اونس طلا2328.57
مظنه15,322,000
18 گرم3,537,000
ارزش سکه34,520,466
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

رژیم غذایی برای رفع کم خونی ناشی از فقر آهن

کم خونی فقر آهن با کاهش رسوبات آلی آهن مشخص می شود که باعث کاهش تعداد گلبول های قرمز می شود. در این مقاله ، رژیم غذایی کم خونی فقر آهن ایده آل را کشف کنید.

به گزارش سایت طلا، کمبود آهن می تواند بر روی اندامهای مختلف تأثیر بگذارد و معمولاً تا حد زیادی توسط رژیم ناکافی ایجاد می شود. آیا می دانید نقش رژیم کم خونی فقر آهن چیست؟

طبق اعلام انجمن قلب و عروق اسپانیا ، راه حل اصلی برای حل این مشکل در مصرف مکمل های آهن و ایجاد تغییرات در رژیم غذایی است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم غذاهای ایده آل را در برنامه غذایی کم خونی فقر آهن قرار دهیم.

کم خونی زمانی رخ می دهد که بدن به اندازه کافی گلبول های قرمز سالم ندارد. گلبول های قرمز خون بافت ها را با اکسیژن فراهم می کند. همچنین بدن شما برای جذب اکسیژن از ریه ها و حمل آن به سایر قسمت های بدن به آهن نیاز دارد.

اگرچه انواع بسیاری از کم خونی ها وجود دارد ، کم خونی فقر آهن در بدن وجود دارد که آهن کافی نداشته باشد. آهن به ساخت گلبولهای قرمز کمک می کند. کم خونی فقر آهن شایعترین نوع کم خونی است.

کم خونی فقر آهن چیست؟

کم خونی یک بیماری خونی است که به عنوان کاهش غلظت هموگلوبین تعریف می شود ، با این که مقادیر طبیعی به طور کلی بالاتر از 12 گرم در یک دسی لیتر در زنان و 13.5 در مردان است.

هنگامی که سطح هموگلوبین خون کاهش می یابد ، علائمی از قبیل خستگی ، کمرنگی ، تحریک پذیری ، تحمل کمتر ورزش و سرعت ضربان قلب شایع رخ می دهد.

دلایل کم خونی فقر آهن

مغز استخوان سلولهای قرمز خون سالم تولید می کند. اینها اکسیژن را به بافتهای بدن منتقل می کنند و به مدت 120 روز در بدن گردش می کنند. آهن بخش مهمی از گلبول های قرمز خون است. بدون آهن ، خون نمی تواند اکسیژن را به طور مؤثر منتقل کند. غذا معمولاً آهن مورد نیاز بدن را تأمین می کند.

بنابراین ، کم خونی فقر آهن هنگامی رخ می دهد که ذخایر آهن شما کاهش یابد. این ممکن است به علل زیر رخ دهد:

شما گلبول های قرمز و آهن بیشتری را در بدن خود می توانید جایگزین کنید - به عنوان مثال ، هنگام خونریزی بدن شما آهن را به درستی جذب نمی کند.

شما به اندازه کافی غذاهای حاوی این ماده معدنی نمی خورید. بدن شما نسبت به معمول به آهن بیشتری احتیاج دارد (به عنوان مثال در زنان باردار یا شیرده).

بدن شما ممکن است آهن کافی از رژیم غذایی شما را جذب نکند (به عنوان مثال به دلیل بیماری کرون یا سلیاک). شما باید یک رژیم غذایی گیاهی دقیق را دنبال کنید.

رژیم غذایی و کم خونی فقر آهن

اگر رژیم غذایی متعادل را دنبال می کنید ، نباید از کم خونی ناشی از فقر آهن رنج ببرید ، مگر اینکه خونریزی ناشناخته داشته باشید. نیاز آهن به جنس و سن بستگی دارد:

در طول نیمه دوم بارداری ، نیازهای غذایی آهن به 25 میلی گرم در روز افزایش می یابد. در دوران شیردهی ، این میزان به 15 میلی گرم در روز کاهش می یابد.

در مرحله اول ، شما باید علل این اختلال را به منظور بهبود آنها تشخیص داده و در نتیجه ، آسیب را از بین ببرید. سپس ، باید مکمل های آهن مصرف کنید تا مشکل خود برطرف شود. پس از آن ، شما باید به دنبال یک رژیم غذایی غنی از آهن باشید.

برای حفظ مقدار کافی آهن ، باید غذاهای زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

پیش غذا

سبزیجات سرشار از آهن و ویتامین سی مانند کلم بروکلی ، فلفل دلمه ای ، خردل ، اسفناج یا گوجه فرنگی را ترکیب کنید. می توانید آنها را به عنوان سالاد یا سیب زمینی سرخ کرده به برنج ، ماکارونی یا حبوبات اضافه کنید.

وعده های اصلی

گوشت قرمز یک ماده غذایی عالی است ، اما برای کاهش مصرف چربی اشباع و کلسترول مهم است که برش های چربی را انتخاب کنید. بهتر است در موارد کم خونی در هفته سه یا چهار بار آن را مصرف کنید. در یک رژیم متعادل ، متخصصان توصیه می کنند یک بار در هفته از گوشت قرمز استفاده کنند.

علاوه بر این ، می توانید صدف های کنسرو شده و تازه (صدف ، صدف و خروس) مصرف کنید. می توانید یک قوطی را در طول روز در سالاد ، ماکارونی و برنج توزیع کنید. یک قوطی خروس 80 گرم (3 اونس) حاوی تقریبا 13 میلی گرم آهن است (یک زن سالم) در سن باروری به 18 میلی گرم در روز نیاز دارد.

به همین ترتیب ، حبوبات یکی از بزرگترین منابع طبیعی آهن را تشکیل می دهد. به همین دلیل ، برای شما مهم است که آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. عدس به ویژه از نظر آهن غنی است. علاوه بر این ، آنها سرشار از پروتئین و چربی کم هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد