اونس طلا2318.59
مظنه15,346,000
18 گرم3,542,600
ارزش سکه34,574,538
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

یک بحران خوب برای طلا

در مورد اینکه هدف بعدی قیمت طلا ۲ هزار دلار، ۵ هزار دلار و حتی ۵۰ هزار دلار پیش‌بینی شده، چه فکر می‌کنید؟

به گزارش سایت طلا به نقل از وب‌سایت بولیون ولت، همانگونه که در نمودارها نیز مشخص است، روند بازار طلا در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ مثبت بوده است. این فلز زرد از ۳۰ دسامبر ۲۰۱۹ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۰، رشدی معادل ۶.۲ درصد بدست آورد و از ۱۵۱۵ دلار در هر اونس به ۱۶۰۹ دلار صعود کرد. شمش های طلا در ماه آوریل فراتر از این قیمت نیز رفتند.

دلیل بارز این حرکت صعودی، همه گیری کووید ۱۹ و تعطیل شدن اقتصاد جهانی بود. در نتیجه شوک ایجاد شده توسط ویروس کرونا، بسیاری از افراد تاثیرگذار بر بهای طلا از وضعیت جدید خرسند شدند. به طور خاص، نرخ بهره واقعی که با بازده ۱۰ ساله خزانه داری همراه با تورم اندازه گیری می شود شدیدا کاهش یافته و در قلمرو منفی فرو می رود .

قیمت طلا مانند بازتاب آینه ای از بازده اوراق قرضه دولت واقعی رفتار می کند. علاوه بر این میزان حق بیمه خطر نیز افزایش یافته تا از این طریق از دارایی های بی پناهی مانند طلا حمایت شود. برخی از مردم این شکایت را مطرح می کنند که عملکرد طلا به نسبت عمق شوک اقتادی وارد شده، منفی بوده است. اما دستیابی به تقریباً ۱۲٪ افزایش قیمت در زمانی که تقریباً تمام دارایی های در رکود فرو رفته اند، طلا را اگر نه بهترین اما یکی از بهترین دارایی های عملکردی در سال ۲۰۲۰ کرده است.

به دو دلیل قیمت طلا بیشتر از این افزایش نیافت: نخست اینکه، بسیاری از سرمایه گذاران طلا برای جمع آوری پول نقد شروع به فروش دارایی های طلای خود کردند و دوم، در جریان بحران کرونا دلار آمریکا نیز به سود بهای طلا حرکت کرد. با توجه به همبستگی منفی شدید بین روند صعودی و طلا، افزایش ارزش دلار فشار نزولی بر قیمت طلا وارد کرد. با این حال، طلا و گرانی هر دو می توانند در طول بحران های مالی، مانند آنچه در اوایل سال ۲۰۰۹ اتفاق افتاد بهره برده و سودآور شوند.

خوب ، ما می دانیم چه اتفاقی افتاده است، اما بازار طلا بعدا در چه شرایطی خواهد بود؟ آیا به گفته برخی تحلیلگران قیمت طلا به سرعت به ۵۰۰۰ دلار یا بیشتر خواهد رسید؟ خیر. درست است که ترازنامه فدرال رزرو رو به افزایش بوده و عرضه پول تقویت می شود اما بین عرضه پول و قیمت طلا هیچ ارتباطی وجود ندارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد