ویتامین ای در مراقبت از پوست ، ناخن ها و موهای شما کمک می کنند. یعنی همه این ریز مغذی ها در صورت پیروی از یک رژیم غذایی خاص به طور کلی مزایایی را برای بدن شما به همراه می آورند.

برخی ویتامین ها از رشد عضلات حمایت می کنند

اگر رژیم غذایی خود را با ورزش جسمی یا هوازی همراه کنید ، می توانید ویتامین های ب3 و ب 6را مصرف کنید. این ویتامین ها برای حمایت از رشد و نمو عضلات ضروری هستند ، همچنین به بهبود بافت بدن و کشش پوست کمک می کنند.

مواد غذایی و میوه هایی مانند آناناس ، آووکادو ، انگور ، گیاهان و سایر مواد غذایی حاوی ویتامین های ب3 و ب6 هستند و همچنین مکمل های کاملی وجود دارد که شامل آنها می شود.

بسیاری از ویتامین ها به عنوان مکمل رژیم شما هستند

اگر یک رژیم متنوع و متعادل مصرف می کنید ، ویتامین های متنوعی را در اختیار بدن خود قرار می دهید. اما ، گاهی اوقات با رژیم های محدود کننده تر یا در موارد بیماری یا استرس بهتر است رژیم غذایی خود را با مکمل های ویتامین تقویت کنید. این اطمینان می دهند که شما مقدار مناسب همه ریز مغذی ها را دریافت می کنید.

آنها می توانند به پیشگیری از بیماری هایی مانند کم خونی یا حتی سوء تغذیه کمک کنند. به عنوان مثال ، ویتامین ب 12 تعداد گلبول های قرمز بدن را افزایش می دهد. گوشت ها و ماهی های مختلف معمولاً حاوی ب 12 هستند.

آنها تعداد زیادی آنتی اکسیدان را تأمین می کنند

ویتامین های سی، آ و ای خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قدرتمندی دارند و نقش مهمی در محافظت از سلول های بدن شما دارند. به همین دلیل ، آنها رادیکال های آزادی را خنثی می کنند ، که می تواند باعث پیری و زوال پوست شود. بنابراین ، یک رژیم غذایی شامل غذاهای سرشار از ویتامین ، تعداد بیشتری آنتی اکسیدان را به بدن شما اضافه می کند و از سلامتی بدن شما حمایت می کند.

علاوه بر این ، بسیاری از این ویتامین ها در درمان پوست و جوان سازی استفاده می شوند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که فواید این ویتامین ها ، هنگامی که با یک رژیم غذایی مناسب و متعادل همراه هستند ، شگفت آور است این ویتامین ها به طور کلی به هر نوع فرد نیز کمک می کند. به عنوان مثال ، مطالعات اخیر در ایالات متحده نشان داده است که غلظت بالای ویتامین دی در زنان باعث افزایش باروری و بارداری سالم می شود.

با این حال ، شما باید میزان مصرف ویتامین خود را کنترل کنید ، زیرا مقدار زیاد ویتامین در بدن می تواند باعث مشکلات جدی بدن شما شود. بسیار مهم است که میزان مصرف خود را به دوزهایی که توسط متخصصان تغذیه توصیه می شود ، محدود کنید ، بدون آنکه بیش از حد آن را داشته باشید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد